Tesla nie stawia w Polsce ładowarek

inter

Pionier e-mobilności
No to niezbyt się Tesli udało, bo na ich ładowarkach nie da się nijak przejechać przez Polskę.
Ionity ma więcej punktów i lepiej rozlokowane.
A ile to ionity ma punktów, że tak wychwalasz.
Policz sobie na mapie, ile to sztuk.
Na wschodzie ani jednej. A ceny ma ponad 2x droższe od SuC, i cena ci nie przeszkadza.
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
@EVJerry, tak masz rację - Tesla jest nietransparentna, niezbyt jej się udało, mogłaby stawiać więcej ładowarek w Polsce, a my mamy pełne prawo oczekiwać równania w górę, a nie w dół.
 

EVJerry

Fachowiec
A ile to ionity ma punktów, że tak wychwalasz.
Policz sobie na mapie, ile to sztuk.
Na wschodzie ani jednej. A ceny ma ponad 2x droższe od SuC, i cena ci nie przeszkadza.
Przeszkadza mi cena i przeszkadza mi to, że nie można uzyskać faktury za ładowanie w Ionity.
Ale większość Polaków jeździ po centralnej i zachodniej Polsce. Podobnie, jak większość osób przejeżdżających przez Polskę. Więc wolałbym, gdyby Tesla miała lepiej zachód i centralną Polskę obstawione niż Białystok (oczywiście gratuluję wschodowi SuC w Białymstoku!).
Chodziło też o to jak szybko Ionity postawiło swoje w stosunku do czasu, w jakim Tesla postawiła inne.
KUŹWA to jest wątek SUC Zielona Góra. Idźcie sobie narzekać do wątków o złym Elonie i złej Tesli.
No masz rację. Ale WSZYSTKO, co można o SuC Zielona Góra napisać dotychczas masz w pierwszych kilku postach wątku.
A, na marginesie, to na supercharge.info pojawiła się informacja, że Wrocław i Gdańsk też są na etapie uzyskania zgody - chyba nie widziałem nigdzie tutaj informacji o tym.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Kończąc offtop:
Bo, jeśli konkurencja w sensie firm, to Ionity jest przedsięwzięciem wspólnym producentów samochodów i ewidentnie rozwija się w PL szybciej niż sieć Tesli. Tu właśnie jest BMW, Mercedes, Hyundai, Ford, VW (cała grupa).
Jeśli konkurencją SuC jest połączona sieć 5 ogromnych bądź co bądź producentów samochodów w postaci Ionity, to muszę stwierdzić, że to nie SuC jest tu żałosne, a właśnie te Ionity. Pięciu producentów i na drodze Warszawa - Berlin są zaledwie dwie ładowarki (i trzecia na granicy podobno w naprawie wg Plugshare), na Gdańsk sprawa nie wygląda lepiej, na wschód na Białystok czy Lublin nie ma nawet jednego słupka. To nazywasz pożal się boże "konkurencją"? Muj borze szumiący ;) Pięciu na jednego i taka mizerna sieć?

Rozumiem Twoją frustrację, ale z drugiej strony nie ogarniam - czemu na litość boską nie kupiłeś auta tej konkurencji, skoro są tak dobre i mają tak dobrą "własną" sieć ładowania? - Rzecz jasna, to pytanie retoryczne.

Sam SuC ZG to super wiadomość. To kolejne potwierdzenie, że naprawdę się wzięto za rozbudowę sieci. Kibicuję :)
 

Jogur

Fachowiec
@EVJerry
Moze warto odpuscic bo:
- tesla to korpo, poziom debilizmu wzrasta wykładniczo wraz ze wzrostem stanowiska
- musk-time to jednostka płynna, ja „reklamowałem” rodzinie samojeżdżąca 3-kę, że po zakupie w necie dojedzie do nas pod dom …
- radżesz pisze te appki więc puchną po 50-80 MB a tam właśnie brakuje kilku funkcjonalności, o których piszemy a na które producent ma wywalone
- ceny prądu zmieniają się niezbyt drastycznie, bazując na 5 latach korzystania z SuC raczej spadają ;) - wiem, to nie jest podstawa do wyliczenia kosztów podróży
- używanie argumentów „ceny paliw są różne” jest z du.y, co nas obchodzą te ceny? Narzekamy na brak wyliczeń w tesli
- piszesz o kilku-kilkunastu podrozach rocznie do Włoch - czy na podstawie kilku podobnych podróż nie jesteś w stanie założyć np zużycia 20kWh/100km * 20 „setek” * 0,48€ ??
no błagam, na co Ci dokładność do kilkudziesięciu złotych? A jak będzie objazd/korek na 4h i wzośnie zużycie energii/koszt?
 

