Ten rok 2025 będzie należał do chińskich producentów

Bronek

Pionier e-mobilności
No ale nadal przedstawiasz mi swoja perspektywe i probujesz przekonac, ze twoja jest wlasciwa. A perspektywa to czysto rzecz gustu.
3-5 sek do setki ma juz w tej chwili bardzo wiele elektrykow, jest w czym wybierac. Sam mam 4.4 chyba, i nie wiem po co mialbym miec wiecej, rzadko kiedy mam okazje czy potrzebe z tego skorzystac.
Oczywiscie i Ty i ja podchdzimy subiektywnie .Ja pisze co mnie zaskoczylo ,mbo 2018r to był szok .To jedyna marka gdzie kupilem jej dwa samochody jeden po drugim .A co przypominam miałem osobówek z 25 ?
Mala różnica ja nawet nie wiem czym jeździsz nie oceniam Twojego auta ,bo go nie mam i pewnie nie miałem .
Tym bardziej nie neguję wyboru , a Ty to czynisz widząc tylko ascetyczne wnętrze , masz do tego prawo .Tak jak ja do poinformowania że za tym się wiele więcej kryje niż za tradycyjnym kokpitem.
, A z parametrow które tylko przykladowo podałem wybrałeś podobny i piszesz "Ja też to mam ! " . Masz też pewnie coś czego TESLA nie ma ?
WSZYSTKO JEST SUBIETYWNE przy zakupie . Dlatego mamy WLTP , czy kolory w tabeli Ral itp aby dało się to jakoś porównać
 

boa

Pionier e-mobilności
Ja tez tylko spogladam w strone chinczykow, jednak sporo im brakuje w ogolnym odczuciu do tesli.
Tradycyjne koncerny robia ladne auta, jednak serwisy i krojenie mnie odpychaja.
Chińczycy to chyba jeszcze chwila imho
O jakich serwisach mówisz? Tych po 1,5-2k co 2 lata? Jakie to ma znaczenie przy cenie auta 200+ i zaleceniu każdego dobrego mechanika, żeby tesle też co rok, 2 lata przejrzeć, przesmarować hamulce itd. To też kosztuje. No i testach jednak zawieszenie lecy, warto wychwycić wcześniej niż później
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ma znaczenie bo cena ceną to bylo minęło kupiliśmy o ile to nie kredyt czy leasing, zapominamy ten ból .
.a nie jest miło latać po serwizach i wydawac kasę. Przy niektorych markach jest jej troche . Straszą do tego czasem utratą gwarancji itp .
W T3 raz smarowalem sworzeń za 50 zl u Pana Janka od 2019r (2 auta tej marki) .
2x wymienilem kabinowy filtr , reszta 3x był mobiny do pierdol , raz wahacze przy okazji , bo byla cicha akcja ale to w 2020r Kiedys problemem byla odległość do serwisu , teraz jest mobilny i.Moim zdaniem super pomysł , nawet w celach dignostycznych gdy coś nas niepokoi a Pan Janek jest na urlopie .Tesla się nie czepia też przeróbek.
Oby inni tak zrobili to dodatkowo wzrośnie ich konkurencyjność .
Jak dla mnie sama sprzedaż jest też dobrze pomyślana , a szczegolnie konfigurator , bez gimastyki w wyborach . Pamietam jak kupowałem jakiegokolwiek wypasa... . Niby wiedzialem wszystko i niby wybralem jak chciałem ,ale tak nie bylo , bo jedno wykluczlo drugie lub czegoś nie mozna bylo wybrać bez tego ......itd .3 dni wybieralem a i tak spieprzylem , po czym w salonie poprawili a dostarczyli i tak bez tego co mialo być ... Zmiana obszyciaa kierownicy 5 mhcy wiecej czekania .A wtym czasie juz mi ochota prawie odeszła ...
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jest nas tu kilku co mają pierwsze Trójki od np 2019 r to kupa lat . Który producent poszedl taką drogą że odmładza swoje "szroty" za darmo?
W sensie że aktualizacje darmowe robi? No mam w Mach-E. Wprawdzie samochód z 2021 roku a nie 2019 roku i na pewno aktualizuje się rzadziej niż Tesla, ale przychodzą aktualizacje i cośtam dodają jakieś jutuby, gierki i inne pierdoły, których pewnie w życiu nie użyję. Ale to jest i działa.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W sensie że aktualizacje darmowe robi? No mam w Mach-E. Wprawdzie samochód z 2021 roku a nie 2019 roku i na pewno aktualizuje się rzadziej niż Tesla, ale przychodzą aktualizacje i cośtam dodają jakieś jutuby, gierki i inne pierdoły, których pewnie w życiu nie użyję. Ale to jest i działa.
W końcu..dlatego cześć nrzeczy w TESLI to ewidentne wpadki ale wiele warto aby weszly u innych.
Teraz ludzie dostają wg mnie i kilku tu dawnych posiadaczy zupelnie inne programowo auta . Niebo a ziemia .Zmiany są w oprogramowaniu kolosalne .A i tak w 2018 r tamto co bylo to byla rewolucja .
Jedno co z czym tęsknię to za za dawny, skromnym FSD , u nas ono działało jak na moje potrzeby w trasie . Potem zdechlo.
I caly czas te stare TESLE nie dostają az tak bardzo. A to juz 7-8mlat epoka.
I teraz albo to zaleta albo wada . Zależy jak patrzymy .Zmian pod blachą karoserii nie widząc a są .
Przestały .byc istotne osiągi typu moc i przyśpieszenie w cywilnych autach . Teraz są oczekiwania co do zasiegu i szybkości ładowania .Tu Tesla stoi , bo nie patrzy z perspektywy naszego zadupia a z ze strony dobrej infrastruktury a tam jest mniejsze cisnienie a większa sprzedaż (przynajmniej była}
 

