Nie wchodząc tak daleko szczegóły techniczna mam doświadczenia z jazdy po Europie autem z 800v (EV6) oraz 400v (ix 50). I ja czuję różnicę. A IX pomimo o wiele większej baterii ładuje się w sumie podobnie jak Tesla.
Pytanie czy ktoś inny ma realne doświadczenia w trasie 800v vs 400v? Może ma inne odczucia niż ja.
To nie tylko zasługa 800V, nie ma co porównywać 400v vs 800v tylko konkretne samochody na konkretnej trasie. Tak, EV6 podróżuje się szybciej niż iX 50
"A IX pomimo o wiele większej baterii ładuje się w sumie podobnie jak Tesla."
Zależy w jakim przedziale. 10-40% Tesla 1/3 szybciej. 40-80% Tesla 10% wolniej (tutaj zrozumiałe bo podobna różnica w wielkości baterii)
IX 50 400V (1000km w 10:10)
Optimum charging area 3% - 53%
Optimum charging speed included 5 minutes loss 132.5 kW
Optimum charge stop time 23m 49s
EV6 (1000km w 9:40)
Optimum charging area 1% - 63%
Optimum charging speed included 5 minutes loss 155.8 kW
Optimum charge stop time 19m 5s
Tesla X (1000km w 9:20, ale pewnie trzeba być ninja jeśli chodzi o sprawny zjazd i podłączanie ładowarki)
Optimum charging area 7% - 47%
Optimum charging speed included 5 minutes loss 140.6 kW
Optimum charge stop time 16m 23s
EV9 (1000km w 10:20)
Optimum charging area 2% - 71%
Optimum charging speed included 5 minutes loss 150.5 kW
Optimum charge stop time 26m 57s