Zrozumieć 800V: "Tesla, niestety, stoi w miejscu, jeżeli chodzi o innowacje", "nie ma 800V", "wolno się ładuje"

Anton

Fachowiec
Ogniwo nie wie w jakim jest pakiecie, ale ma konkretne ograniczenie prądowe. Przy tej samej pojemności akumulatora pakiet 800V ma 2 razy mniej ogniw niż pakiet 400V. To powoduje, że 800V ładujemy 2 razy mniejszym natężeniem niż 400V, co skutkuje identycznym czasem ładowania.
Czegoś nie rozumiem, oświeć mnie!
Dla 800V trzeba 800/4= 200 cel
Dla 400V trzeba 400/4= 100 cel

Cela zawsze ma takie samo napięcię!
Do obliczeń zakładam cela=4V
 

daniel

Señor Meme Officer
Czegoś nie rozumiem, oświeć mnie!
Dla 800V trzeba 800/4= 200 cel
Dla 400V trzeba 400/4= 100 cel

Cela zawsze ma takie samo napięcię!
Do obliczeń zakładam cela=4V
200 cel ma 2x większą pojemność niż 100 cel, a rozmawiamy o bateriach o takiej samej pojemności i różnych architekturach.
Więc jak już to masz 200 cel przy 800V w 1 szeregu i 200 cel przy 400V w 2 szeregach po 100 cel.
I wtedy możemy porównywać. Prąd w drugiej baterii rozdziela się na 2 i jest taki sam jak w pierwszej baterii.
Przy tej samej mocy ładowania.
Ty napisałeś, że 2 razy większa bateria jest lepsza i to też jest prawda. :)
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
"C rate" odnosi się do prądu ładowania nie do mocy. Zamiast patrzeć na kW i kWh powinniście patrzeć na A i Ah. "C" w C Rate bierze się od Kulomba czyli 1A*1s

Bateria 400V 100kWh ma 250Ah, 1C dla tej baterii to 250A
Bateria 800V 100kWh ma 125Ah, 1C dla tej baterii to 125A

Bateria 800V potrzebuje mniejszego prądu więc grzeje się mniej i ma mniejsze straty na ładowaniu, dlatego można ją ładować większym prądem z wyższym C bo bateria 800V ładowana 250A dostanie tak samo po dupie (uproszczając oczywiście) jak 400V ładowana tym samym prądem ale naładuje się w krótszym czasie.
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
Tak czy siak ogniwo ma dostać 1C. Jak dostanie więcej to degradacja będzie szybsza. Niedługo będzie ładowanie 1600V itd, jak z pixelami w aparatach.
Ale czy na pewno będzie lepiej?!?
TM3 LR ma ponoć 4416 ogniw. Jak połączymy to wszystko w szereg da nam to jakieś około 16kV. Jak długi łuk elektryczny z tego da rade pociągnąć? :D
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Bateria 800V potrzebuje mniejszego prądu więc grzeje się mniej i ma mniejsze straty na ładowaniu, dlatego można ją ładować większym prądem z wyższym C bo bateria 800V ładowana 250A dostanie tak samo po dupie (uproszczając oczywiście) jak 400V ładowana tym samym prądem ale naładuje się w krótszym czasie.
Nie

Zamiast połaczyć 200 ogniw w szereg i puścic przez nie 1A to łaczy się 2 szeregi po 100 ogniw i puszcza przez każdy szereg też 1A, czyli w sumie 2A. w Jednym przypadku mamy 800Vx1A a w drugim 400Vx2A w obu przypadkach jest taka sama moc i ogniwa mają takie same warunki. Mniejszy prąd płynie tylko do miejsca gdzie rodziela się na szeregi i tylko na tym odcinku jest mniej strat, przy 800V można dać cieńszy przewód od portu do pakietu. Ogniwa grzeją sie tak samo bo w obu przypadkach plynie przez pojedyncze ogniwo ten sam prąd
 

daniel

Señor Meme Officer

Anton

Fachowiec
Zamiast połaczyć 200 ogniw w szereg i puścic przez nie 1A to łaczy się 2 szeregi po 100 ogniw i puszcza przez każdy szereg też 1A, czyli w sumie 2A. w Jednym przypadku mamy 800Vx1A a w drugim 400Vx2A w obu przypadkach jest taka sama moc i ogniwa mają takie same warunki. Mniejszy prąd płynie tylko do miejsca gdzie rodziela się na szeregi i tylko na tym odcinku jest mniej strat, przy 800V można dać cieńszy przewód od portu do pakietu. Ogniwa grzeją sie tak samo bo w obu przypadkach plynie przez pojedyncze ogniwo ten sam prąd
Dokładnie jest tak jak piszesz! i żadne czary mary tego nie zmienią (y)(y)(y)
 

Patrizio17

Fachowiec
Nie wchodząc tak daleko szczegóły techniczna mam doświadczenia z jazdy po Europie autem z 800v (EV6) oraz 400v (ix 50). I ja czuję różnicę. A IX pomimo o wiele większej baterii ładuje się w sumie podobnie jak Tesla.
Pytanie czy ktoś inny ma realne doświadczenia w trasie 800v vs 400v? Może ma inne odczucia niż ja.
 
Top