Zrozumieć 800V: "Tesla, niestety, stoi w miejscu, jeżeli chodzi o innowacje", "nie ma 800V", "wolno się ładuje"

Bronek

Pionier e-mobilności
Pewnie ze lepiej mieć jak nie mieć, dla mnie to obojętne gdyz osobowkami sporadycznie podrozuje daleko .
Porównanie uwazam za raczej dobre , bo fajnie jest w 4 K czy 8 K tylko to niestety dla tych co lubia te stacje które to oferujące .
Podbnie na razie u nas z 800V jak i np SCh TESLI to moim zdanie totalna porażka z której ślamazarnie próbują się wygrzebac .
Z Teslą jest gorzej i to w każdym aspekcie , odchodzi po prostu w cień . Oby inni ją godnie zastąpili ? Moze to bedzie na jakiś czas ,,ale czerwiec pokaze prawdziwe jej oblicze.
To ad ..
Nie żebym się czepiał, ale jakie masz doświadczenie z 800v? Bo to trochę brzmi jak nabru, k......
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Nie żebym się czepiał, ale jakie masz doświadczenie z 800v? Bo to trochę brzmi jak nabru, który mieszkając w UK, korzystając tylko z SuC, mówi, że w Polsce nie ma ładowarek 800V.
Obecna infra jest na tyle rozwinięta (przynajmniej dla mnie), że nawet nie pamiętam kiedy ostatnio ładowałem się w trasie na ładowarkach <300kW. Ale fakt, nie byłem dawno na Podlasiu.
Potwierdzam, infrastruktura 800v przy trasach jest zwyczajnie lepsza niż SuC. Dodatkowo samochody z 800v ładują się znacząco krócej ok 20 minutowy postój to raczej standard. Ja wiem że na forum to lament ale Ionity to teraz moja siec pierwszego wyboru, dodatkowo Ekoen, Polenergia i shell to w większości 800v i zaraz przy trasie.
Polecam przejechać się samochodem z tą architekturą na dłuższe trasy. Audi A6 etron Kraków <-> Gdańsk z jednym 23 min postojem albo Warszawa <-> Zakopane (jest na YT filmik) bez postoju na ładowanie w zimowych warunkach. Tesla jeszcze ma lekką przewagę w wydajności na trasie ale przynajmniej w moim otoczeniu nikt nie zamierza następnej brać tesli i to nie z powodów światopoglądowych ale zastoju.
 

nabrU

Moderator
Bo to trochę brzmi jak nabru, który mieszkając w UK, korzystając tylko z SuC, mówi, że w Polsce nie ma ładowarek 800V.
Obecna infra jest na tyle rozwinięta (przynajmniej dla mnie), że nawet nie pamiętam kiedy ostatnio ładowałem się w trasie na ładowarkach <300kW. Ale fakt, nie byłem dawno na Podlasiu.

Jako wywołany 'do tablicy' ;): oczywiście moje doświadczenia z ładowarkami w PL to tylko 2 przyjazdy moimi BEV w ciągu 3 lat i większość 'danych' na temat polskiej infra 'pobieram' z tego Forum.

Nie twierdziłem nigdy, że w PL 'nie ma ładowarek 800V' tylko, że jest ich relatywnie mało. Roztrząsaliśmy ilość takowych ładowarek 800V przy okazji wątku o Mercedesie CLA i z danych ze strony @Michal wyszło, że takich min. 300kW jest 30 lokalizacji ze 123 złączami. Jeśli obniżymy próg szybkości ładowarki do 200kW (bo takiej 50kW pracującej na 800V to szkoda brać pod uwagę, bo to żadna 'szybkość) to takich 'osiemsetek' MOŻE być max. 50 lokalizacji ze 168 złączami. Jeśli więc mówicie, że ta liczba to jest 'git', to mnie nic do tego :cool:

Dane ze strony Michała poniżej:



P.S. Korzystam również (choć raczej awaryjnie) z innych ładowarek (tych 800V) :p i też się tam przyzwoicie ładuję

PXL_20250507_160223870.jpg PXL_20250507_160204020.jpg
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Szczególnie trasa bez ładowania to zasługa 800V;)

Ale zgadzam sie ze gdy mamy 100kWh+ i chcemy rzadziej sie zatrzymywać i ładować do 80% to stacja co 300km dla sedana jest w zupełności wystarczająca.

Natomiast architektura 400V w Tesli pozwala jeździć i ładować równie szybko tylko wymaga SuC co 150-200km z uwagi na mocno trójkątna krzywą,

Zarówno w 1000km challenge czy out of spec 10% challenge Tesla zajmuje w top10 trzy pozycje (SX3) Auta z 2021 które z każdym nowo otwartym SuC w Polsce będą przyspieszać.

Interesujący będzie też kolejny krok w technologii ładowania czyli jakie parametry będą miały jeszcze szybsze ładowarki 500kW+ do mniejszych samochodów. Wydaje mi sie że prędzej będą miały 1000A niż 2000V. Szczególnie ze producenci sprzętu do ładowania nawet chwala się przewodem i wtyczką CCS2 do 1000A a to odblokowałoby dla architektury 400V moce rzędu 400kW a Tesla nie wymagałaby SuC aby mieć 250kW a może nawet S/X wzięłyby 320kW przez chwilę
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Zależy jak długo ma wytrzymać te 1000A. Jesli kilka minut to wystarczy taka grubość jak teraz maja chłodzone kable do CCS2. Tak jak juz wyzej pisałem SuC puszcza chwilowo ponad 700A.
Sa już gniazda i wtyczki które na tyle pozwalają

MCS ma max 1250V i 3000A a nie 2500V i 1500A. Moze dlatego ze jednak wysokie napięcie jest bardziej niebezpieczne niz wysoki prąd
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Najnowsza ładowarka BYD 1500V i 1000A max 1360kW mocy.
oraz bateria w architekturze 1000V która potrafi pobrać te 1000A.



BTW Jest też tam silnik 1000V 30000 RPM i 580kW
 

zlp

Pionier e-mobilności
400 czy 800V nie ma znaczenia dla szybkości ładowania.
Znaczenie ma moc ładowarki i możliwości baterii samochodu.
Przy tej samej pojemności baterii i tej samej mocy ładowania pojedyncze ogniwo jest ładowane identyczną mocą niezależnie od architektury.
Niestety 800V nic więcej nie wyciśnie.
 
Last edited:
Top