W urządzeniach mobilnych( w samochodach też, patrz Tesla RWD BYD) obniżana jest np moc/ moc ładowania gdy bateria zaczyna się przegrzewać. To że średnia temperatura przechowywania jest wyższa to racja( większe starzenie kalendarzowe), to że telefon można przegrzać np zostawiając go w samochodzie na słońcu w lato to też racja. Nie wiem tylko czy telefon ma zabezpieczenie przed ładowaniem w ujemnych temperaturach, ale wiem że na pewno kosiarka autonomiczna ma. Poprostu te urządzenia blokuja ładowanie i tyle, właśnie ta blokada powoduje ze nie szkodzi im to bardziej niz samochodom tylko nie potrafią sie same uratować np przed zbyt wysoką temperaturą zewnętrzną.Po części masz rację, różnica jest tak że w telefonach komórkowych nie masz chłodzenia i w ciepłe dni akumulator może mieć temperaturę 30 stopni przez cały dzień. W samochodzie jesteś w stanie ten akumulator schłodzić w lato i podrzać w zimie.
Na pewno bateria w telefonie jest intensywniej eksploatowana, czyli po roku widać mniej więcej to co w samochodzie będzie po 4 latach.
Last edited: