Brak stacji ładowania na parkingu przy budynku niemieszkalnym powyżej 20 miejsc po 1 stycznia 2025

luki

Pionier e-mobilności
Sprawdziłem również taryfy -em.
Nie różnią się wiele od taryf C11 i C21, o których pisałem.
Za każdy kilowat mocy umownej płacimy 6,51zł do 40kW i 26zł za kW do 63kW mocy przyłącza.
40x6,51=260,6zł mc
63x26=1638zł mc. = 19656 rocznie. A to tylko 63kW.
Plus dochodzą inne składniki opłat.
Czyli tym bardziej operatorowi powinno zależeć na sprzedaż prądu, na jak największym obłożeniu tych stacji ładowania. Chyba, że biznes plan opiera się na dotacjach, i późniejszym spieniężeniu lokalizacji
 

zlp

Pionier e-mobilności
Jakiemu operatorowi nie zależy na zarobku?
Niestety te kwoty mogą blokować rozwój ładowarek w mało popularnych lokalizacjach. Samą ładowarkę trzeba też odrobić, prąd kupić.
A dla nas użytkowników najlepsza cena to "za darmo".
 

luki

Pionier e-mobilności
Nie wiem, ale mając dane wejściowe, znając cenę, można szybko oszacować, przy jakim (ile samochód musi się naładować) użyciu ładowarka zarobi na opłaty stałe. Przy 1600zł miesięcznie (no a to nie wszystko...) w cale nie jest tak łatwo, bo raczej one wszystkie nie są jakoś mocno zajęte
 

zlp

Pionier e-mobilności
1600 to tylko niecały "abonament" za marne 63kW, kosztów jest dużo więcej. Dzierżawa lub kupno placu, leasing lub kupno ładowarek, serwis, koszt operatora, administracja itp itd.
 

Ironeska

Fachowiec
OK, znowu się nie rozumiemy.
Przykład urzędu podałeś Ty więc częściowo masz rację, ja jednakże pisałem mój oryginalny post w szerszym kontekście Ustawy (czyli wszystkie parkingi). Co by było, gdybyś Ty był właścicielem takiego parkingu i na Tobie nagle spoczywał by obowiązek zainstalowania i utrzymania takiej ładowarki? A zero środków na ten cel i brak jakiegokolwiek wsparcia?

Gdzie indziej ;) jest np. tak:

View attachment 23833
Rozumiem cię że mogą być stare parkingi prywatne które nie mają nawet utwardzanego podłoża ale skoro wlasciciel pobiera opłaty 5zl/godz. to może zainwestować w 2/3 słupki AC.

Tego typu informacje rozwalają mi system.
"Województwo kujawsko-pomorskie nie ma dostępu do morza, niemniej region ma zainwestować 12 mln zł w jacht morski - podaje portalkujawski.pl."
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Rozumiem cię że mogą być stare parkingi prywatne które nie mają nawet utwardzanego podłoża ale skoro wlasciciel pobiera opłaty 5zl/godz. to może zainwestować w 2/3 słupki AC.
Właściciel parkingu może zainwestować w przyłącza i słupki AC w geście dobrej woli. Z naszego punktu widzenia, nawet powinien :)
ale:
Przepisy przewidują istotną ulgę dla małych i średnich przedsiębiorstw – należące do nich budynki nie są objęte tym nakazem. Źródło: https://globenergia.pl/obowiazkowe-stacje-ladowanie-przy-budynkach-zmiana-juz-weszla-w-zycie/

Przedsiębiorstwo średnie zatrudnia do 250 pracowników, ma obrót nieprzekraczający 50 mln EUR oraz całkowity bilans roczny wynoszący nie więcej niż 43 mln EUR.
Przedsiębiorstwo małe zatrudnia do 50 pracowników oraz ma obrót lub całkowity bilans roczny nieprzekraczający 10 mln EUR : https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=LEGISSUM:sme
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
U mnie w mieście przy Lidlu stoi ładowarka z wyznaczonymi 2 miejscami dla EV. Już z pół roku. Tylko że cały czas pod plandeką, a od 01.01 nic się nie zmieniło ...
Stacja jest. Obowiązek spełniony! Ciekawe kiedy ją uruchomią, na razie nawet nie ma jej w apce.
Ta sieć ma bardzo ambitne plany: "Do końca 2025 r. [stacje ładowania] mają stanąć przed wszystkimi placówkami." Zobaczymy tylko, czy będą podłączone do prądu ;)
Trochę mi łyso, bo teraz wypada odszczekać fragment mojego posta :p
Plandeka już zdjęta. Ładowarka włączona (2xCCS2 + AC bez kabla). Ceny ładowania znośne (2,38 zł @ DC?)
Chyba nie ma tej ładowarki w żadnej sieci. Po prostu płatność kartą na terminalu - dlatego nie pokazywała mi się w apkach. Może kiedyś zrobią roaming ...

Na boku naklejka z dofinansowania - a więc jest też systemowy program wsparcia NFOŚiGW do budowy publicznych ładowarek!

Zainspirowany doniosłością zdarzenia, aż podjechałem do drugiego sklepu z tej sieci w tym samym mieście. A tam taka sama szafa, też pod prądem, tylko jeszcze nie do końca aktywna. Pod wyborem wszystkich gniazd pisało "Błąd", nie szło wejść dalej.

Nie jest aż tak źle jak się wydawało jeszcze tydzień temu. Szacuję, że kabli do ładowania w publ. miejscach jest obecnie w tym mieście więcej, niż zarejestrowanych aut BEV :unsure:... ale to się będzie zmieniać z biegiem czasu.

Propsy dla tej sieci za trzymanie się wyznaczonej linii rozwoju i dotrzymywanie obietnic (y)
 

Attachments

  • IMG_20250116_145511_LR.jpg
    IMG_20250116_145511_LR.jpg
    144,2 KB · Liczba wyświetleń: 37
  • IMG_20250116_145452_lr.jpg
    IMG_20250116_145452_lr.jpg
    113 KB · Liczba wyświetleń: 33
  • IMG_20250116_145642_LR.jpg
    IMG_20250116_145642_LR.jpg
    44,7 KB · Liczba wyświetleń: 32
Last edited:

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Chyba nie ma tej ładowarki w żadnej sieci. Po prostu płatność kartą na terminalu - dlatego nie pokazywała mi się w apkach. Może kiedyś zrobią roaming ...
Powinni je wrzucić do apki Lidl-a, tak jak jest wszędzie w okolicy (DE, CZ, SK, AT, HU, ...).
 
Top