EV6 2022 Plus 77kwh + wszystkie pakiety tech i Meridian + hak - zamiana lub sprzedaz

Ev3

Pionier e-mobilności
A pompa ciepła w samochodzie elektrycznym ma minimum 2kW mocy elektrycznej a podobno i 4kW może wziąć
Skąd ta wiedza?
Obstawiam, że raczej z grzałkami to liczone.....
Moim zdaniem głównie od sterowania zależy i taktyki. Czy lepiej dac czadu na start i wspomóc sie grzałkami czy lepiej wolniej a efektywniej mniejsza mocą
Nie wiem na czym polega ta rzekoma efektywność - bo takie buczenie zamiast grzania może jest efektowne, ale mało efektywne...
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Skąd ta wiedza?
Obstawiam, że raczej z grzałkami to liczone.....

Nie wiem na czym polega ta rzekoma efektywność - bo takie buczenie zamiast grzania może jest efektowne, ale mało efektywne...

Np od producenta takic sprężarek( sa tam tez jakie słabsze modele na 300V, to może dlatego niektóre auta słabo grzeją)

Tutaj też badaliśmy zużycie w Tesli i na postoju 3 brała ~5.5kW a mój X brał 6.5kW (ogrzewanie maks+kierownica i fotele). Na pewno przynajmniej ponad 4kW z samej sprężarki bo Tesla nie ma grzałek tylko dogrzewa silnikami jak trzeba i wtedy widać pobór energii na silnikach i ich wyzsza temperatorę

Jest prawie lato to może zrobie test z maks chłodzeniem i tam dorzuce :)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
badaliśmy zużycie w Tesli i na postoju 3 brała ~5.5kW a mój X brał 6.5kW (ogrzewanie maks+kierownica i fotele). Na pewno przynajmniej ponad 4kW z samej sprężarki bo Tesla nie ma grzałek tylko dogrzewa silnikami
I to może być powód, dla którego zachowuje się inaczej niż normalny elektryk.
Więc nie generalizowałbym, a w przypadku pisania konkretnie o Tesli to by trzeba zaznaczać.
Wcześniej nie było o niej mowy.
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Tesla ma chyba chronione patenetem octovalve więc troche inaczej to działa niż w innych samochodach

Co do zoe to mega głośno chodziła potrafiło to denerwować w IONIQU tym pierwszym 2020 rzeczywiście tam pompa chodziła jak maly spaliniak. Ale jakoś w mojej tesli nigdy mi to nie przeszkadzało praktycznie niezauważalne dla mnie, jedynie jak odpala grzanie przed SuC to robi sie mały odrzutowiec aż wibracje przenosi na kierownice (wibracje to może od grzenia silnikami nie pompy) ale poza tym ok.

Natomiast ja bym zwrócił uwagę na inną istotną kwestie jeśli patrzymy na samochody elektryczne długodystansowo i długo po tym jak skończy sie gwarancja to ja w takim używanym kilku letnim elektryku po gwarancji wolałbym prostą grzałkę niż skomplikowany układ pompy ciepła który jak padnie to ogromny koszt z tego co wiem to już jest to problemem w stelantisie i Renault Zoe.
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Więc nie generalizowałbym, a w przypadku pisania konkretnie o Tesli to by trzeba zaznaczać.
To postaraj sie znaleźć ile mocy ma sprężarka w Twoim aucie. Do samego chłodzenia wystarczy z ~1kW mocy elektrycznej, do grzania minimum 2kW mocy maksymalnej.

@jarqu Ale to nie skomplikowanie układu robi koszt tylko skala. Prosta pompa ciepła gruntowa ze sprężarka on/off jest prosta. Natomiast zwykły klimatyzator z funkcją grzania ma inwerter i jest taki samo skomplikowany jak pompa ciepła w samochodzie i bardziej skomplikowany niż prosta gruntowa pompa ciepła. Jednak to ilość urządzeń na rynku powoduje że zarówno zakup jak i serwisowanie takiego klimatyzatora będzie dużo tańsze.

No i w samochodzie bez pompy ciepła też mamy sprężarkę od klimy tylko trochę mniejsza a układ dziala tylko w jedną stronę, wiec troche prostsze sterowanie, ale nadal ta sprężarka jest.
 

poppysmic

Zadomawiam się
Podsumowujac, halas jest ale glownie z zewnatrz, wiekszosci to nie przeszkadza, pompa jak juz jest to spoko, jak nie ma tez spoko, bo ma swoje zalety i wady.
Auto w tym watku nie ma pompy - nie ma problemu, zapraszam do zakupu :D
 

Ev3

Pionier e-mobilności
To postaraj sie znaleźć ile mocy ma sprężarka w Twoim aucie. Do samego chłodzenia wystarczy z ~1kW mocy elektrycznej, do grzania minimum 2kW mocy maksymalnej.
2 kW to jednak nie 5 czy 6.
O to mi chodziło właśnie.
 

Najnowsze dyskusje

Top