Dopłata za złomowanie auta na JDG

krzyss

Pionier e-mobilności
Bedzie ok, nie ma tego nigdzie zapisanego ale co ryzykujesz ?
Ja tez mam zezlomowane jedno w zeszlym roku. Mozliwe ze uzyje zaswiadczenia.
 

polaris

Zadomawiam się
Tu chodzi o to, że auto jest na mnie jako prywatną osobę a ja będę chciał dopłatę na JDG.
Kupiłem je w czasie, gdy jeszcze nie miałem JDG.

Piszę z pamięci jeżeli coś niedokładnie to z góry sorry.
Bez problemu wciągniesz to na stan firmy. Jedyny problem o którym pamiętam to określenie wartości początkowej i trzeba się będzie podeprzeć jakąś wyceną tudzież uśrednionymi ofertami z rynku. Tu zawsze US może mieć własne zdanie (niestety) więc dobrze mieć wycenę z serwisu co wymaga naprawy plus szacunkowy koszt (argument do zbicia wartości vs wycena US oraz... argument do złomowania). Dojdzie jeszcze zgłoszenie w VAT gdy jesteś VATowcem. No i trzeba to będzie niestety wciągnąć do amortyzacji chyba że wycena nie przekroczy 10 kPLN albo auto spełnia wymogi homologacji N1. Jak napisano wcześniej lepiej to zlecić księgowej bo przy złomowaniu trochę zabawy też będzie. Tym bardziej że jak sam piszesz to czasu za dużo nie masz.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Auto w JDG w dowodzie i tak bedzie mialo wpisane te same dane co teraz.
Do czasu jasnego okreslenia przez urzad co jest wymagane przy zlomowaniu to realnie i tak nie mamy co sobie pisac.
Bo moze wyjac ze doplata za zlomowanie obejmie tylko osoby prywatne o skonczy sie kombinowanie :)
 

skoman

Nowy na Forum
Tu nie chodzi o te 3 lata wstecz.
Tu chodzi o to, że auto jest na mnie jako prywatną osobę a ja będę chciał dopłatę na JDG.
Kupiłem je w czasie, gdy jeszcze nie miałem JDG.
Hej, mam to samo. i dziś rozmawiałem z NFOŚ, mówią że nie dostanę 10 tys za zezłomowanie bo auto musiło być w ewidencji ŚT. Tak więc to paradoks! jestem ostateczenym odbiorca wsparcia bo to moje auto, ale jeśli składam jako JDG to nie jest to moje auto w sensie działalności. Skandal polega na tym że nie ma tego w regulaminie!! dopiero przy wypełnianiu wniosku jest o tym mowa. tak więc zezłomowałem auto za któe mogłem dostac pieniądze!
 

tlisek

Tomek
Hej, mam to samo. i dziś rozmawiałem z NFOŚ, mówią że nie dostanę 10 tys za zezłomowanie bo auto musiło być w ewidencji ŚT. Tak więc to paradoks! jestem ostateczenym odbiorca wsparcia bo to moje auto, ale jeśli składam jako JDG to nie jest to moje auto w sensie działalności. Skandal polega na tym że nie ma tego w regulaminie!! dopiero przy wypełnianiu wniosku jest o tym mowa. tak więc zezłomowałem auto za któe mogłem dostac pieniądze!
Jedynie w FAQ (https://www.gov.pl/web/nfosigw/faq---naszeauto) jest:
W przypadku, gdy Wnioskodawcą jest osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą (JDG), zezłomowany pojazd musiał być użytkowany przez co najmniej 3 lata w ramach JDG.
Ale nie ma nic o ewidencji... Ja też się dopytywałem mailem no i ostatecznie będę brał na osobę fizyczną
 

Kovalsky

Model Y LFP 2024
Hej, mam to samo. i dziś rozmawiałem z NFOŚ, mówią że nie dostanę 10 tys za zezłomowanie bo auto musiło być w ewidencji ŚT. Tak więc to paradoks! jestem ostateczenym odbiorca wsparcia bo to moje auto, ale jeśli składam jako JDG to nie jest to moje auto w sensie działalności. Skandal polega na tym że nie ma tego w regulaminie!! dopiero przy wypełnianiu wniosku jest o tym mowa. tak więc zezłomowałem auto za któe mogłem dostac pieniądze!
Zgadza się. Auto musi być w środkach trwałych ponad trzy lata. Firma musi być czynna ponad trzy lata. Auto może być zarejestrowane bez regonu. W moim przypadku oferta leasingu konsumenckiego była do d... dlatego odpuściłem sobie benefit za złomowanie.
... a konsekwencją takich, a nie innych warunków do spełnienia będzie moja nieobecność na wyborach.
 

