BMW iX1 - odczucia po 2 dniach użytkowania

Bazyl

Nowy na Forum
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum. Pozwolę sobie nieco odświeżyć wątek. Myślę o samochodzie elektrycznym jako drugim w rodzinie. Mam dom położony ok 20 km od dużego miasta, teraz dojeżdżam do pracy pociągiem. Od razu zaznaczę też, że mam fotowoltaike na starych zasadach i nadwyżki produkcji prądu, więc chyba nie ma dla mnie innej opcji niż elektryk żeby jeździć do pracy i wokół komina. Podoba mi się BMW ix1 (ogólnie podobają mi się samochody tej marki), myślę, że wystarczyłaby mi wersja e20. Czy ktoś ma może ten model i mógłby o nim coś więcej napisać? Od zamieszczenia ostatniego postu w tym wątku upłynęło trochę czasu. Obecnie na OtoMoto są oferty tego samochodu po ok 200.000 zł (nawet mniej), nie zależy mi na super wyposażeniu, ale raczej na maksymalnym zasięgu. Nigdy nie miałem elektryka, ale im niższy poziom wyposażenia samochodu, tym wyższy zasięg (co chyba jest logiczne). Czy to konkretne auto jest warte rozważenia jako drugi samochód w dłuższej perspektywie czasowej, czy lepiej szukać czegoś innego w podobnej cenie? Czy w podstawowej wersji jest pompa ciepła? A jeżeli nie, czy warto w nią inwestować, w sytuacji w której planuję robić łącznie maks 40 km dziennie?
 
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
Za 200k to teraz w salonie kupisz jak dobrze poszperasz .... ale proponuję spojrzeć na iX2.
 

boa

Pionier e-mobilności
Od 20 lat byłem i jestem fanem BMW jeździłem i4M50 i Ix3 i kupiłem najpierw Tesale 3 teraz mam Y i niestety ale za Tesla przemawiają przede wszystkim SUC ,bezproblemowe ładowanie bez żadnych kart ,aplikacji itp, uważam że Tesla jest najlepszym elektrykiem ale BMW jest naprawdę bardzo ładne i w środku nawet dla niektórych piękne,ale po co mamy auto? żeby nas dowiozło z punktu A do B i to najlepiej bezproblemowo.Nie zamierzam sprzedać Tesli Y ,wystarczy mi jeden ekran, zero przycisków i tak patrzę cały czas na drogę a nie na świecidełka, jedyne co bym dodał do Tesli to HeD-Up i było extra.
O to ja akurat mam odwrotnie, samochód ma się podobać wizualnie i dawać zadowolenie, a nie tylko dowozić z okr A do B. I pewnie oba obozy są spore :)
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum. Pozwolę sobie nieco odświeżyć wątek. Myślę o samochodzie elektrycznym jako drugim w rodzinie. Mam dom położony ok 20 km od dużego miasta, teraz dojeżdżam do pracy pociągiem. Od razu zaznaczę też, że mam fotowoltaike na starych zasadach i nadwyżki produkcji prądu, więc chyba nie ma dla mnie innej opcji niż elektryk żeby jeździć do pracy i wokół komina. Podoba mi się BMW ix1 (ogólnie podobają mi się samochody tej marki), myślę, że wystarczyłaby mi wersja e20. Czy ktoś ma może ten model i mógłby o nim coś więcej napisać? Od zamieszczenia ostatniego postu w tym wątku upłynęło trochę czasu. Obecnie na OtoMoto są oferty tego samochodu po ok 200.000 zł (nawet mniej), nie zależy mi na super wyposażeniu, ale raczej na maksymalnym zasięgu. Nigdy nie miałem elektryka, ale im niższy poziom wyposażenia samochodu, tym wyższy zasięg (co chyba jest logiczne). Czy to konkretne auto jest warte rozważenia jako drugi samochód w dłuższej perspektywie czasowej, czy lepiej szukać czegoś innego w podobnej cenie? Czy w podstawowej wersji jest pompa ciepła? A jeżeli nie, czy warto w nią inwestować, w sytuacji w której planuję robić łącznie maks 40 km dziennie?
iX1 ma niestety dość małą baterię, choć przy planowanych zasięgach nie powinna być problemem. Ale z drugiej strony wszyscy na początku mówią , że będzie to tylko auto do jazdy po mieście, a potem i tak jadą wszędzie elektrykiem 😀
A druga poważna wada to brak idrive. Jeśli jeździłeś BMW to na pewno będzie ci go brakowało.
Proponuję rozejrzec się za ix3 bo są jeszcze dostępne z końca produkcji w niewiele wyższej cenie z większą baterią i lepszym wyposażeniem.
A jeśli nie musi być koniecznie BMW to proponuję rzucić okiem jeszcze na nową Skodę Elroq bo osobiście wolałbym ją zamiast iX1.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum. Pozwolę sobie nieco odświeżyć wątek. Myślę o samochodzie elektrycznym jako drugim w rodzinie. Mam dom położony ok 20 km od dużego miasta, teraz dojeżdżam do pracy pociągiem. Od razu zaznaczę też, że mam fotowoltaike na starych zasadach i nadwyżki produkcji prądu, więc chyba nie ma dla mnie innej opcji niż elektryk żeby jeździć do pracy i wokół komina. Podoba mi się BMW ix1 (ogólnie podobają mi się samochody tej marki), myślę, że wystarczyłaby mi wersja e20. Czy ktoś ma może ten model i mógłby o nim coś więcej napisać? Od zamieszczenia ostatniego postu w tym wątku upłynęło trochę czasu. Obecnie na OtoMoto są oferty tego samochodu po ok 200.000 zł (nawet mniej), nie zależy mi na super wyposażeniu, ale raczej na maksymalnym zasięgu. Nigdy nie miałem elektryka, ale im niższy poziom wyposażenia samochodu, tym wyższy zasięg (co chyba jest logiczne). Czy to konkretne auto jest warte rozważenia jako drugi samochód w dłuższej perspektywie czasowej, czy lepiej szukać czegoś innego w podobnej cenie? Czy w podstawowej wersji jest pompa ciepła? A jeżeli nie, czy warto w nią inwestować, w sytuacji w której planuję robić łącznie maks 40 km dziennie?
Ja tylko dodam od siebie zebys nie wierzyl w zasiegi podawane przez producentow. Jak podaja 500km zasiegu to spodziewaj sie 200-250km w mniej sprzyjajacych warunkach trasa,zima,wiatr.
 

