Tesla Model 3 Highland LR RWD pod chmurką bez ładowania w domu

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Taka ciekawostka, podróż wczoraj rano do Olsztyna. Były mega korki, ale to piękne, że bateria starcza na obie strony.
Screenshot_20250502_064127_Photos.jpg
Screenshot_20250502_064223_Photos.jpg

Niestety tak wyglądają zdjęcia ekranu w tesli, dobrze że da się je wciąż odczytać.

131m od hotelu mamy ładowarkę Orlenu Energii. Doładowałem na niej 20 kWh, żeby zyskać zarówno spory margines na powrót, jak i doświadczenie z tym operatorem (i nie musieć się ładować w pracy, jak często powtarzam wolę do niej jeździć rowerem). Do tego przetestowałem kabel dawany wraz z teslą. Efekt? Trafiłem na super tani prąd, zapłaciłem tylko 25 zł!

Władza się zmienia, a w miesiącu wyborów na Orlenie zawsze tanio 😀

BTW na ładowarce spotkany Juniper z Niemiec. Dosłownie, bo na niemieckich blachach.
Screenshot_20250502_065115_Photos.jpg
 
Last edited:

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Zrobiona trasa Warszawa-Łomża-Warszawa. Zużycie energii około 15 kWh na 100 km, przy tempomatowym 120 kmh, wiadomo, że czasem było wolniej, bo był ruch (jazda weekendowa). Temperatury zrobiły się zimowe, w sobotę na trasie na ekranie widziałem stabilne 7 stopni C.

Po zjeździe z ekspresówki (żeby włączyć autopilota, bo dostałem bana za przekroczenie chwilowe 140 kmh), znów odczułem jak niesamowice śliskie są micheliny e-primacy w deszczu. To nawet nie był jakiś deszcz, przelotne opady, ale droga była wilgotna. I próbując wjechać na ekspresówke zamiast na rozbiegówce osiągnąć 120 kmh (jak to zwykle robię teslą bez wysiłku), ledwo udało się wskoczyć przed tira (ponad 80 kmh), bo opony gubiły przyczepność mimo gazu wcale nie do dechy (max 30-50%, i tak żona narzekała po jeździe, że nie lubi tego samochodu, bo jest jej niedobrze, gdy nie prowadzi). W ogóle na samym skręcie w rozbiegówkę w prawo poszła bokiem, niby to dla mnie przyjemne i kontrola trakcji nie pozwoliła na większy obrót (nie musiałem kontrować, jedynie szybciej wyprostować kierownicę), ale te opony to dramat.

Jak już ktoś tu pisał - na tych oponach włączam domyślnie tryb mega spokojny, gdy jest mokro i chłodno, a jednak wciąż potrafią zaskoczyć.

Natomiast bardzo lubię zasięg mojej tesli, dlatego nie żałuję że wziąłem RWD. Po naładowaniu w piątek w nocy na AC do 100% dalej pokazuje 572 km zasięgu, jak w dniu odbioru. Ciekawostka - wg aplikacji z 8-100% weszło 70 kWh. Wg elocity 76.7 kWh, ale ostatnie pół godziny się grzała z kabla, a było już chłodno. Tak czy inaczej, sporo ta bateria potrafi przyjąć, aż się zastanawiam czy ma 75 kWh, czy jednak bliżej 78 kWh. To wyjaśnia, dlaczego tak dużo mogę nią robić i traktować jak ICE (a nawet lepiej, bo moja mx5 ma zasięgi o 150 km mniejsze).
 

pompon

Posiadacz elektryka
@Wojtek Wawa jaki masz przebieg? Pytam bo zastanawiam się czy to możliwe że te Micheliny szybko tracą właściwości, czy jednak jest tu jakiś inny czynnik. Te które mam ja zachowują się zupełnie w porządku, ale mam dopiero ciut ponad 2k nalatane.
 

inter

Pionier e-mobilności
@Wojtek Wawa jaki masz przebieg? Pytam bo zastanawiam się czy to możliwe że te Micheliny szybko tracą właściwości, czy jednak jest tu jakiś inny czynnik. Te które mam ja zachowują się zupełnie w porządku, ale mam dopiero ciut ponad 2k nalatane.
U mnie np. wystąpiło wyraźne pogorszenie przy 4000 km.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Ma szczęście żyjemy w Polsce u nas prawie nigdy nie pada. Ale te opony to dramat. Nie są też zbyt ciche. Ale gdy jeżdżę po suchym i po asfalcie, a nie betonie, to wtedy są super, a to 95% moich jazd ilościowo. Bo czasowo betonowe ekspresówki już stanowią ponad 50% jazdy i myślę czy nie wyciszyć nadkoli, jak w fieście kiedyś. Myślałem, że w highlandzie to nie będzie potrzebne i poza betonem nie jest.
 

Najnowsze dyskusje

Top