Jak walczyć z kultem zapierdalania (prędkość)

cooler

Pionier e-mobilności
Zapewne nie jedziesz do Poznania na wycieczkę od razu tam i z powrotem i pewnie można tam taniej się załadować niż za 2PLN.
No ja właśnie tak pojechałem, wyjazd do Poznania, kolacja biznesowa przy rynki i powrót. Dobrze że było to AC Elocity 1.8PLN/kWh to się podładowało na tyle że dociągnąłem do Lućmierza.

Oczywiście wielu napisze w stylu: stać cię na nowe auto a oszczędzasz na energii gdzie się da, wielu tu pisze że ma w dupie etc, ale ja jestem wychowany za komuny i pomimo tego że stać mnie płacić nawet i 100PLN/kWh to po prostu moja natura się buntuje, czuję że odbyt mnie piecze przy obecnych cenach, zwłaszcza teraz, gdy często słońce świeci jak nawiedzone a ZE wyłącza farmy PV.
Tak już mam ¯\_(ツ)_/¯
Nie mówiąc już że dla mnie autostrady są po to żeby jeździć szybko z A do B, w tamtą stronę na własnym prądzie udało się 2:40 te 300km, ale z powrotem +36min na Lućmierz oraz pewnie +10 minut dojazd do niego i już jest słabo.
Jak płacę za te 10-11l /100km lecąc te 140-150km/h to wiem za co płacę i wiem że nie da się dużo taniej, bo te koszty są stałe, no i płacę za jazdę dużo większym oraz wygodniejszym samochodem. Jazda Teslą, która zużywa 1/5 energii ws do podobnego ICE POWINNA BYĆ TANIA. A nie jest
 
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
No ja właśnie tak pojechałem, wyjazd do Poznania, kolacja biznesowa przy rynki i powrót. Dobrze że było to AC Elocity 1.8PLN/kWh to się podładowało na tyle że dociągnąłem do Lućmierza.

Oczywiście wielu napisze w stylu: stać cię na nowe auto a oszczędzasz na energii gdzie się da, wielu tu pisze że ma w dupie etc, ale ja jestem wychowany za komuny i pomimo tego że stać mnie płacić nawet i 100PLN/kWh to po prostu moja natura się buntuje, czuję że odbyt mnie piecze przy obecnych cenach, zwłaszcza teraz, gdy często słońce świeci jak nawiedzone a ZE wyłącza farmy PV.
Tak już mam ¯\_(ツ)_/¯
Nie mówiąc już że dla mnie autostrady są po to żeby jeździć szybko z A do B, w tamtą stronę na własnym prądzie udało się 2:40 te 300km, ale z powrotem +26min na Lućmierz oraz pewnie +10 minut dojazd do niego i już jest słabo.
Czyli problemem jest infrastruktura a nie samochód. I kto komu zależy na czasie na tej trasie korzysta z Lućmierz. Litości. Są juz Polenergie, Ionity na trasie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Czyli problemem jest infrastruktura a nie samochód. I kto komu zależy na czasie na tej trasie korzysta z Lućmierz. Litości. Są juz Polenergie, Ionity na trasie.
I wtedy mnie piecze napisałem co. A mogło być taniej, patrz wyłączenia PV...
Polenergia 2.68 przy A2. Jest, ale dla mnie jako awaryjne, to samo Ionity.
Szybko vs Tanio - why not both?
Polenergia mając wiatraki i PV mogła by zarabiać na prądzie w szczycie produkcji przy ujemnych cenach ładując za darmo!
Samochód też jest problemem, bo ładowanie trwa zdecydowanie za długo - sprawdziełm Teslamate i od 22% do 79 ładowanie trwało 36 minut...
Nie tak miało być, trochę mrozu w nocy i wszystko się sypie.
 
Last edited:

pawel pawel

Fachowiec
Wygodne, szybkie auto nie spali 7l/100 przy 140km/h.
A walka z kultem zapie..lania to walka z epidemią egoizmu, więc bardzo ciężka.
Najpierw popatrzmy na Siebie. Jak codziennie dojeżdżasz do pracy 35km to są dni że prawko trzeba by oddać. A to nie zatrzymanie na stop, bo koła się toczyły itd... Oczywiście zaraz się odezwą ci co to nigdy przepisu nie złamali. Na trasach dojazdowych do miast nikt nie jedzie 50 km/ h, chyba że stoją. Moim zdaniem na trasach przelotowych 70 km/h i w huu fotoradarów kasujących od 80 czy 90 km/h. Jest pełno dróg w polach gdzie cały czas jest teren zabudowany.... . Inny przykład to wjazd do Częstochowy od strony Tarnowskich Gór. Piękna dwujezdniowy odcinek i 50km/h. Można tam jechać ile fabryka a można było postawic 70 km/h. Takie przypadki uczą znieczulicy, za granicą znaki ograniczenia stoją bo wymaga tego sytuacja drogowa, u nas by Drogówka w prosty sposób mogła wyrobić limity.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Szybko vs Tanio - why not both?
Bo tak to nawet w ICE nie ma ...

A przy okazji przypomniało się że raczej tak nie ma w żadnej dziedzinie naszego zycia.

1744365171142.jpeg
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Tu jest dramat Highlanda, że on nawet przy 203 kmh wydaje się być cichy i wygodny. Wyrosłem jednak z tych prędkości, choć po pustej drodze czasem kusi.