werbelikus

Nowy na Forum
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum. Pozwolę sobie nieco odświeżyć wątek. Myślę o samochodzie elektrycznym jako drugim w rodzinie. Mam dom położony ok 20 km od dużego miasta, teraz dojeżdżam do pracy pociągiem. Od razu zaznaczę też, że mam fotowoltaike na starych zasadach i nadwyżki produkcji prądu, więc chyba nie ma dla mnie innej opcji niż elektryk żeby jeździć do pracy i wokół komina. Podoba mi się BMW ix1 (ogólnie podobają mi się samochody tej marki), myślę, że wystarczyłaby mi wersja e20. Czy ktoś ma może ten model i mógłby o nim coś więcej napisać? Od zamieszczenia ostatniego postu w tym wątku upłynęło trochę czasu. Obecnie na OtoMoto są oferty tego samochodu po ok 200.000 zł (nawet mniej), nie zależy mi na super wyposażeniu, ale raczej na maksymalnym zasięgu. Nigdy nie miałem elektryka, ale im niższy poziom wyposażenia samochodu, tym wyższy zasięg (co chyba jest logiczne). Czy to konkretne auto jest warte rozważenia jako drugi samochód w dłuższej perspektywie czasowej, czy lepiej szukać czegoś innego w podobnej cenie? Czy w podstawowej wersji jest pompa ciepła? A jeżeli nie, czy warto w nią inwestować, w sytuacji w której planuję robić łącznie maks 40 km dziennie?
Ja mam iX1 eDrive20 M Sport od 2 miesięcy. Powiem tak - super samochód, bardzo wysokiej jakości o bardzo dobrym wyposażeniu już w standardzie. iX3 to starsza generacja napędu eDrive i starszy system operacyjny, w iX1 jest już najnowszy BMW OS9. Bateria wcale nie jest mała, auto z powodzeniem pełni rolę naszego jedynego w rodzinie. Ma bardzo dobre zużycie energii w różnych warunkach. Na koniec ferii wracaliśmy nim w 3 dorosłych i 1 dziecko + plus zawalony bagażnik z Zakopanego, przez Kraków do Częstochowy. Wszystko na jednym ładowaniu a zasięgu zostało jeszcze na upartego do Łodzi! Pompa ciepła jest fabrycznie zainstalowana w każdym egzemplarzu. Znakomita jest nawigacja fabryczna i aplikacja MyBMW, super dobiera parametry trasy i ładowania, do tego bardzo szczegółowo zapisuje historię przejazdów i ładowania. Pod względem oprogramowania BMW zmiata z powierzchni ziemi np. Cuprę, którą też mam w bliskiej rodzinie. Bardzo dobry komfort jazdy, prowadzenie, widoczność, przestronność, automatyczne parkowanie i cofanie w serii. Czego chcieć więcej? Też myślałem o iX2, ale jest dużo mniej praktyczny, choć zależy czego potrzebujesz. Technicznie to te same auta, produkowane na jednej linii w Ratyzbonie. Generalnie zakup tego auta był u mnie dość długim i przemyślanym procesem, mógłbym napisać doktorat z jego plusów i minusów (jest ich prawie tyle, co nic). Aaa jeszcze sprawa karty BMW Charging, którą dostajesz do nowego auta - bardzo dobrze działa w Polsce, nie trzeba zakładać miliona aplikacji u różnych operatorów ładowarek, do tego daje super ceny, np. ładowanie HPC na stacjach Ionity za ok. 1,61 zł/1 kWh.
Pozdrawiam
 

