vwir
Pionier e-mobilności
Dobrze, niech będzie że jakiś opornik musi być. Jakikolwiek, byle tylko mieścił się w dopuszczalnym zakresie. Ale powtórzę: spróbuj sobie zrobić proste doświadczenie: daj opornik jak dla 13A w evse, które ładuje 32A. Zdziwisz się. Wiem, bo robiłem takie testy. Na oporniku odpowiednim dla 32A wygenerowałem PWM dla 40A. Działało, poszło 40A.
Odnośnie tego, że w type2 evse nie ma możliwości przeczytania opornika: dopóki nie zrozumiesz różnicy pomiędzy evse z gniazdem a z kablem to nie mamy o czym rozmawiać. EVSE z kablem dobrze wie jaki ma kabel (bo jest zamocowany na stałe), więc nie musi niczego odczytywać. Więc ignoruje to wskazanie. W EVSE z gniazdem już tak nie jest i to EVSE musi wiedzieć, jaki ma podpięty kabel i jaki maksymalny amperaż może puścić. To zresztą też sobie możesz łatwo sprawdzić. Weź kabel type2->type2 i zobacz, że tam PP już jest podpięte i EVSE jak najbardziej może odczytać wartość opornika. Ba - w schematach EVSE które samemu się buduje zawsze jest rozgraniczenie czy budujesz EVSE tethered czy untethered. No i wtedy musisz (albo nie musisz) podpiąć PP od strony EVSE.
Odnośnie tego, że w type2 evse nie ma możliwości przeczytania opornika: dopóki nie zrozumiesz różnicy pomiędzy evse z gniazdem a z kablem to nie mamy o czym rozmawiać. EVSE z kablem dobrze wie jaki ma kabel (bo jest zamocowany na stałe), więc nie musi niczego odczytywać. Więc ignoruje to wskazanie. W EVSE z gniazdem już tak nie jest i to EVSE musi wiedzieć, jaki ma podpięty kabel i jaki maksymalny amperaż może puścić. To zresztą też sobie możesz łatwo sprawdzić. Weź kabel type2->type2 i zobacz, że tam PP już jest podpięte i EVSE jak najbardziej może odczytać wartość opornika. Ba - w schematach EVSE które samemu się buduje zawsze jest rozgraniczenie czy budujesz EVSE tethered czy untethered. No i wtedy musisz (albo nie musisz) podpiąć PP od strony EVSE.