Chill mode, po co używać

daniel

Señor Meme Officer
Mam pytanie nowicjusza, po co używać chill mode?

Używam w 3 przypadkach:
- jak nie chcę, żeby żoną i dziećmi rzucało przy ruszaniu
- jak nie chcę, żeby rzucało samochodem w zakrętach na śliskiej nawierzchni
- jak zimą jadę trasę i chcę wyższej efektywności (bateria nie jest tak bardzo rozgrzana i nie traci niepotrzebnie ciepła).
 

daniel

Señor Meme Officer
efektywności masz na myśli zasięgu? Chill mode powoduje inną obsługę baterii?
niższa temperatura i dzięki temu trochę niższe stracy cieplne

Kilka osób już o tym pisało na forum. W instrukcji jest o tym wzmianka.

 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Mam pytanie nowicjusza, po co używać chill mode?
Bo wygładza też input. Choćby gdy jedziesz po drodze z dziurami i noga drga na pedale gazu to nie szarpie;) Moc maksymalna i przyspieszenie idealnie dobrane że pasażerowie nie krzyczą. Jak już napisano mniej grzeje baterię.

Pewnie wkurza Cię ze jak chcesz więcej mocy to musisz zmieniać na ekranie. Na to najlepsze jest S3XY buttons i albo kickdown czyli gdy wciśniesz gaz do dechy to przełącza się w standard/sport/plaid albo przycisk pod kierownicą jak łopatka do zmiany trybów
 

facet

Fachowiec
niby tak ale post wcześniej w instrukcji masz napisane, że po przełączeniu z chill mode bateria potrzebuje chwili aby rozgrzać się i dać pełną moc więc kickdown nie do końca będzie działać. W sumie nigdy nie jechałem w trybie chill :)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Zależy od auta, w Plaid działa wystarczająco;) U mnie ciepła bateria ma max discharge 750kW a zimna i dość pusta schodzi do ok 500kW a to nadal mnóstwo. Żeby się rozgrzała potrzeba z 30-60 minut, podczas gdy prawie wszystkie trasy to max 15 minut, więc moim zdaniem nie ma sensu. I tak najczęściej jeżdżę z pasażerami i to wielokrotnie młodszymi więc gdy się zapomnę potrafią pojawić sie bole głowy czy przerażenie. Chill świetnie sie sprawdza w takich sytuacjach
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dorzucę swoje pomiary urządzeniem pomiarowym Dragy, niestety wszystko po mokrym asfalcie w lekkim deszczu, ale tylko w takich warunkach znalazłem pustą prostą. Czasy 0-100km/h:
- Chill mode, gaz do dechy: 8.12s
- Chill kicklock S3XY Comm: 5.19s
- Tryb Normal, bateria 60%: 4,73s

Więc kicklock jest super, daje dobre przyspieszenie gdy trzeba, ale na co dzień rodziną nie rzuca.
Bez Chill nikt ze mną nie chce jeździć :( Ale kicklock w sytuacji podbramkowej załatwia problem.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Zależy od auta, w Plaid działa wystarczająco;) U mnie ciepła bateria ma max discharge 750kW a zimna i dość pusta schodzi do ok 500kW a to nadal mnóstwo. Żeby się rozgrzała potrzeba z 30-60 minut, podczas gdy prawie wszystkie trasy to max 15 minut, więc moim zdaniem nie ma sensu. I tak najczęściej jeżdżę z pasażerami i to wielokrotnie młodszymi więc gdy się zapomnę potrafią pojawić sie bole głowy czy przerażenie. Chill świetnie sie sprawdza w takich sytuacjach
W TM3LR Panasonic nawet w chill discharge nie schodzi poniżej 360kW, więc kicklock robi robotę, choć przełączenie trwa ten ułamek sekundy więc czas jest gorszy niż od razu w Normal.
 
Top