Bazoski

Nowy na Forum
Ja mam iX1 eDrive20 M Sport od 2 miesięcy. Powiem tak - super samochód, bardzo wysokiej jakości o bardzo dobrym wyposażeniu już w standardzie. iX3 to starsza generacja napędu eDrive i starszy system operacyjny, w iX1 jest już najnowszy BMW OS9. Bateria wcale nie jest mała, auto z powodzeniem pełni rolę naszego jedynego w rodzinie. Ma bardzo dobre zużycie energii w różnych warunkach. Na koniec ferii wracaliśmy nim w 3 dorosłych i 1 dziecko + plus zawalony bagażnik z Zakopanego, przez Kraków do Częstochowy. Wszystko na jednym ładowaniu a zasięgu zostało jeszcze na upartego do Łodzi! Pompa ciepła jest fabrycznie zainstalowana w każdym egzemplarzu. Znakomita jest nawigacja fabryczna i aplikacja MyBMW, super dobiera parametry trasy i ładowania, do tego bardzo szczegółowo zapisuje historię przejazdów i ładowania. Pod względem oprogramowania BMW zmiata z powierzchni ziemi np. Cuprę, którą też mam w bliskiej rodzinie. Bardzo dobry komfort jazdy, prowadzenie, widoczność, przestronność, automatyczne parkowanie i cofanie w serii. Czego chcieć więcej? Też myślałem o iX2, ale jest dużo mniej praktyczny, choć zależy czego potrzebujesz. Technicznie to te same auta, produkowane na jednej linii w Ratyzbonie. Generalnie zakup tego auta był u mnie dość długim i przemyślanym procesem, mógłbym napisać doktorat z jego plusów i minusów (jest ich prawie tyle, co nic). Aaa jeszcze sprawa karty BMW Charging, którą dostajesz do nowego auta - bardzo dobrze działa w Polsce, nie trzeba zakładać miliona aplikacji u różnych operatorów ładowarek, do tego daje super ceny, np. ładowanie HPC na stacjach Ionity za ok. 1,61 zł/1 kWh.
Pozdrawiam
W czym uważasz, że iX2 jest dużo mniej praktyczny od iX1?
 

werbelikus

Nowy na Forum
W czym uważasz, że iX2 jest dużo mniej praktyczny od iX1?
Mniej miejsca nad głową z przodu (mam 1,90 cm wzrostu) i dużo ciaśniejszy, bardziej klaustrofobiczny tył. Bagażnik w iX2 odrobinę większy, ale mniej kształtny i wyżej poprowadzona krawędź załadunku. iX1 ma bardziej klasyczne, rodzinne kształty a iX2 jest bardziej designerski, idealny dla pary ;) Takie odniosłem wrażenie, zresztą tak jest pozycjonowany przez samą markę - jako bardziej "odjechana" alternatywa dla iX1. Technicznie są niemal identyczne, tak jak pisałem już wcześniej.
Pozdrawiam!
 

