Ładowanie 3-fazowe bez wallboxa?

vwir

Pionier e-mobilności
Dobrze, niech będzie że jakiś opornik musi być. Jakikolwiek, byle tylko mieścił się w dopuszczalnym zakresie. Ale powtórzę: spróbuj sobie zrobić proste doświadczenie: daj opornik jak dla 13A w evse, które ładuje 32A. Zdziwisz się. Wiem, bo robiłem takie testy. Na oporniku odpowiednim dla 32A wygenerowałem PWM dla 40A. Działało, poszło 40A.

Odnośnie tego, że w type2 evse nie ma możliwości przeczytania opornika: dopóki nie zrozumiesz różnicy pomiędzy evse z gniazdem a z kablem to nie mamy o czym rozmawiać. EVSE z kablem dobrze wie jaki ma kabel (bo jest zamocowany na stałe), więc nie musi niczego odczytywać. Więc ignoruje to wskazanie. W EVSE z gniazdem już tak nie jest i to EVSE musi wiedzieć, jaki ma podpięty kabel i jaki maksymalny amperaż może puścić. To zresztą też sobie możesz łatwo sprawdzić. Weź kabel type2->type2 i zobacz, że tam PP już jest podpięte i EVSE jak najbardziej może odczytać wartość opornika. Ba - w schematach EVSE które samemu się buduje zawsze jest rozgraniczenie czy budujesz EVSE tethered czy untethered. No i wtedy musisz (albo nie musisz) podpiąć PP od strony EVSE.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Dobrze, niech będzie że jakiś opornik musi być. Jakikolwiek, byle tylko mieścił się w dopuszczalnym zakresie. Ale powtórzę: spróbuj sobie zrobić proste doświadczenie: daj opornik jak dla 13A w evse, które ładuje 32A. Zdziwisz się. Wiem, bo robiłem takie testy. Na oporniku odpowiednim dla 32A wygenerowałem PWM dla 40A. Działało, poszło 40A.
słowo klucz - tolerancja
Odnośnie tego, że w type2 evse nie ma możliwości przeczytania opornika: ...

jezcze raz - opornik jest informacją dla ładowarki w samochodzie - nie dla EVSE (bo tak jak napisałeś - ono wie jaki ma kabel) - i ładowarka wtedy wie jaki ma kabelek podłczony i ile może maksymalnie pociągnąć
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tolerancja na poziomie 30%. Taaaak ;)

Podepnij sobie 16A kabel type2->type2 do evse 32A z gniazdem (albo do zwykłęgo słupka na mieście) i do auta, które łyka więcej niż 16A. Nagle się okaże, że nie ma żadnej tolerancji i poleci co najwyżej 16A. Mimo iż słupek będzie mógł dać więcej.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Tolerancja na poziomie 30%. Taaaak ;)

Podepnij sobie 16A kabel type2->type2 do evse 32A z gniazdem (albo do zwykłęgo słupka na mieście) i do auta, które łyka więcej niż 16A. Nagle się okaże, że nie ma żadnej tolerancji i poleci co najwyżej 16A. Mimo iż słupek będzie mógł dać więcej.
nie rozumiem twojego rozbawienia - jest w tabelce z normy którą przytoczyłem jasno napisane - opornik 100 ohm zakres tolerancji - od 75 do 150 ohm - czyli -25% +50% - razem pełen zakres tolerancji 75%

jeśli podpiąłeś opornik 150 ohm który jest najmniejszym dopuszczalnym dla 32A nie jest dziwne że ładowarka dopuściła 40A bo 150ohm jest górną wartością graniczną dla 70A kabla - więc wszystko się zgadza

a jeszcze jak robiłeś to z wtyczką type 1 tym bardziej jest to zrozumiałe bo jest to standardowy opornik w tych wtyczkach dla EVSE 32A


1639477188307.png
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ba - nawet dwie. Bo kiedyś w leafie próbowałem puszczać 20A przez kabel który miał opornik 1,5kohm (13A). Też poszło.
Spróbuj u siebie. Też masz zepsute auto.
 

p0li

Pionier e-mobilności
skleiłem juz wtyczkę i nie chce mi się babrać - ale jak będę miał możlć poeksperymentowania to potestuje
 
Top