Ale zgodziłbym się na kaganieć na wszystkie samochody w UE na 140 kmh, żeby skończyć z tym, z czym zawsze mam do czynenia na drogach w Polsce. Ruch duży, ekspresówka, a co chwile ktoś leci dużo szybciej i zmusza mnie jadącego 120 kmh albo do przyśpieszania, bo za wolno wyprzedzam jadących 105 kmh, albo hamowania, bo leci 160+ i mi w tył wjedzie, więc hamuję.

To męczy, często, jak jadę sam, biorę na klatę ewentualną konfrontację. Choć tylko na jednym treningu boksu byłem (to nie dla mnie, wolę inne sporty, ale szanuję).

Przyznaję, że autostradami zawsze ICE latałem licznikowe 150 kmh, bo w Polsce to jest niekaralne (10 kmh tolerancji na pomiar). I to po tym, jak zmądrzałem, bo wcześniej to zwyczajnie vmax-hamowanie-vmax, jednak zawsze miałem na tyle rozsądku, że nie zapłaciłem za prędkość żadnego mandatu.

Obecni bandyci/egoiści (tu zależy, czy przekraczają powyżej czy poniżej limitu+20 kmh) kompletnie mają gdzieś setki samochodów dookoła nich, mają szybki wóz i pokazują, że mogą szybko jechać.

A co do cen prądu, mnie nie stać na 100 zł za kWh. To mega irytujące, że prąd często jest tak drogi, ceny powinny być dynamiczne, niech będzie drogo, gdy prąd jest drogi. Nie dziwię się, że tak wiele osób odbija się od pomysłu samochodu EV mieszkając w blokach. A to powinien być domyślny samochód właśnie do miasta. Naładowanie się na kilka tygodni do około godzina pod lidlem, ale oczywiście prąd tam kosztuje 2.4 zł za kWh. Żal.pl

Ale dziś znalazłem (dzięki X Norberta Cali) plugsurfing i widzę lidle po 1.35 zł, choć nie da się wpisać polskiego NIP, to i tak jak za darmo. Pytanie, czy to nie scam, ale na sklepie play google było i zainstalowałem. Na ładowanie bierze 150 zł, resztę oddaje, strach jest, ale zysk duży.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Tu jest dramat Highlanda, że on nawet przy 203 kmh wydaje się być cichy i wygodny. Wyrosłem jednak z tych prędkości, choć po pustej drodze czasem kusi.
Byc moze dali mi w Tesli trefny model na jazdy ale strasznie się ten samochód prowadzi.
Moje odczucia byly takie że ani nie był cichszy niż mój obecny a bujał sie jak łajba na morzu.
UWAGA ...
Specjalnie pojechałem swoją trójką i nawet specjalnie pojechałem za Ząbki najpierw w strone Białegostoku żeby zapamietac jak sie jedzie i jakie sa odczucia w dotychczasowej wersji a nastepnie od razu przesiadlem się do Highlanda i zrobilem ta samą petle okolo 45min w sumie.
Mój się prowadzi jak gokart a Highland gorzej od starego Yka ktory też już trochę buja.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Byc moze dali mi w Tesli trefny model na jazdy ale strasznie się ten samochód prowadzi.
Moje odczucia byly takie że ani nie był cichszy niż mój obecny a bujał sie jak łajba na morzu.
UWAGA ...
Specjalnie pojechałem swoją trójką i nawet specjalnie pojechałem za Ząbki najpierw w strone Białegostoku żeby zapamietac jak sie jedzie i jakie sa odczucia w dotychczasowej wersji a nastepnie od razu przesiadlem się do Highlanda i zrobilem ta samą petle okolo 45min w sumie.
Mój się prowadzi jak gokart a Highland gorzej od starego Yka ktory też już trochę buja.
Bujanie to prawda, nie jest to top zawieszeniowy. Przy 120 kmh sobie zrobiłem slalom i był rejs w sztormie. Za to na wybojach wcale nie jest miękko.

Tu refleksja, że taki citroen robił to lepiej dekady temu.

Ale jest duże ALE, że jeśli nie robimy sobie zabaw z nudów, to highland jest świetny. Osiąga ogromne wartości prędkości w zakrętach. Niski środek ciężkości i masa (u mnie 1747 kg).

Ostatnio micheliny zaczęły trzymać nawet w deszczu przy temperaturach bliskich zera. Nauczyłem się jeździć, inaczej operuję gazem. Ale to inny temat.

Ale wyciszenie highlanda i stabilność przy dużych prędkościach jest super. Chyba że ktoś chce robić testy łosia przy 200 kmh, to nie polecam. Takie rzeczy to w mx5 :)
 
Last edited:

umcus

Pionier e-mobilności
Ale dziś znalazłem (dzięki X Norberta Cali) plugsurfing i widzę lidle po 1.35 zł, choć nie da się wpisać polskiego NIP, to i
Tylko to jakaś chwilowa promocja. A NIP da się jak najbardziej wpisać. Z "PL" wpisywałeś?
Ale wyciszenie highlanda i stabilność przy dużych prędkościach jest super. Chyba że ktoś chce robić testy łosia przy 200 kmh, to nie polecam. Takie rzeczy to w mx5 :)
Syn kupił i chce to doprowadzić do dobrego stanu. Fakt, to jest gokart :)
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Tylko to jakaś chwilowa promocja. A NIP da się jak najbardziej wpisać. Z "PL" wpisywałeś?
Oczywiście z PL, dobrze że Tobie działa. Wiesz do kiedy ta promocja? Skorzystałbym na majówce...

Edit, będzie do 4 maja, jest na głównej artykuł
 
Last edited:
Top