Makus

Pionier e-mobilności
Przestały .byc istotne osiągi typu moc i przyśpieszenie w cywilnych autach . Teraz są oczekiwania co do zasiegu i szybkości ładowania .Tu Tesla stoi , bo nie patrzy z perspektywy naszego zadupia a z ze strony dobrej infrastruktury a tam jest mniejsze cisnienie a większa sprzedaż (przynajmniej była}
Jak na auto z rodowodem z US, gdzie sa przestrzenie przez duze P, to dziwi brak nacisku na zasieg lub szybkosc ladowania. Tak jakby jednak celowo targetowali sie na miejskie wozidla.
 

mecekbomba

Fachowiec
W końcu..dlatego cześć nrzeczy w TESLI to ewidentne wpadki ale wiele warto aby weszly u innych.
Bez przesady. Tesla stoi w miejscu a konkurencja pędzi. Parę lat temu był wybór albo Tesla albo rezygnacja z elektryka. Dzisiaj trzeba być zdesperowanym fanem Tesli.
Prędkości ładowania: Tesla przegrywa. Zasięg: T3 LR z napędem na tył się jeszcze broni wśród nonpremium ale CLA już odjechał. Wyposażenie? Nie ma nic czego konkurencja non-premium by nie miała. Ale o wyposażeniu z mojego marnego VW właściciel T3 może tylko pomarzyć. Minusem jest nawet to co jest w standardzie, chętnie bym dopłacił za brak szklanego dachu i brak słabej jakości skóry na fotelach. Ergonomia wnętrza? Tutaj każdy z Teslą wygrywa. Do tego okazuje się że fenomenalne zużycie prądu to przekłamanie.
Plusem Tesli pozostają osiągi tylko kto z nich korzysta w realu? fajnie się ścigać na światłach ale po chwili się to nudzi a praktycznie każdy elektryk ma osiągi dzięki którym jeździ się przyjemnie i wyprzedza bezpiecznie.

Dla mnie liczy się np. finansowanie. W Tesli za Model3 przy tych samych parametrach rata netto odpowiadała racie brutto za VW.

Nie oceniam S/X. To inna liga zupełnie. Inna sprawa że jakbym miał budżet na samochód tej klasy to i tak bym wybrał pojazd konkurencji bowiem od osiągów wyżej cenię komfort.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
No świetnie, a co nam to niby daje z punktu widzenia nie jarających się do przesady technologią kierowców? Co mi z robotaxi czy z robotów, czy z tego że producent obniży koszty i zwiększy marżę? [...]
Napisałem, że konsumentów to dzisiaj nie interesuje, ale i tak mi to wytłumaczysz :D
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Chińczycy to chyba jeszcze chwila imho
O jakich serwisach mówisz? Tych po 1,5-2k co 2 lata? Jakie to ma znaczenie przy cenie auta 200+ i zaleceniu każdego dobrego mechanika, żeby tesle też co rok, 2 lata przejrzeć, przesmarować hamulce itd. To też kosztuje. No i testach jednak zawieszenie lecy, warto wychwycić wcześniej niż później
Zalezy od auta, przy przebiegach 30kkm rocznie to jest co rok a czasem czesciej.
Po 4 latach jest to 1000 vs 8000PLN
A taka kia nie chce wymieniac akumulatora 12v i bujaj sie sam se kup.
W BMW za aktualizacje map chca pieniadze. Pakiet serwisowy na 5 lat 10kzl chyba (ceny od spaliny, ale pewnie wv bedzie podobnie).
Mam w swojej tm3 123kkm przebiegu. Wahacze na gwarancji bo byly wadliwe. Reszta ori… czesci do tesli tez sa raczej tansze od bmw, czy kia…
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Jak na auto z rodowodem z US, gdzie sa przestrzenie przez duze P, to dziwi brak nacisku na zasieg lub szybkosc ladowania. Tak jakby jednak celowo targetowali sie na miejskie wozidla.
Jak masz szybką ładowarkę co 30km, to megazasięg i megakrzywaładowania mało kogo obchodzi. Lepiej mieć niższą cenę samochodu albo inne naprawdę przydatne bajery
 
Top