Czynności serwisowe po 2 latach

cooler

Pionier e-mobilności
Skąd jesteś? Ja to robiłem u partnerów ev repair garage (Krakow, Katowice), całość kosztowała mnie ~300 zł i zajmowała 2 godzinki. Może lepiej niż się samemu bawić.
Ale ja lubię i zajmuje to tylko dodatkowe 10 minut podczas wymiany kół z letnich na zimowe i odwrotnie.
I tak podnoszę auto i odkręcam koła, więc aż się prosi zrobić wtedy hamulce.

Opony i hamulce to taki mój konik, w każdym aucie.
 

Jankiel

Nowy na Forum
Mam pytanie, Tesla zaleca przy serwisie klocków smarować prowadnice oraz powierzchnie ślizgowe klocków smarem CRC Silaramic nr części 1063021-00-A. Smar silikonowo-ceramiczny, zalecany również w motosporcie.

Teraz mam zagwozdkę, bo jedyne co znalazłem to na Amazon i nie ślą do Polski, ma ktoś pomysł gdzie to kupić?
Tym razem użyłem ATE Plastilube, ale wolałbym to co zalecane.
Podobno jakiś czas temu zmienili olej w Plastilube na mineralny i nie nadaje się do prowadnic i elementów gumowych.
Na początku filmu wytłumaczenie:
I tutaj info ze strony ATE, że nie nadaje się do gumy:
https://www.ate-info.de/pl/details/ATETools/produkte/ate-plastilube-35-ml/
Kiedyś na próbę posmarowałem gumową osłonę prowadnicy (harmonijkę), bo i tak zmieniałem na nowe i niestety zaczęła puchnąć.
Pewnie powinieneś zerknąć za jakiś czas czy nic złego się nie dzieje.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Podobno jakiś czas temu zmienili olej w Plastilube na mineralny i nie nadaje się do prowadnic i elementów gumowych.
Na początku filmu wytłumaczenie:
I tutaj info ze strony ATE, że nie nadaje się do gumy:
https://www.ate-info.de/pl/details/ATETools/produkte/ate-plastilube-35-ml/
Kiedyś na próbę posmarowałem gumową osłonę prowadnicy (harmonijkę), bo i tak zmieniałem na nowe i niestety zaczęła puchnąć.
Pewnie powinieneś zerknąć za jakiś czas czy nic złego się nie dzieje.
Dzięki za info, wiedziałem o tym, tam gdzie prowadnice czy jakakolwiek guma zawsze używam ATE Bremscylinderpaste (ten jasny niebieski z filmu).

ATE Plastilube wrzuciłem tylko na powierzchnię styku klocka z jarzmem.

Ale z filmu dowiedziałem się czegoś ciekawego: sworzeń prowadzący zacisk pracuje w tej gumce-harmonijce na sucho!
Muszę to gdzieś zweryfikować, bo zawsze smarowałem tam Bremscylinderpaste i zawsze ładnie to działało i nie zapiekało się, a już tym bardziej nie puchło, więc coś nie teges. W Passacie B5FL 1.8T zrobiłem zacisk na tip-top w 2017r, minęło 8 lat i wszystko chodzi jak nowe, zarówno cylinderek oraz sworznie, syn śmiga na co dzień a ja czasem się przejadę i hamulce oraz ich czucie są rewelacja w stosunku do Tesli...
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ale z filmu dowiedziałem się czegoś ciekawego: sworzeń prowadzący zacisk pracuje w tej gumce-harmonijce na sucho!

Dopóki gumka jest cała i sworzeń chodzi bez problemów nie ma po co smarować. Wystarczy sprawdzić czy sworzeń chodzi i czy gumka jest cała. Jeśli nawalisz tam sporo smaru można narobić dużo szkód włącznie ze zniszczeniem klocków i tarcz - klocek nie będzie poprawnie cofał się po naciśnięciu hamulca, układ będzie się grzał i w skrajnych przypadkach powierzchnia klocka się zeszkli a tarcza wykrzywi. Albo smar uszkodzi gumkę , dostanie się syf i sworzeń stanie (efekt podobny).
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dopóki gumka jest cała i sworzeń chodzi bez problemów nie ma po co smarować. Wystarczy sprawdzić czy sworzeń chodzi i czy gumka jest cała. Jeśli nawalisz tam sporo smaru można narobić dużo szkód włącznie ze zniszczeniem klocków i tarcz - klocek nie będzie poprawnie cofał się po naciśnięciu hamulca, układ będzie się grzał i w skrajnych przypadkach powierzchnia klocka się zeszkli a tarcza wykrzywi. Albo smar uszkodzi gumkę , dostanie się syf i sworzeń stanie (efekt podobny).
Dawałem tam Bremscylinerpaste, więc gumy nie powinno psuć, zawsze cieniutki film, pewnie dlatego nic się nie działo, mało tego, zabezpieczenie działało latami jak widać z autopsji.
Ale dobrze na przyszłość wiedzieć :) Z tyłu w Tesli nie ruszalem a tam jest taki system właśnie.
 
Last edited:
Top