EVJerry

Fachowiec
Kończąc offtop:

Jeśli konkurencją SuC jest połączona sieć 5 ogromnych bądź co bądź producentów samochodów w postaci Ionity, to muszę stwierdzić, że to nie SuC jest tu żałosne, a właśnie te Ionity. Pięciu producentów i na drodze Warszawa - Berlin są zaledwie dwie ładowarki (i trzecia na granicy podobno w naprawie wg Plugshare), na Gdańsk sprawa nie wygląda lepiej, na wschód na Białystok czy Lublin nie ma nawet jednego słupka. To nazywasz pożal się boże "konkurencją"? Muj borze szumiący ;) Pięciu na jednego i taka mizerna sieć?

Rozumiem Twoją frustrację, ale z drugiej strony nie ogarniam - czemu na litość boską nie kupiłeś auta tej konkurencji, skoro są tak dobre i mają tak dobrą "własną" sieć ładowania? - Rzecz jasna, to pytanie retoryczne.

Sam SuC ZG to super wiadomość. To kolejne potwierdzenie, że naprawdę się wzięto za rozbudowę sieci. Kibicuję :)
Tesla, nawet po ostatnich spadkach, jest większa finansowo, niż 5 kolejnych konkurentów razem wziętych.
Nie rozumiem z jakiego powodu łączysz krytykę jednego aspektu działania firmy Tesla z koniecznością posiadania samochodu innej marki? Przecież ja nigdzie nie napisałem, że auta innych marek są lepsze od Tesli.

@Jogur
Narzekam na działania Tesli w Polsce jeśli chodzi o SuC, albowiem dostrzegam różnicę w stosunku do krajów pobliskich. Po prostu w Polsce zespół nie działa odpowiednio i coraz bardziej dochodzę do wniosku, że nie da się tego naprawić inaczej, niż zaoraniem i ponownym zbudowaniem z innymi ludźmi.
Mam też zastrzeżenia do obsługi klienta w Polsce, ale to na inny wątek.
Nie chodzi o to, że ja sobie nie potrafię wyliczyć ale o to, że to są podstawowe funkcjonalności, które powinien móc użyć każdy użytkownik, nawet ten najbardziej zielony.
Zatem problemem nie tyle są ceny, co utrudniony dostęp do informacji o nich.
Mogę zrozumieć, że kod do otwarcia bramy, WC lub poczekalni jest tylko na ekranie w samochodzie. Ale to, że z cenami się kryją po kątach to już jest niezrozumiałe.
W Polsce ceny mało się różnią pomiędzy poszczególnymi SuC. Natomiast za granicą różnice potrafią być na poziomie kilkudziesięciu procentów.
 

EVJerry

Fachowiec
oo widzę z jednego komentarza zrobił się oddzielny temat na forum :)
Dobrze, że moderator ogłosił dzień dobroci dla zwierząt i wydzielił off toppic do oddzielnego wątku, a nie wyciął postów i pałką nie przyłożył.
Dziękuję moderatorowi we własnym imieniu!
 

boa

Posiadacz elektryka
A ile to ionity ma punktów, że tak wychwalasz.
Policz sobie na mapie, ile to sztuk.
Na wschodzie ani jednej. A ceny ma ponad 2x droższe od SuC, i cena ci nie przeszkadza.
Korzystając z Ionity można przejechać trasy międzynarodowe, mają bdb lokalizację. I cena 2,05 z ich abo, w np bmw jeszcze taniej 1,6, więc jakie 2x SuC??
 

EVJerry

Fachowiec
Ceny, to też kwestia na inny wątek. SuC kiedyś były najtańsze, ale teraz różnica nie jest przepaścią, szczególnie, że do jeżdżenia po Polsce trzeba i tak wykupić abonament któregoś z konkurentów.
Hub Ekoen Warszawa Reduta - 6x350 kW dzisiaj od 11 do 15 to 1,49/kWh - w trakcie dnia taka cena jest na SuC niedostępna w Polsce.
Hub Ekoen Nadarzyn 4x350 kW - w tym samym zakresie godzin 1,55/kWh

Nawet, jak się pojawi SuC przy Al. Krakowskiej, to już jego atrakcyjność będzie zdecydowanie niższa w pewnych, wcale nie nocnych, godzinach.
 
Last edited:
Top