2025.8

lvlthn

Pionier e-mobilności
Nie mam, ale chyba to zrobię. Co nie zmienia faktu, że ten autopilot to jakaś farsa. Miedzy liniami ładnie prowadzi, zwalnia i przyspiesza sensownie. Ale te fantomy i bany przyprawiające o palpitację serca kompletnie go dyskwalifikują. Golf z 2015 lepiej sobie radził w tym temacie, wystarczyło co jakiś czas poruszyć delikatnie kierownicą i działało bez niespodzianek. Po moich aktualnych doświadczeniach w życiu bym nie zaufał teslowskiemu FSD (choć wcale nie mam w planach go kupować)
Problem z AP jest taki, że robi się coraz gorzej.

Wcześniej nie było takich problemów, ba, nawet można było szybciej tempomat ustawić. Eh.

Jeśli to nie jest celowe działanie, to bardzo złą robią reklamę dla FSD na rynku EU.
Na Słowacji czy w Czechach jest tak samo źle.
Dlaczego stracą? Jeśli tylko FSD będzie jak w US i Chinach możliwe w formie subskrypcji, będę pierwszy do kupienia przed każdą dalszą podróżą. Bo w życiu nie kupię FSD za 40 kpln.
40K PLN można by było wydać bez problemu, ba nawet sam chciałem swego czasu FSD kupić.

Ale pod warunkiem, że producent nie leci w kulki, i jawnie NIE oszukuje swoich klientów.
Bo obecnie nie jest to ani FSD, ani jazda pewna, ani autonomiczna ani wygodna.
Opcja za 40k powinna zniknąć, bo jest to oszustwo(!)
 
Last edited:

umcus

Pionier e-mobilności
;) ale wiesz, że to nie ten level autonomicznej jazdy ? Chyba dopiero 5 na to pozwala. A zdaje się dopiero dwóch producentów (Tesla nie jest żadnym z nich) ma homologację na level 3. ;) (gwiazdka dostrzeżona) ;)
Tyle, że póki będę miał otwarte oczy, to FSD w wersji US poradzi sobie samo, łącznie z parkowaniem. I tylko o to mi chodzi ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Podsumowując niewiele samochodów trzyma tak pas jak Tesla i niewiele jedzie bez trzymanki po zwyklych nawet slabo odmalowanych drogach. A to wszystko w wer. okrojnej na maxa .
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Podsumowując niewiele samochodów trzyma tak pas jak Tesla i niewiele jedzie bez trzymanki po zwyklych nawet slabo odmalowanych drogach. A to wszystko w wer. okrojnej na maxa .
"jeszcze"
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
A to moment, producent nie powinien TEŻ ulepszać podstawowego autopilota?
Poprawia to, co pilne i konieczne. Nie ulepsza i nie dokłada funkcji w technologii, która będzie za chwilę wycofana
Jeśli nie, to niech go zostawi jak jest, bo z update na update jest GORZEJ
Prawdopodobnie po prostu nie pamiętasz, o ile gorszy kiedyś był AP
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Tak, AP był gorszy, nie czytał znaków, ale też ich nie mylił.
Zwykły tempomat nie miał durnego ograniczenia prędkości(np. w DE)
Autosteer mógł być ustawiony powyżej 140kmh


I tak samo, nie bał się każdej nadjeżdżającej ciężarówki z naprzeciwka, a teraz hamuje bez powodu(nawet jak auta trzymają się w pasach)

I nie rozumiem, AP będzie wycofany i co będzie zamiast niego? Np. dla osób które nie będą chciały FSD?
 
Last edited:

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Tak, AP był gorszy, nie czytał znaków, ale też ich nie mylił.

I tak samo, nie bał się każdej nadjeżdżającej ciężarówki z naprzeciwka, a teraz hamuje bez powodu(nawet jak auta trzymają się w pasach)
Kiedyś w takiej sytuacji prawie za każdym razem było niepotrzebne hamowanie. Teraz tylko czasami
I nie rozumiem, AP będzie wycofany i co będzie zamiast niego? Np. dla osób które nie będą chciały FSD?
Nie znam oficjalnych planów. Zapewne będzie to FSD okrojone z możliwości wykonywania manewrów - czyli jak obecny AP, ale płynniej i bezpieczniej
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Nie wiem z czego to wynika, ale moje doświadczenia z HW3 i HW4 na starszej wersji autopilota były lepsze.
Najlepszy był wariant tuż po wprowadzeniu v.12

Nie mówię że nie ma ogólnej poprawy, ale wprowadzili dużo irytujących zmian, które wizerunkowo wyglądają bardzo, bardzo źle.
Michale, ludzie trochę przestali wierzyć w mitycznego jednorożca jakim jest FSD w polsce. Za długo go nie ma :(

Być może u innych użytkowników jest lepiej, ja mam 3 różne tesle i w każdej jest słabo.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
To ja Wam powiem tak…
Od stycznia jeżdżę Lexusem RX w max wersji, z wszystkimi systemami wspomagania i wnioski vs TM3
1. Utrzymanie pasa ruchu działa skutecznie jak w AP, tyle że nie muszę przy wyprzedzaniu dezaktywować i aktywować, bo robi to sam.
2. Fantomowych hamowań nie ma. 🙂
3. Banów za przekroczenia limitów ostrzeżeń nie ma. 🙂
4. Wycieraczki działają tak samo (losowo).🤨
5. Światła mijania nie włączają się przy aktywacji wycieraczek prze deszcz!!! 🤨🙁
6. Systemy ostrzegania pikają co chwilę, trzeba je za każdym uruchomieniem wyłączać w głębokim menu (nie wszystko się da). 🤨
7. Rozpoznawanie znaków beznadziejne jak w Tesli 🤨. No ale na „AP” mogę przekraczać bzdurne ograniczenia bez konsekwencji bana.
8. Kontrola skupienia- tu największy dramat, pięć sekund spojrzenia na ekran i już ostrzeżenie, jak zasłonisz czujniki to pisze, że nie widzi twarzy i jest zagrożenie dla jazdy.., pika i ostrzega niemiłosiernie. 😡🤬
Nie robiłem tego, ale gdzieś czytałem, że ktoś zasłonił czujniki i nie zważał na komunikaty to mu auto zastrajkowało i zakończyło jazdę! Nie próbowałem, ale może to zrobię.
9. Oszukuje na zbiorniku paliwa, teoretycznie ma 64 litry, ale przeciętnie nie wlejesz więcej niż 50 bo krzyczy że pusty… czyli ogranicza realny zasięg jazdy bez tankowania.
EDIT:
//
10. Zapomniałem dodać, że profil kierowcy się regularnie nie ładuje, a kluczyk w telefonie za który zapłaciłem, dalej nie jest uruchomiony… 🤷🏻‍♂️🤨 jak żyć z japońską motoryzacją „premium”? 😤
//

Wnioski, hmmm tu chyba te EU przepisy narzucają te durne ograniczenia, ale..,
Jeżdżę też MB S i GLC i tam o dziwo, te „cuda/anomalie” w mniejszym nasileniu występują, może dlatego, że to auta kupione przed 2024, a od wtedy chyba te restrykcje bezpieczeństwa EU wymusiła…
Generalnie coraz gorzej w kwestii radości z jazdy.
Aż mi się przypomina „Powrót z gwiazd” Lema, tam też był motyw tych aut „superbezpiecznych” czego bohater nie mógł zaakceptować.., 😉🤣
 
Last edited:
Top