Kupować, czy nie? Oto jest pytanie...

melex

Fachowiec
Jak wrażenia po trochę dłuższym użytkowaniu? Masz jakieś spostrzeżenia, których nie było po jazdach próbnych?
Cześć!

Obecnie mogę powiedzieć, że oboje się docieramy. Całe życie jeździłem dieslem.

Na plus na pewno właściwości jazdy, wygoda, sprawność układu jezdnego, możliwości szybkiego ładowania, wygląd i systemy poprawiające bezpieczeństwo. Dzialanie AppleCarPlay, oświetlenie drogi, zrywność wozu, kamery 360, szybkie działanie pompy ciepła w samochodzie.

Na półplus: infotaiment (mapa nie ma zapisanych wszystkich ładowarek, zaś nowych nie da się zgłaszać), cyfrowe zegary (za bardzo jestem przyzwyczajony do okrągłych ikonografik).

Neutralnie: head up system (chyba mam krzywe oczy, bo pomimo ustawiania w systemie nie potrafię widzieć całego ostro), ustawienie kierowcy - mam 181 wzrostu, dłuższe nogi niż tułów i aby wygodnie siedzieć (a także zgodnie z zasadami) musiałem mocno kombinować z ustawieniem fotela - nie lubię jeździć na leżąco, ale też nie lubię siedzieć za kółkiem jak na lekcji.

Na półminus: dźwięk (ale ja mam mocno wyczulone ucho), brak wycieraczki tylnej (wożę ze sobą ręczniki papierowe i płyn do szyb), zasięg na szybkiej trasie (koła 20’), szwankujący czasem fotel kierowcy (nie chce czasem ustawiać pozycji do wysiadania).
Ah, czasem paruje mi lewe lusterko cyfrowe ale to sprawa do serwisu.

Na minus: na razie brak.

Mam wersje UNIQ z pakietem tech i sun.

Polecam serdecznie :)
 

Halczyn

Zadomawiam się
Co do head up'a- on taki po prostu jest, po kilku dniach się przyzwyczaiłem, ale wsiadałem wczoraj w mazdę i ten w hyundaiu jest po prostu kiepski- w porównaniu do mazdy oczywiście. Jakie masz zużycie w miescie ?
 

melex

Fachowiec
Co do head up'a- on taki po prostu jest, po kilku dniach się przyzwyczaiłem, ale wsiadałem wczoraj w mazdę i ten w hyundaiu jest po prostu kiepski- w porównaniu do mazdy oczywiście. Jakie masz zużycie w miescie ?
Wokół mnie jest A4 i DTŚ (droga szybkiego ruchu z ogr. do 100 km/h).
Na A4 prędkość w okolicach 125-130 km/h

Ale powiedzmy, że proporcje miasto/szybki ruch to 60/40.

Klimatyzacja ustawiona w 2 poziomie trybu auto, rekuperacja również ustawiona na automatyczną, temp. 22 stopnie, tryb normalny (napęd AWD, felgi 21') - zużycie ok. 19,5-20-20,5 kWh/100 km - w zależności od mojego nastroju :D.

Ten samochód nie jest wybitnie oszczędny, ale dla mnie jest w opór wygodny, czuję się w nim bezpiecznie i co najważniejsze, nie jest przebajerowany. Nawet Hyundai się ogarnął z systemami piszczałek i innych wstrętnych dźwięków.
 
Last edited:

Halczyn

Zadomawiam się
Tak zgadzam sie, ze jest wygodny. To glowny aspekt dzieki , ktoremu go kupilem :) Za chwile bede rozwazal kwestie opon, moze tym razem odwaze sie zalozyc wielosezony
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Czy ioniq ma chociaż w opcji filtr węglowy + HEPA bo szczerze mówiąc jak z tym trochę pojeździłem to nie chciał bym już auta bez tego. Zapachy zewnętrzne dla pasażerów takiego auta nie istnieją, nawet wylewki asfaltu nic nie czuć. Płyn do spryskiwaczy też możesz mieć zimowy śmierdzący, kopcący bus czy śmieciarka przed Tobą to również żaden problem, przejazd przez podmiejskie osiedle mroźnym wieczorem może zdziwić... jak uchylisz drzwi czy szybę :-(. Co do menu to podczas jazdy nie ma co tam grzebać.
Jeżdżąc superbem bardzo doceniałem filtrację powietrza, była lepsza niż w moich poprzednich autach, lubiłem też to że mogłem włączyć funkcję dodatkowej filtracji powietrza.

Po kilku miesiącach użytkowania Tesli Y muszę przyznać że filtracja powietrza w tym aucie to zupełnie inny poziom. Według teorii zbiera cały syf i dodatkowo w kabinie nie czuć żadnych smrodów z zewnątrz o których piszesz. Dla mnie WOW.

to właśnie efekt filtru hepa + węglowego czy jeszcze coś innego?
Pytanie co ile zmieniać ten filtr żeby jakoś filtracji była zawsze na wysokim poziomie?
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Jeżdżąc superbem bardzo doceniałem filtrację powietrza, była lepsza niż w moich poprzednich autach, lubiłem też to że mogłem włączyć funkcję dodatkowej filtracji powietrza.

Po kilku miesiącach użytkowania Tesli Y muszę przyznać że filtracja powietrza w tym aucie to zupełnie inny poziom. Według teorii zbiera cały syf i dodatkowo w kabinie nie czuć żadnych smrodów z zewnątrz o których piszesz. Dla mnie WOW.

to właśnie efekt filtru hepa + węglowego czy jeszcze coś innego?
Pytanie co ile zmieniać ten filtr żeby jakoś filtracji była zawsze na wysokim poziomie?
Wg. Tesli co 3 lata.
 

Halczyn

Zadomawiam się
To będę obserwował wątek bo też zawsze kupuje wielosezonowe
Kupiłem Continentale AllSeason 2 - póki co całkiem okej, zobaczymy w ile się zużyją
 

vwir

Pionier e-mobilności
Kupiłem Continentale AllSeason 2 - póki co całkiem okej, zobaczymy w ile się zużyją
A ja po dłuższej jeździe zaczynam być z nich coraz mniej zadowolony. Generalnie fatalnie zachowują się na mokrym. Czyli warunki, w których wielosezonówki zawsze były o niebo lepsze od zimówek i dlatego kupuję wielosezonówki, a tutaj na mokrym jest słabo. Mam drugie auto na Michelinach CrossClimate i różnica na niekorzyść Continentali jest duża.
Na suchym jest super, zużycie energii niskie (niższe niż w CrossClimate), tylko to zachowanie na mokrym irytuje.
 

Najnowsze dyskusje

Top