mikxo

Zadomawiam się
Zgadza się. Auto musi być w środkach trwałych ponad trzy lata. Firma musi być czynna ponad trzy lata. Auto może być zarejestrowane bez regonu. W moim przypadku oferta leasingu konsumenckiego była do d... dlatego odpuściłem sobie benefit za złomowanie.
... a konsekwencją takich, a nie innych warunków do spełnienia będzie moja nieobecność na wyborach.
W najbliższych wyborach ma być 17 kandydatów, to może jednak kogoś wybierzesz :D Bo chyba wszyscy nie spiskowali razem nad zasadami programu dopłat :)

A tak na poważnie, to moim zdaniem jest w tym jakiś sens. Żeby zapobiec kombinatorstwu, że ktoś kupi sobie gruza za 500 zł, żeby zezłomować go i dostać 10 tys. zł premii, to musi być wymóg bycia właścicielem minimum tyle ile trwa program dopłat (żeby ktoś nie kupił jak program ruszy i zezłomował pod koniec). Podobnie z JDG - to zapobiegnie sytuacją, że ktoś wprowadzi sobie do JDG samochodu, którego nigdy nie użytkował firmowe, żeby kupić samochód do użytku firmowego (przynajmniej częściowo).
 

nabrU

Moderator
A tak na poważnie, to moim zdaniem jest w tym jakiś sens. Żeby zapobiec kombinatorstwu, że ktoś kupi sobie gruza za 500 zł, żeby zezłomować go i dostać 10 tys. zł premii, to musi być wymóg bycia właścicielem minimum tyle ile trwa program dopłat (żeby ktoś nie kupił jak program ruszy i zezłomował pod koniec). Podobnie z JDG - to zapobiegnie sytuacją, że ktoś wprowadzi sobie do JDG samochodu, którego nigdy nie użytkował firmowe, żeby kupić samochód do użytku firmowego (przynajmniej częściowo).

No dobrze, ale co z tymi co JDG założyli np. rok temu. Teoretycznie mogą wziąć dopłatę na EV jako JDG (no chyba, że źle to rozumiem i nie mogą o_O), ale nie mogą wziąć dopłaty za złomowanie nawet jak wpisali samochód do ŚT.
 

mikxo

Zadomawiam się
No dobrze, ale co z tymi co JDG założyli np. rok temu. Teoretycznie mogą wziąć dopłatę na EV jako JDG (no chyba, że źle to rozumiem i nie mogą o_O), ale nie mogą wziąć dopłaty za złomowanie nawet jak wpisali samochód do ŚT.
Fakt, ten przypadek można było rozwiązać lepiej. Np. jeśli JDG mamy krócej niż 3 lata, to aby dostać premię za złomowanie samochód musi być w JDG od początku (czy tam max 2 miesiące od założenia) + wcześniej musiał być naszą własnością (jako osoba fizyczna) minimum 3 lata minus czas, w którym mamy go w JDG. Wtedy i wilk byłby syty i owca cała :)
 

Kovalsky

Model Y LFP 2024
W najbliższych wyborach ma być 17 kandydatów, to może jednak kogoś wybierzesz :D Bo chyba wszyscy nie spiskowali razem nad zasadami programu dopłat :)

A tak na poważnie, to moim zdaniem jest w tym jakiś sens. Żeby zapobiec kombinatorstwu, że ktoś kupi sobie gruza za 500 zł, żeby zezłomować go i dostać 10 tys. zł premii, to musi być wymóg bycia właścicielem minimum tyle ile trwa program dopłat (żeby ktoś nie kupił jak program ruszy i zezłomował pod koniec). Podobnie z JDG - to zapobiegnie sytuacją, że ktoś wprowadzi sobie do JDG samochodu, którego nigdy nie użytkował firmowe, żeby kupić samochód do użytku firmowego (przynajmniej częściowo).
Posiadam gruza ponad 3 lata, firma odwieszona 1,5 roku. W związku z tym, że osoba fizyczna i JDG to de facto to samo jestem mocno wku... na regulamin obecnego programu dopłat.
Co do wyborów - głosuję na zwycięzcę (chyba, że jest z "prawicy") :p Jednak tym razem po prostu głosu nie oddam.
 
Top