Jak walczyć z kultem zapierdalania (prędkość)

xplde

Fachowiec
Podsumowując, to nie do zap***alaczy będę się musiał dostosować, ale oni do reszty społeczeństwa.
"Społeczeństwo" niestety musi się dostosowywać do decydentów w tym wymiarze( rzuć okiem na USA). To nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem, powtarzam do znudzenia tak jest taniej ale nie logiczniej. Jak będziecie optować za 90km/h na autostradzie to decydenci się do was dostosują tym chętniej im taniej to wszystko będzie kosztowało. Nie boli cię, że twoje podatki idą na coś tak durnego?
 

jezile

Fachowiec
To dlaczego w UK jeżdżą jak dupy wołowe? Infrastruktura?
"dupy wołowe" to pejoratywny określenie. Pojedz do UK i zaszalej na autostradzie, zachęcam! ;) Gwarantuje Ci że wrócisz z podkulonym ogonem. Dobra rada, dostosuj się do społeczeństwa, bo jesteś w mniejszości. A teraz będzie ad personam...Może brakuje Ci jednak doświadczenia za kierownicą, skoro uważasz się za "świętą krowę" jeżdżąc ile ci się podoba na autostradach i wypominając innym pro społeczne zachowanie? ;)
 

nabrU

Moderator
To dlaczego w UK jeżdżą jak dupy wołowe? Infrastruktura?

To jak jeżdżą w Norwegii i Holandii (gdzie jest 100 na A w dzień)? Jak to nazwać, bo jesteśmy idelalni do przyklejania 'gęby' innym.
 

Makus

Pionier e-mobilności
I o tym mówimy. Autostrady powinny umożliwiać coraz wyższe prędkości przy zachowaniu bezpieczeństwa. A nie zmniejszamy limit bo jaśnie Pan jedzie BEV i go d... boli że go wszyscy wyprzedzają.
Ale watek jest o zapier*, czyli jezdzie niezgodnej z przepisami. Jesli droga na to pozwoli i ustanowia limit 150, to nikt o 150 sie nie bedzie czepial. Tylko to nie znaczy, ze mozna tam bedzie jechasz szybko i bezpiecznie 180.
 

jezile

Fachowiec
Jak będziecie optować za 90km/h na autostradzie to decydenci się do was dostosują tym chętniej im taniej to wszystko będzie kosztowało. Nie boli cię, że twoje podatki idą na coś tak durnego?
Niepotrzebnie idziesz w skrajności. Nikt nie mówi o 90kmh - zalecenie ETSC to 120kmh i jest to dobrze umotywowane dlaczego akurat ta a nie inna prędkość. Wole, żeby moje podatki nie szły na usuwanie skutków wypadków komunikacyjnych. ("W 2021 r. łączny koszt zdarzeń drogowych wyniósł 39,3 mld zł, W 2022 r. całkowite koszty społeczne zdarzeń drogowych w Polsce oszacowano na 52 mld zł").
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
To jak jeżdżą w Norwegii i Holandii (gdzie jest 100 na A w dzień)? Jak to nazwać, bo jesteśmy idelalni do przyklejania 'gęby' innym.
Ja bym też zwrócił uwagę że w tych krajach kultura jazdy jest inna. Jadąc przepisowo rzadkie jest że ktoś Ci się uczepi zderzaka czy będzie mrugać światłami. A u nas jak jedziesz zgodnie z przepisami to zaraz masz jakieś auto którejś z niemieckich marek na zderzaku, bo jesteś zawalidrogą bo wyprzedzasz mając 140 na tempomacie
 

Makus

Pionier e-mobilności
Ja bym też zwrócił uwagę że w tych krajach kultura jazdy jest inna. Jadąc przepisowo rzadkie jest że ktoś Ci się uczepi zderzaka czy będzie mrugać światłami. A u nas jak jedziesz zgodnie z przepisami to zaraz masz jakieś auto którejś z niemieckich marek na zderzaku, bo jesteś zawalidrogą bo wyprzedzasz mając 140 na tempomacie
I o tym wlasnie jest mowa od 130 stron. Problemem nie sa przepisy tylko ludzie. I to zarowno Ci co pedza jak szaleni lewym pasem jak i Ci ktorzy w sytuacji wspomnianej powyzej przyspieszaja, zeby jasnie pan z tylu nie czekal za dlugo, niejako legitymizujac jego "prawo" do pedzenia
 

nabrU

Moderator
Ja bym też zwrócił uwagę że w tych krajach kultura jazdy jest inna.

Ale to jest podstawowy powód, nie prędkość. Nabijając się z Anglików czy innych wolniej jeżdżących (nawet w PL) to dokładnie pokazujemy.

Nie darmo na 'Stop Cham' są ze 2 filmiki dziennie. Chyba takich kanałów z taką popularnością nie mają w Holandii albo Norwegii.:ROFLMAO:
 

Młody

Follow the White Rabbit
Pomijacie w rozważaniach samochody dostawcze i ciężarowe, które jeżdżą AiS i nie będą jechały 130 czy 150. Bardzo często jeżdżę S-ką firmowym dostawczakami, prędkość z przedziału 110-120, jak wyprzedzam zestawy to lewy kierunek i nie zastanawiam się czy te światełka z tyłu jadą przepisowo 120 czy po prostu jakiś lotnik pomyli samolot z osobówką. Jak się wbije w pakę wyładowaną profilem grubościennym to będą go szpachelką zbierać, a wujkowi kilka lat temu tak się typ wbił jak skręcał w lewo pod Szczecinem. Dlatego za szoferką wstawia się na pace blachę 5mm, żeby szybki i szybko zatrzymany nie wbił ładunku w plecy.
 
Top