Piotrek_Sl
Posiadacz elektryka
U nas na parkingach przy dworcu, rynku, basenie, szkołach też nic, a miejsc jest więcej niż 20...
ale właściciel czego?Dino na 100% nie franczyza. 100% polski właściciel, jeden z najbogatszych.
U mnie w mieście przy Lidlu stoi ładowarka z wyznaczonymi 2 miejscami dla EV. Już z pół roku. Tylko że cały czas pod plandeką, a od 01.01 nic się nie zmieniło ...Wygląda na to, że nowy "obowiązek" jest więc w tym momencie sugestią, a nie obowiązkiem.
Teoretycznie obowiązek jest - ustawa weszła w życie, ale jak to w tym kraju jest ALE....................Wygląda na to, że nowy "obowiązek" jest więc w tym momencie sugestią, a nie obowiązkiem.
Tak, tylko powinno być jeszcze jakieś minimum utylizacji, lub maks ceny, żeby potem się nie okazało, że ładowarka jest, ale z ceną 6zł/kWh... "No Panie nic nie poradzimy, że klienci nie chcą się u nas ładować...."U mnie w mieście przy Lidlu stoi ładowarka z wyznaczonymi 2 miejscami dla EV. Już z pół roku. Tylko że cały czas pod plandeką, a od 01.01 nic się nie zmieniło ...
Stacja jest. Obowiązek spełniony! Ciekawe kiedy ją uruchomią, na razie nawet nie ma jej w apce.
Ta sieć ma bardzo ambitne plany: "Do końca 2025 r. [stacje ładowania] mają stanąć przed wszystkimi placówkami." Zobaczymy tylko, czy będą podłączone do prądu
Władcy mogliby przeznaczyć jakiś drobny % z tych wszystkich miliardów które przyjdą (przychodzą ?) z KPO na rozwój "zielonej" infrastruktury: jakieś granty, dofinansowania, upusty ... Wtedy inaczej by to wyglądało.
Na razie jedyny upust z jakim się spotkałem w tej kwestii, to redukcja kosztów przyłączeniowych w ZE dla ogólnodostępnej ładowarki do 1/16 normalnej stawki.
Wlasnie że bardzo dobry, chciaz raz chciałbym podjechać po zus, skarbówkę czy urząd miasta nie szukając miejsca przez pół godziny lub więcejPrzepis w stosunku do istniejących parkingów jest niedorzeczny. Nikt nie wyrzuci od siebie kasy na budowę ładowarek bo się 'ustawodawcy' zachciało, więc pewnie się okaże, że są jakieś furtki aby tego uniknąć.
Art. 26.
1.
W budynkach niemieszkalnych, z którymi związanych jest więcej niż 20 stanowisk postojowych, właściciel lub zarządca budynku, w terminie do dnia 1 stycznia 2025 r., instaluje co najmniej jeden punkt ładowania oraz kanały na przewody i kable elektryczne, aby umożliwić zainstalowanie punktów ładowania na co najmniej 1 na 5 stanowisk postojowych, jeżeli te stanowiska postojowe:
1) znajdują się wewnątrz budynku lub
2) przylegają do budynku.
2.
Przez przyleganie do budynku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, rozumie się powiązanie z tym budynkiem, pod względem własności lub używania na podstawie innego tytułu prawnego, parkingu, który:
1) bezpośrednio przylega do tego budynku lub
2) nie przylega bezpośrednio do tego budynku.
3.
Do budynków niemieszkalnych, o których mowa w ust. 1, przepisy art. 12a ust. 5 i 6 ustawy zmienianej w art. 1 stosuje się odpowiednio.