Chill mode, po co używać

cooler

Pionier e-mobilności
A ograniczenie prędkości? Albo od razu tryb... rodzicielski!
Dokładnie, kobiety potrafią być dość niefrasobliwe jeżeli chodzi o prędkość. Zdrzemnąłem się kiedyś na trasie do Białegostoku (było dość pusto) i żona kierowała, gdy się obudziłem żona radośnie zasuwała ~170km/h... Sienną, rodzinnym minivanem!!! Mi coś takiego nie przychodzi do głowy, a ona powiedziała że nudno było i czas jej się dłużył, a poza tym nic nie hałasowało więc nie wiedziała jak szybko jedzie. Dobrze że się nie tłumaczyła że jechała tylko ~110 [mil], bo licznik jest w obu jednostkach.

Czasem czas i pieniądze włożone w wyciszenie auta przynoszą dziwne rezultaty...🤔
 

ELuk

Pionier e-mobilności
A ograniczenie prędkości? Albo od razu tryb... rodzicielski!
No nie… Kolego nie przesadzaj…
Różne może być podejście do relacji w związku, jak widać, ale…
Ja moją Żonę kocham… i to w trosce o Nią , bez przeginania i patriarchalnych restrykcji, które proponujesz. 👍😎😉
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Moja "Lepsza 3/4 nie połowa - (żeby 2x nie chodzić) , po zmorku moim samochodem , którego nie za bardzo znała zapytała przez telefon :
"Co to za żółty trójkącik co chwila mi sie zapala " (ASR/ESP)
A ile jedziesz i jaka pogoda ? : Spytalem
Zaraz sprawdzę....ze 160 może bylo? ale leje i ruch jak cholera, to patrzę głównie na drogę- odpowiedziała,

PS i tak dobrze że makijaż miala w domu zrobiony ( na marginesie nic nie pomaga ale zajmuje ręce)
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Ja chill tylko jak jadę w trasę z pasażerami. Po mieście to dla mnie sadomaso. Ostatnio trochę więcej jeździłęm na chillu bo wyposażyłem się w KNOBA i mam domyślnie wyświetloną na nim temperaturę baterii. Jak już wcześniej wspomniałem, nie zuważyłem wpływu trybu jazdy na temperaturę baterii w Y LR AWD. Jechałem wielokrotnie tą samą trasę z zimną i ciepłą baterią na chill i na sporcie, za każdym razem różnica temperatur między początkiem a końcem trasy była podobna.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Zastrzeżenie do przełączania Chill/Normal przy użyciu S3XY Buttons - samochód "nie wie" o przełączeniu, więc albo Chill będzie miał niepotrzebnie gorącą baterię, albo w Normal/Sport będzie czasem brakować mocy

Lepiej przełączać tryb jazdy skrótem na kierownicy - można to robić bezwzrokowo, choć nie tak szybko jak z s3xy
Nie zgadzam się. Samochód wie bo jedzie zupełnie inaczej. Ekran w Tesli to taki osobny komputer, który mozna np zrestartować nawet w trakcie jazdy a samochód dalej jedzie i wszystko działa tzn prawie wszystko bo np dźwięki sa obsługiwane przez ten komputer ktory wyświetla ekran wiec nie słychać kierunkowskazów i nie widać bo ekran nie działa ale działają. Komendy z S3XY lecą po CAN do komputera tego ktory zarządza samochodem i to osobna jednostka. Problem jest taki ze Ci co piszą soft na ekran nie wzięli pod uwagę ze coś innego niz ekran moze zmieniać tryb więc nie ma nasłuchu na takie zdarzenie. Dlatego tylko wizualnie na ekranie sie nie zmienia bo ekran dziala tak ze zmienia u siebie i wysyła komendę zmiany i to wszystko.
 
Last edited:

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Problem jest taki ze Ci co piszą soft na ekran nie wzięli pod uwagę ze coś innego niz ekran moze zmieniać tryb więc nie ma nasłuchu na takie zdarzenie. Dlatego tylko wizualnie na ekranie sie nie zmienia bo ekran dziala tak ze zmienia u siebie i wysyła komendę zmiany i to wszystko.
Można przecież z przytrzymania lewej rolki na kierownicy zmienić tryb... (a przynajmniej w "starym" Y).
 

daniel

Señor Meme Officer
Ja chill tylko jak jadę w trasę z pasażerami. Po mieście to dla mnie sadomaso. Ostatnio trochę więcej jeździłęm na chillu bo wyposażyłem się w KNOBA i mam domyślnie wyświetloną na nim temperaturę baterii. Jak już wcześniej wspomniałem, nie zuważyłem wpływu trybu jazdy na temperaturę baterii w Y LR AWD. Jechałem wielokrotnie tą samą trasę z zimną i ciepłą baterią na chill i na sporcie, za każdym razem różnica temperatur między początkiem a końcem trasy była podobna.
To ciekawe. Zimą też? Samochód stoi na zewnątrz czy w garażu? Jaka długa trasa i jakie były temperatury na początku i na końcu?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Można przecież z przytrzymania lewej rolki na kierownicy zmienić tryb... (a przynajmniej w "starym" Y).
Można, ale to trzeba przytrzymac i zmienić, traci się cenne ułamki sekund, zazwyczaj po to zmieniam z chill bo zalezy mi na czasie:) A nie potrzebuje widzieć jaki mam tryb bo wystarczy puknąć w pedał gazu żeby się przekonać
 
Top