Kupię EV do miasta

boa

Pionier e-mobilności
Jak najbardziej się zgadzam. Jeśli ktoś potrzebuje "woła roboczego" do taniego jeżdżenia - jest w sam raz.
To się zgadza, ewentualny problem z baterią (degradacja postępuje szybciej) jest też znany i relatywnie tanio do ogarnięcia plus prostota bo nie ma chłodzenia wodnego etc. Ale wnętrze traci myszką i proporcje zewnętrzne też nie są powalające, Włosi tego nie projektowali ;))
 

nabrU

Moderator
W dodatku zona moze z 5tys rocznie zrobi, więc WLTP w okolicy 250 to takie rozsądne optimum. Glupio mi wydać duzą kwotę na stacza podjazdowego.

No to powrót do trojaczków od VAG? Tyle, że teraz z baterią 32kW. Proste to do bólu, części będą tanie w razie 'W', zasięg wystarczający, a w lecie zużycie w mieście zdrowo poniżej 10kWh/100km. Jak dla mnie nie ma nic lepszego i tańszego na takiego 'stacza' dla jednej osoby (spokojnie zabierze też parę dodatkowych osób). Nasz dobija pomału do 100 tys. km (w milach ;)). No może jeszcze Zoe, ale ja tam ich awaryjności nie znam.

Ja poszukuję małego auta na wieś, bo w mieście auta staramy się nie używać. Na razie opcja jest aby żona przejęła ID.3 a dokupiliśmy sobie coś fajnego

Renault 5 będzie w sam raz. Na wieś to może być nawet ten z mniejszą baterią 40kWh, a i do Krakowa powinien dojechać (przynajmniej w jedną stronę). Tyle, że znowu byłbyś samochodowym 'królikiem doświadczalnym' ;)
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
A moze.. e-golf? Ladniejszy niz leafy i zoe. Na dojazdy do pracy w sam raz z
Odpada, chce BEV ale nie cos na siłę przerobione.
Euforię można mieć przy problemach z softem w grupie VAG, przy problemach z ładowarkami w grupie stellantis, w koreańczykach też bywają atrakcje, co kto lubi.
Nie uświadczyłem żadnych problemów u VAG które miałem.
Leaf moze promocja jakas mnie skusi. Ale wątpię. Aczkolwiek wciaz nie skreślam.
 

boa

Pionier e-mobilności
Odpada, chce BEV ale nie cos na siłę przerobione.

Nie uświadczyłem żadnych problemów u VAG które miałem.
Leaf moze promocja jakas mnie skusi. Ale wątpię. Aczkolwiek wciaz nie skreślam.
Proste stare VAGi były super. Ale teraz ludzie mają litanię żali i ja akurat omijałbym… ale co kto lubi i woli ;)
 

nabrU

Moderator
Ale teraz ludzie mają litanię żali i ja akurat omijałbym

Piszesz to z punku widzenia użytkownika rodziny ID jak sądzę :p i doradzasz to użytkownikowi Cupry Born :ROFLMAO:
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
No to powrót do trojaczków od VAG? Tyle, że teraz z baterią 32kW. Proste to do bólu, części będą tanie w razie 'W', zasięg wystarczający, a w lecie zużycie w mieście zdrowo poniżej 10kWh/100km. Jak dla mnie nie ma nic lepszego i tańszego na takiego 'stacza' dla jednej osoby (spokojnie zabierze też parę dodatkowych osób). Nasz dobija pomału do 100 tys. km (w milach ;)). No może jeszcze Zoe, ale ja tam ich awaryjności nie znam.
Ja bym za tym optował, ale żonie się poprzewracało :) Taki Mii czy eUP, citigo. Zadbany i najświeższy był by idealny.
do ZOE też próbuje przekonać... i du...a. Leafa nie chce...
Mam plan taki, idziemy oglądnąć - znaczy żona pojeździć Dacią. A potem myślę, że będzie z górki. A może Dacia zostanie wybrana ;)

Prawie wszystko co ma chociaż WLTP 250 nadaje się na stacza podjazdowego.
Renault 5 będzie w sam raz. Na wieś to może być nawet ten z mniejszą baterią 40kWh, a i do Krakowa powinien dojechać (przynajmniej w jedną stronę). Tyle, że znowu byłbyś samochodowym 'królikiem doświadczalnym' ;)
Tak, są fajne auta już. Ale problem z nimi taki, że są nowe. A ja wolę przeznaczyć środki na inne cele niż podatek od nowości. Tym bardziej na auto które będzie jeździło sporadycznie. Chociaż może... kto wie? Upodobania się szybko zmieniają.

Łatwiej by było gdyby wyszedł elektryk z godnym zasięgiem takim dla mojego ego :) Wtedy kupił bym Nowy i Cupra by została.

Ciężki przypadek ze mnie i żony.
 

nabrU

Moderator
Tak, są fajne auta już. Ale problem z nimi taki, że są nowe. A ja wolę przeznaczyć środki na inne cele niż podatek od nowości. Tym bardziej na auto które będzie jeździło sporadycznie. Chociaż może... kto wie? Upodobania się szybko zmieniają.

No ale co do R5 to pisałem do @consigliero nie do Ciebie...

My myślimy nad zmianą Mii na R5 bo nam się obojgu taki 'zółtek' strasznie podoba. Ale nachodzi mnie to samo myślenie, czy jest sens wydawać 3 razy tyle na R5 jak Mii spełnia w 95% nasze oczekiwanie (te 5% to mogło by być ciutke więcej zasięgu w zimie). R5 też ma gorsze zużycie. Zdrowy rozsądek mówi 'zostań przy Mii', ale ciągnie do tego R5...
 

walik22

Zadomawiam się
Łatwiej by było gdyby wyszedł elektryk z godnym zasięgiem takim dla mojego ego :)
To dlaczego kupiłeś Cuprę z małą baterią?
 

walik22

Zadomawiam się
Ale teraz ludzie mają litanię żali i ja akurat omijałbym… ale co kto lubi i woli ;)
Soft poprawiony i poza dotykowymi przyciskami na kierownicy nie ma się już do czego przyczepić. Jako użytkownik id.3 szczerze polecam.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
To dlaczego kupiłeś Cuprę z małą baterią?
bo celem były miejsko podmiejskie klimaty, a do tego sprawdza się ta bateria wyśmienicie.
Soft poprawiony i poza dotykowymi przyciskami na kierownicy nie ma się już do czego przyczepić. Jako użytkownik id.3 szczerze polecam.
Tak samo, przyciski na kierownicy są upierdliwe. Potwierdzam. Ale autko mimo wszystko ma sporo plusów.
 
Top