100000 i nadal jeździ ;)

KrzysztofFly

Moderator
W sumie nikt z nas nie wie, jakie dokładnie bufory zastosował Stellantis.
Biorąc pod uwagę z jakich modułów (2P6S, 21.9V 2737Wh)) jest zbudowany akumulator 50kWh, a takich modułów zawiera 18 sztuk, więc o ile się nie mylę w obliczeniach, to teoretyczna nominalna pojemność akumulatora wynosi 49,266kWh.
1751304748942.png
 

KrzysztofFly

Moderator
Mam jeszcze pytanie co do OBC, bo widze na screenie masz temperature VCU on-board-charger. czy przy 1F i ładowaniu np.7kw mocno OBC się grzeje? mam teorie, że 3F mają problem z przegrzewaniem i przez to padały. mi przy 3F i ładowaniu 4kw lub 7kw OBC jest ciepłe, ale nie gorące i pompka non-stop pompuje płyn chłodzący.
W sumie nigdy nie sprawdzałem temperatury w trakcie ładowania (może dlatego, że samochód ładuje mi się w nocy), postaram się to jednak w najbliższym czasie sprawdzić sprawdzić.
 

KrzysztofFly

Moderator
W sumie nigdy nie sprawdzałem temperatury w trakcie ładowania (może dlatego, że samochód ładuje mi się w nocy), postaram się to jednak w najbliższym czasie sprawdzić sprawdzić.
Ok, więc sprawdziłem jak to u mnie wygląda. Ponowny pomiar po 2 godzinach i 10 minutach.
6859.jpg 9495.jpg
 

walik22

Zadomawiam się

walik22

Zadomawiam się
W sumie nikt z nas nie wie, jakie dokładnie bufory zastosował Stellantis.
Biorąc pod uwagę z jakich modułów (2P6S, 21.9V 2737Wh)) jest zbudowany akumulator 50kWh, a takich modułów zawiera 18 sztuk, więc o ile się nie mylę w obliczeniach, to teoretyczna nominalna pojemność akumulatora wynosi 49,266kWh.
Wychodzi na to że w nowym mamy 44,5kWh netto bo wtedy degradacja się zgadza.
 

KrzysztofFly

Moderator
Jest gdzieś może przewodnik bo bateriach w C4? Myślałem że są 51 i 54 nominalne. Trochę duże te bufory.
Przewodnika nie ma, za to numerów katalogowych trochę się przewinęło ;)
1751394145081.png
Poniżej zestawienie akumulatorów 50kWh
Zrzut ekranu 2025-07-01 202042.png
oraz 54kWh
Zrzut ekranu 2025-07-01 202121.png
 

KrzysztofFly

Moderator
Z ciekawości też ustawiłem parametr temperatury On-Board charger i u mnie po 2.5 godziny ładownia na 13A, 1F, do 65% 61 st C.
No ja ładowałem ze dwa razy większą mocą, niemniej myślę, że zapewne wynik który odnotowałem był chwilę przed włączeniem chłodzenia. Takie są wyniki dzisiaj przy uruchomieniu ładowania i po 30 minutach ładowania z mocą 4,1kW, aczkolwiek w trakcie jak byłem podłączony, to jeszcze o jeden stopień wzrosła temperatura.
5934.jpg 6422.jpg
 
Top