Wyniki sprzedaży Tesli Q1 2025, -13% względem Q1 2024, -10% względem oczekiwań. BYD nowym liderem BEV?

SokolEV

Posiadacz elektryka

Sliszue

Zadomawiam się
Konkurencja dogoniła ich technologicznie przez ostatnie lata w których oni skupili się na cybertrucku i FSD. Jak na razie oba produkty to umiarkowane niewypały. Refreshe tm3 i tmy niewystarczające. 800 volt powoli staje się standardem u konkurencji.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Trochę kontekstu:
  • Q1 2024: produkcja 433371, dostarczonych 386810. Niedostarczonych: 46,561 (10.7% of produkcji).
  • Q1 2025: Produced 362615, dostarczonych 336681. Niedostarczonych: 25,934 (7.1% of produkcji).
Przy czym zwykle około połowy niedostarczonych to samochody w tranzycie

Uprzedzając sceptyków - gdyby słaby wynik kwartalny był wynikiem słabego popytu, procent samochodów niesprzedanych byłby grubo powyżej 15%
 
Last edited:

tokwi

Pionier e-mobilności
Generalnie, korporacja, której przestaje rosnąć reve to jest największy problem i ostrzeżenie.
Tranzyt nie jest wytłumaczeniem braku wzrostu przy jednoczesnych wykorzystaniu mocy produkcyjnych w połowie.
Na 22.04 jest planowane ogłoszenie wyników finansowych za Q1. Może być jeszcze ciekawiej.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Generalnie, korporacja, której przestaje rosnąć reve to jest największy problem i ostrzeżenie.
Tranzyt nie jest wytłumaczeniem braku wzrostu przy jednoczesnych wykorzystaniu mocy produkcyjnych w połowie.
W porównaniu z poprzednim kwartałem produkcja spadła o 20%. Połowa to byłoby 50%.

Większość spowolnień wynika z wprowadzenia Junipera we wszystkich fabrykach produkujących MY i Highlanda w Fremont. Zwarzywszy okoliczności, wynik jest całkiem niezły
 
Last edited:

tokwi

Pionier e-mobilności
Michał, nie pisałem o spadku produkcji r/r czy k/k ale o wykorzystaniu mocy produkcyjnych fabryk. Przykładowo Berlin produkuje na pół gwizdka.
Dlatego rosnące zapasy produktów wyprodukowanych to nie „w transporcie” tylko „na magazynie”
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Michał, nie pisałem o spadku produkcji r/r czy k/k ale o wykorzystaniu mocy produkcyjnych fabryk. Przykładowo Berlin produkuje na pół gwizdka.
To nie pasuje do dostępnych danych. Jak to wyliczyłeś?
Dlatego rosnące zapasy produktów wyprodukowanych to nie „w transporcie” tylko „na magazynie”
Skąd miałoby się wziąć takie odstępstwo od normy? Źródło tej informacji?
 

AndrzejKulig

Fachowiec
Nie wiem jak Wy, ale ja nie czuje póki co BYD. Wszystko takie odpustowe w tym aucie, serio to trafia ludziom w gusta? Co do Tesli, ze im nie zaszkodzi lekkie tąpniecie, jak będą mądrzy to wykorzystają to jako impuls bo Juniper and Highland to trosze odgrzewany kotlet. Co nie zmienia fakty że to nadal najlepsze auta w tym momencie + sporo oszołomów zrezygnowało z Tesli to i mniejsze zderzenie cywilizacyjne przy SChargerach.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Już w 2024 r. roczna sprzedaż BYD przekroczyła wyraźnie 4,2 mln samochodów, co sprawiło, że stał się jednym z największych producentów samochodów na świecie.
W Europie jeszcze w tym roku otworzy się fabryka BYD na Węgrzech, następna będzie w Turcji, kolejna trzecia w Niemczech lub Hiszpani.
Koniec hegemoni Tesli w autach elektrycznych już powoli widać :)

 
Top