Brak stacji ładowania na parkingu przy budynku niemieszkalnym powyżej 20 miejsc po 1 stycznia 2025

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ja nie rozumiem usilnego nastawienia na szybkie ładowarki. Moim skromnym zdaniem szybkie powinny być przy trasach, ac natomiast przy sklepach.
Nie każdy spędza tak duzo czasu w sklepie a za 5 lat zawsze jak bedziesz podjeżdżał pod taki sklep to będzie zajęte. Jeśli nie będzie pradu tam gdzie parkuje auto to szybkie w miastach nadal będa popularne i potrzebne. Alternatywą są ładowarki AC przy publicznych miejscach parkingowych, mogą być spięte razem w smart i wtedy średnio wystarczy 3kW na auto. Zamiast szybkiej 150kW może byc 50 miejsc AC i nie trzeba noca wstawać żeby się naładować:)
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Ja nie rozumiem usilnego nastawienia na szybkie ładowarki. Moim skromnym zdaniem szybkie powinny być przy trasach, ac natomiast przy sklepach.
Przy trasach powinny być bardzo szybkie (>150 kW). Przy sklepie potrzeba AC, ale i dla DC 50-60 kW widzę zastosowanie (żeby przez pół godziny zakupów można doładować ok. 25 kW). AC przyda się po parkingach wszelakich.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Last edited:

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Przy trasach powinny być bardzo szybkie (>150 kW). Przy sklepie potrzeba AC, ale i dla DC 50-60 kW widzę zastosowanie (żeby przez pół godziny zakupów można doładować ok. 25 kW). AC przyda się po parkingach wszelakich.
Inni w dużych miastach robią tak jak na zdjęciu. Da się!
Nie zaglądałem jaka jest moc tych słupków, ale pewnie z 11 kW max.
Niedaleko były też na chodniku niższe słupki, do których kierowcy na noc podłączali własne ładowarki (przewód AC 230V z cegły wchodził gdzieś do środka skrzynki).
Jeśli miasto może wydzielić strefy płatnego parkowania i poustawiać terminale do poboru opłat, to mogłoby też gdzieniegdzie stawiać słupki AC do ładowania (chociaż te 3,6 kW).
A już na pewno w tych słynnych Strefach Czystego Transportu :)
 

Attachments

  • ładowarki-ulica.jpg
    ładowarki-ulica.jpg
    174,2 KB · Liczba wyświetleń: 33

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Sprawdziłem również taryfy -em.
Nie różnią się wiele od taryf C11 i C21, o których pisałem.
Za każdy kilowat mocy umownej płacimy 6,51zł do 40kW i 26zł za kW do 63kW mocy przyłącza.
40x6,51=260,6zł mc
63x26=1638zł mc. = 19656 rocznie. A to tylko 63kW.
Plus dochodzą inne składniki opłat.
Tak z ciekawości, jakie są zasady wyliczania i wysokości opłaty przyłączeniowej dla taryf Cxx (dla przedsiębiorstw) ?
 

zlp

Pionier e-mobilności
To nie opłata przyłączeniowa, a składnik stały stawki sieciowej. Nie korzystasz z prądu, ale i tak co miesiąc musisz tą kwotę zapłacić.
Wysokości opłaty przyłączeniowej nie pamiętam, ale kiedyś tak mnie chcieli bardzo mocno skroić. Postraszyłem ich, że ok, zapłacę bo muszę, ale kolejnego słupa na mojej działce nie pozwolę postawić, a bez tego dalej nie pójdą. Zapłaciłem chyba 20% początkowej ceny.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Inni w dużych miastach robią tak jak na zdjęciu. Da się!
Nie zaglądałem jaka jest moc tych słupków, ale pewnie z 11 kW max.
Niedaleko były też na chodniku niższe słupki, do których kierowcy na noc podłączali własne ładowarki (przewód AC 230V z cegły wchodził gdzieś do środka skrzynki).
Jeśli miasto może wydzielić strefy płatnego parkowania i poustawiać terminale do poboru opłat, to mogłoby też gdzieniegdzie stawiać słupki AC do ładowania (chociaż te 3,6 kW).
A już na pewno w tych słynnych Strefach Czystego Transportu :)
Slupki sa na baterie sloneczne :)
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Top