SuC Wrocław

zibizz1

Pionier e-mobilności
Czyli upgrade SuC do 800V to nie taka prosta sprawa?!
Trzeba wymienić szafy, słupki zostają. Ciekawe czy stare szafy współpracują z nowymi bo pomiędzy soba wymianiaja się energią DC 1000V.
 

nabrU

Moderator
Myślę, że @kubatar chodziło chyba o to, czy przyłącze nie będzie wymagało upgrade mocy w wypadku 800-woltowej szafy V4.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Myślę, że @kubatar chodziło chyba o to, czy przyłącze nie będzie wymagało upgrade mocy w wypadku 800-woltowej szafy V4.
Nie, chodziło mi właśnie o kwestie sprzętowe. Byłem przekonany że V4 (?) ma opcje 800V a tu okazuje sie ze trzeba tę szafę wymienić. Pewnie w najbliższej perspektywie to postawią 800V w innej likalizacji a potem dopiero wezmą się za wymianę.
Co cóż Mercedesa CLA tam nie naładujesz 😄
 

nabrU

Moderator
Większość ludzi myśli że podzespoły - nazwijmy je - 'mocowo-zasilające' są w słupku Superchargera. A tak nie jest. Tesla (czy też np. Kempower) mają osobne szafy mocy i cała 'energetyka' jest w takiej szafie, a słupki / satelity to takie jakby EVSE, gdzie niewiele jest w środku. Stąd pewnie Twój tok myślenia.



To co do tej pory Tesla instaluje to słupki V4 współpracujące z szafami V3.5. Szafy V4 z możliwością ładowania 800V mają się dopiero pojawić:

 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Szafa v4 obsługuje do 8 stanowisk. Wiec jeśli nowa nadal wspiera taka magistralę 1000V DC to możnaby wymienić 2 stare na 1 nową i miec 8 stanowisk 800V i 4 stanowiska 400V nadal przy takiej samej mocy przyłączeniowej.

W Europie Tesla nie ma ani jednego bodźca aby modernizować SuC do 800V. Tylko straci bo Tesle przestaną ładować się szybciej niz inne auta.
 
Last edited:

KrissTMY

Posiadacz elektryka
Szafa v4 obsługuje do 8 stanowisk. Wiec jeśli nowa nadal wspiera taka magistralę 1000V DC to możnaby wymienić 2 stare na 1 nową i miec 8 stanowisk 800V i 4 stanowiska 400V nadal przy takiej samej mocy przyłączeniowej.

W Europie Tesla nie ma ani jednego bodźca aby modernizować SuC do 800V. Tylko straci bo Tesle przestaną ładować się szybciej niz inne auta.
czas ładowania nowego Y jest beznadziejny, to nie będzie bodźcem dla Tesli?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
czas ładowania nowego Y jest beznadziejny, to nie będzie bodźcem dla Tesli?
Czas ładowania Y ( na SuC) nie jest wynikiem braku 800V. Na 800V Y ładowałby sie tak samo szybko.
Zapraszam do tematu
 
Top