slack

Fachowiec
Ja mam iX1 eDrive20 M Sport od 2 miesięcy. Powiem tak - super samochód, bardzo wysokiej jakości o bardzo dobrym wyposażeniu już w standardzie. iX3 to starsza generacja napędu eDrive i starszy system operacyjny, w iX1 jest już najnowszy BMW OS9. Bateria wcale nie jest mała, auto z powodzeniem pełni rolę naszego jedynego w rodzinie. Ma bardzo dobre zużycie energii w różnych warunkach. Na koniec ferii wracaliśmy nim w 3 dorosłych i 1 dziecko + plus zawalony bagażnik z Zakopanego, przez Kraków do Częstochowy. Wszystko na jednym ładowaniu a zasięgu zostało jeszcze na upartego do Łodzi! Pompa ciepła jest fabrycznie zainstalowana w każdym egzemplarzu. Znakomita jest nawigacja fabryczna i aplikacja MyBMW, super dobiera parametry trasy i ładowania, do tego bardzo szczegółowo zapisuje historię przejazdów i ładowania. Pod względem oprogramowania BMW zmiata z powierzchni ziemi np. Cuprę, którą też mam w bliskiej rodzinie. Bardzo dobry komfort jazdy, prowadzenie, widoczność, przestronność, automatyczne parkowanie i cofanie w serii. Czego chcieć więcej? Też myślałem o iX2, ale jest dużo mniej praktyczny, choć zależy czego potrzebujesz. Technicznie to te same auta, produkowane na jednej linii w Ratyzbonie. Generalnie zakup tego auta był u mnie dość długim i przemyślanym procesem, mógłbym napisać doktorat z jego plusów i minusów (jest ich prawie tyle, co nic). Aaa jeszcze sprawa karty BMW Charging, którą dostajesz do nowego auta - bardzo dobrze działa w Polsce, nie trzeba zakładać miliona aplikacji u różnych operatorów ładowarek, do tego daje super ceny, np. ładowanie HPC na stacjach Ionity za ok. 1,61 zł/1 kWh.
Pozdrawiam
Nawigacja bardzo przeciętna. Jakość resorowania w porównaniu np. z nowym Golfem kiepska, podwozie wpada w dziwne wibracje na krotkich, wiekszych nierównościach. Aktualizacje softu przez ostatnie ponad 2 lata to żart, żadnych widocznych ulepszeń. Karta BMW z tanim Ionity tylko na rok za darmo, później abonament. A najlpeszy numer miałem jak akumulator 12v się "wyładował", daleko od domu, parking, 1 w nocy a ja głupi zaufałem BMW i nie miałem fizycznego kluczyka (tylko w telefonie). Kiepski to samochód, ale chyba nie ma teraz nic lepszego (Mercedes, Audi czy Volvo w tym rozmiarze raczej gorsze).
 

werbelikus

Nowy na Forum
Nawigacja bardzo przeciętna. Jakość resorowania w porównaniu np. z nowym Golfem kiepska, podwozie wpada w dziwne wibracje na krotkich, wiekszych nierównościach. Aktualizacje softu przez ostatnie ponad 2 lata to żart, żadnych widocznych ulepszeń. Karta BMW z tanim Ionity tylko na rok za darmo, później abonament. A najlpeszy numer miałem jak akumulator 12v się "wyładował", daleko od domu, parking, 1 w nocy a ja głupi zaufałem BMW i nie miałem fizycznego kluczyka (tylko w telefonie). Kiepski to samochód, ale chyba nie ma teraz nic lepszego (Mercedes, Audi czy Volvo w tym rozmiarze raczej gorsze).
U mnie nawigacja i ogólnie cały system działa bardzo dobrze, może to kwestia nowej wersji 9.0? We wcześniejszych wypustach iX1 był starszy system. W moim egzemplarzu nie ma żadnych wibracji nadwozia, przynajmniej nic takiego nie zauważyłem. Jest trochę twardo (pakiet M), ale zawias jest o niebo lepszy od mojego poprzedniego Leona ST. Wygląda na to, że trochę to auto od premiery poprawili.
 
Top