mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

John

Zadomawiam się
Jestem po weekendowej jeździe testowej ID.7 i mam do obecnych tu właścicieli 2 pytania, które mnie najbardziej irytowały podczas tego testowania.

1) Line assist - czasem gdy line assist nie mógł sobie poradzić z zakrętem wyłączał się bez ostrzeżenia. Chociaż czasem miałem wrażenie że jakiś tam dźwięk był - jak to jest? Czy jest jakaś opcja której nie zauważyłem - wyłącznie się bez ostrzeżenia mnie martwi. Podobną przypadłość miała testowana KIA, ale już w Volvo jest to ogarnięte wyraźnym sygnałem dźwiękowym i czerwonym migającym światłem.

2) Haptyczne przyciski - czy do tego da się przyzwyczaić? :D Różnica między delikatnym wciśnięciem (+/-
1km/h) a mocnym (+/- 10km/h) była tak mała, że miałem sytuacje zmiany
prędkości 52-53-54->64->74... zamiast po prostu 50->60. Albo jakieś delikatne smyrnięcie spodowało że zamiast prędkości zacząłem zmieniać odległość od pojazdu z przodu.

3) OTA - czy Wasze samochody mają już 5.4 czy ciągle są na wersji 4.0 i czekacie na zmiłowanie VW aż będzie można zrobić update?
 

MarcinIKS

Zadomawiam się
2) Haptyczne przyciski - czy do tego da się przyzwyczaić? :D Różnica między delikatnym wciśnięciem (+/-
1km/h) a mocnym (+/- 10km/h) była tak mała, że miałem sytuacje zmiany
prędkości 52-53-54->64->74... zamiast po prostu 50->60. Albo jakieś delikatne smyrnięcie spodowało że zamiast prędkości zacząłem zmieniać odległość od pojazdu z przodu.
Ja mam co prawda Tavascana, ale "przyciski" chyba działają podobnie. Ja po 1,5 miesiąca się przyzwyczaiłem. Natomiast to nie jest tak (przynajmniej u mnie), że ustawienie o 1km/h czy 10km/h zależy od siły nacisku. Naciskając przestawiasz o 1km/h a przesuwając pomiędzy + i - zmieniasz o 10km/h
 

less

Posiadacz elektryka
Jestem po weekendowej jeździe testowej ID.7 i mam do obecnych tu właścicieli 2 pytania, które mnie najbardziej irytowały podczas tego testowania.

1) Line assist - czasem gdy line assist nie mógł sobie poradzić z zakrętem wyłączał się bez ostrzeżenia. Chociaż czasem miałem wrażenie że jakiś tam dźwięk był - jak to jest? Czy jest jakaś opcja której nie zauważyłem - wyłącznie się bez ostrzeżenia mnie martwi. Podobną przypadłość miała testowana KIA, ale już w Volvo jest to ogarnięte wyraźnym sygnałem dźwiękowym i czerwonym migającym światłem.

2) Haptyczne przyciski - czy do tego da się przyzwyczaić? :D Różnica między delikatnym wciśnięciem (+/-
1km/h) a mocnym (+/- 10km/h) była tak mała, że miałem sytuacje zmiany
prędkości 52-53-54->64->74... zamiast po prostu 50->60. Albo jakieś delikatne smyrnięcie spodowało że zamiast prędkości zacząłem zmieniać odległość od pojazdu z przodu.

3) OTA - czy Wasze samochody mają już 5.4 czy ciągle są na wersji 4.0 i czekacie na zmiłowanie VW aż będzie można zrobić update?
1. Ma 2xVW i nie zauważyłem ale i też się nad tym nie zastanawiałem
2. Przyzwyczaiłem się na tyle że po 6 msc kupiłem drugiego VW
3. Oba VW mam z rocznika modelowego 2025 (produkcja 2024) z softem 5.2 i na dzień dzisiejszy nie mam info o 5.4
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Jestem po weekendowej jeździe testowej ID.7 i mam do obecnych tu właścicieli 2 pytania, które mnie najbardziej irytowały podczas tego testowania.

1) Line assist - czasem gdy line assist nie mógł sobie poradzić z zakrętem wyłączał się bez ostrzeżenia. Chociaż czasem miałem wrażenie że jakiś tam dźwięk był - jak to jest? Czy jest jakaś opcja której nie zauważyłem - wyłącznie się bez ostrzeżenia mnie martwi. Podobną przypadłość miała testowana KIA, ale już w Volvo jest to ogarnięte wyraźnym sygnałem dźwiękowym i czerwonym migającym światłem.

2) Haptyczne przyciski - czy do tego da się przyzwyczaić? :D Różnica między delikatnym wciśnięciem (+/-
1km/h) a mocnym (+/- 10km/h) była tak mała, że miałem sytuacje zmiany
prędkości 52-53-54->64->74... zamiast po prostu 50->60. Albo jakieś delikatne smyrnięcie spodowało że zamiast prędkości zacząłem zmieniać odległość od pojazdu z przodu.

3) OTA - czy Wasze samochody mają już 5.4 czy ciągle są na wersji 4.0 i czekacie na zmiłowanie VW aż będzie można zrobić update?
Niestety ale z wersji 4.0 nie będzie update do 5.0 i wyżej gdyż jest to podobno związane z hardwarem 😪
 

less

Posiadacz elektryka
Niestety ale z wersji 4.0 nie będzie update do 5.0 i wyżej gdyż jest to podobno związane z hardwarem 😪
To ja słyszałem inaczej, że hardware został zmieniony przy okazji wprowadzenia właśnie 4.0. to by się nawet zgadzało, bo w id.4/5 zmieniono nawet wtedy wielkość "tableta". Zresztą różnice pomiędzy 4.0 a 5.0 są minimalne w wygladzie
 

sebsek

Posiadacz elektryka
To ja słyszałem inaczej, że hardware został zmieniony przy okazji wprowadzenia właśnie 4.0. to by się nawet zgadzało, bo w id.4/5 zmieniono nawet wtedy wielkość "tableta". Zresztą różnice pomiędzy 4.0 a 5.0 są minimalne w wygladzie
Taką informację dostałem w salonie i także takie wpisy były na niemieckich grupach
 

less

Posiadacz elektryka
3) OTA - czy Wasze samochody mają już 5.4 czy ciągle są na wersji 4.0 i czekacie na zmiłowanie VW aż będzie można zrobić update?
Wydaje mi się, ale nie pamiętam na 100%, że jak odbieraliśmy id.7 w paźfzierniku to był soft 5.0, a potem podskoczyło do 5.2. id.4 odbierałem w tym miesiącu i był od razu 5.2.
 

rogeer

Fachowiec
Wydaje mi się, ale nie pamiętam na 100%, że jak odbieraliśmy id.7 w paźfzierniku to był soft 5.0, a potem podskoczyło do 5.2. id.4 odbierałem w tym miesiącu i był od razu 5.2.
a jakikolwiek update był? Czy jak się wyjeżdza z salonu z 5.0 to już się na nic więcej nie można liczyć?
Ja na zamówieniu mam zaznaczone, że ID.4 przyjedzie z softem 5.4
 
Top