Nawigacja w tesli - użyteczność na dłuższe trasy po Polsce?

margielm

Zadomawiam się
Można sobie wyobrazić system wymiany danych między operatorami, że np taka Tesla o nr VIN xxxxx ma podpiętą do płatności kartę taką i taką i wszelkie RFID staną się zbędne :)
No to by było super, tylko pytanie jaki interes mieli by w tym Ci inni operatorzy? Jedyna nadzieja, moim zdaniem, to że EU ich do tego zmusi - jak do umieszczania terminali płatniczych w stacjach ładowania.
 

margielm

Zadomawiam się
No jak to jaki - pieniążek za sprzedaną energię.
no jasne.. i pewnie taki greenway bardzo by chciał wejść do "ecosystemu" Tesli, ale nie sądzę aby tesla chciała ich tam wpuścić - tak "mityczna" wygoda jest wciąż jednym z argumentów za wyborem tesli i SC (przynajmniej tam gdzie są).
Dlatego mówię ze musi wkroczyć EU, zupełnie jak wymusili USB-C na apple.
Ludzie psy wieszają na tych regulacjach EU (np za upośledzenie "ASS") ale, moim zdaniem, oni nie
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
Ja mam nadzieję, że w krótkim czasie sieć SuC się zagęści, a Tesla ze swojej strony poprawi funkcjonowanie nawigacji w temacie planowania ładowań na innych ładowarkach, bo bardzo odstaje na dziś od konkurencji na niekorzyść. Można sobie wyobrazić system wymiany danych między operatorami, że np taka Tesla o nr VIN xxxxx ma podpiętą do płatności kartę taką i taką i wszelkie RFID staną się zbędne :)
Jest taki system np. ekoen go wdrożył na swoich ładowarkach.

Plug&Charge na Ekoen!
 

margielm

Zadomawiam się
Jest taki system np. ekoen go wdrożył na swoich ładowarkach.
no tak nie do końca...
Kilka cytatów ze strony ekonena:

1️⃣ Samochód musi być przystosowany do tej funkcji, co obejmuje instalację unikalnego klucza cyfrowego. Kierowca musi też wybrać przez jakiego dostawcę usług ładowania rozliczać będzie swoje ładowanie.

To rozwiązanie wymaga współpracy 🤝 producenta ładowarek, producenta auta i operatora stacji ładowania.
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
no tak nie do końca...
Kilka cytatów ze strony ekonena:

1️⃣ Samochód musi być przystosowany do tej funkcji, co obejmuje instalację unikalnego klucza cyfrowego. Kierowca musi też wybrać przez jakiego dostawcę usług ładowania rozliczać będzie swoje ładowanie.

To rozwiązanie wymaga współpracy 🤝 producenta ładowarek, producenta auta i operatora stacji ładowania.
Platforma VW MEB to ma
 

margielm

Zadomawiam się
Platforma VW MEB to ma
no spoko.. nie mówie, ze nie jest to tylko coś co moze zrobić dostawca/operator łądowarki. Musi być wola współpracy wszystkich uczestników tego biznesu. Często techniczne problemy nie są najtrudniejsze do rozwiązania - tylko właśnie te biznesowy. Wrócę do tego przykładu z iPhonem - czy technicznie dla Appla było trudno przejść na usb-c?? no nie.. po prostu nie chcieli porzucać własnego standardu z którego czerpali korzyści finansowe.
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
no spoko.. nie mówie, ze nie jest to tylko coś co moze zrobić dostawca/operator łądowarki. Musi być wola współpracy wszystkich uczestników tego biznesu. Często techniczne problemy nie są najtrudniejsze do rozwiązania - tylko właśnie te biznesowy. Wrócę do tego przykładu z iPhonem - czy technicznie dla Appla było trudno przejść na usb-c?? no nie.. po prostu nie chcieli porzucać własnego standardu z którego czerpali korzyści finansowe.
Alt Tesla chyba kozysta z MAC adresów samochodu dzięki czemu sa jakies akcje z podzszywaniem się pod darmowe ladowanie.
Rozwiązanie generyczne Plug&CCharge pozwala to obsłużyć bezpieczniej.
Standard jest tylko "brać i używać".
Wiem ze Tesla nie chce tego "bo nie".
 

TomRS

Pionier e-mobilności
no jasne.. i pewnie taki greenway bardzo by chciał wejść do "ecosystemu" Tesli, ale nie sądzę aby tesla chciała ich tam wpuścić - tak "mityczna" wygoda jest wciąż jednym z argumentów za wyborem tesli i SC (przynajmniej tam gdzie są).
Dlatego mówię ze musi wkroczyć EU, zupełnie jak wymusili USB-C na apple.
Ludzie psy wieszają na tych regulacjach EU (np za upośledzenie "ASS") ale, moim zdaniem, oni nie
Ale jak „mityczna” wygoda ? Działająca na dziś sieć SuC w Polsce jest karykaturalna, to prawda. Ale Niemcy, Holandia, Francja czy UK - pokaż mi wygodniejsze rozwiązanie - system Cię prowadzi na miejsce, wpinasz kabel i już. Żadnych rfid, żadnego zatwierdzania w apce, zero problemu z otrzymaniem faktury, świetne ceny. Lepiej być już chyba nie może, no chyba że wszystko co wymieniłem tylko jeszcze dodatkowo za darmo 😜
 
Top