Nie napisałem, ze się nie da uzyskać żadnych informacji. Z premedytacją napisałem:Da się.
"nie będzie miała, tyle informacji o ładowarkach innych operatorów niż o swoich"
Nie napisałem, ze się nie da uzyskać żadnych informacji. Z premedytacją napisałem:Da się.
No to by było super, tylko pytanie jaki interes mieli by w tym Ci inni operatorzy? Jedyna nadzieja, moim zdaniem, to że EU ich do tego zmusi - jak do umieszczania terminali płatniczych w stacjach ładowania.Można sobie wyobrazić system wymiany danych między operatorami, że np taka Tesla o nr VIN xxxxx ma podpiętą do płatności kartę taką i taką i wszelkie RFID staną się zbędne![]()
No jak to jaki - pieniążek za sprzedaną energię.No to by było super, tylko pytanie jaki interes mieli by w tym Ci inni operatorzy? Jedyna nadzieja, moim zdaniem, to że EU ich do tego zmusi - jak do umieszczania terminali płatniczych w stacjach ładowania.
no jasne.. i pewnie taki greenway bardzo by chciał wejść do "ecosystemu" Tesli, ale nie sądzę aby tesla chciała ich tam wpuścić - tak "mityczna" wygoda jest wciąż jednym z argumentów za wyborem tesli i SC (przynajmniej tam gdzie są).No jak to jaki - pieniążek za sprzedaną energię.
Jest taki system np. ekoen go wdrożył na swoich ładowarkach.Ja mam nadzieję, że w krótkim czasie sieć SuC się zagęści, a Tesla ze swojej strony poprawi funkcjonowanie nawigacji w temacie planowania ładowań na innych ładowarkach, bo bardzo odstaje na dziś od konkurencji na niekorzyść. Można sobie wyobrazić system wymiany danych między operatorami, że np taka Tesla o nr VIN xxxxx ma podpiętą do płatności kartę taką i taką i wszelkie RFID staną się zbędne![]()
no tak nie do końca...Jest taki system np. ekoen go wdrożył na swoich ładowarkach.
Platforma VW MEB to mano tak nie do końca...
Kilka cytatów ze strony ekonena:
1️⃣ Samochód musi być przystosowany do tej funkcji, co obejmuje instalację unikalnego klucza cyfrowego. Kierowca musi też wybrać przez jakiego dostawcę usług ładowania rozliczać będzie swoje ładowanie.
To rozwiązanie wymaga współpracy 🤝 producenta ładowarek, producenta auta i operatora stacji ładowania.
no spoko.. nie mówie, ze nie jest to tylko coś co moze zrobić dostawca/operator łądowarki. Musi być wola współpracy wszystkich uczestników tego biznesu. Często techniczne problemy nie są najtrudniejsze do rozwiązania - tylko właśnie te biznesowy. Wrócę do tego przykładu z iPhonem - czy technicznie dla Appla było trudno przejść na usb-c?? no nie.. po prostu nie chcieli porzucać własnego standardu z którego czerpali korzyści finansowe.Platforma VW MEB to ma
Alt Tesla chyba kozysta z MAC adresów samochodu dzięki czemu sa jakies akcje z podzszywaniem się pod darmowe ladowanie.no spoko.. nie mówie, ze nie jest to tylko coś co moze zrobić dostawca/operator łądowarki. Musi być wola współpracy wszystkich uczestników tego biznesu. Często techniczne problemy nie są najtrudniejsze do rozwiązania - tylko właśnie te biznesowy. Wrócę do tego przykładu z iPhonem - czy technicznie dla Appla było trudno przejść na usb-c?? no nie.. po prostu nie chcieli porzucać własnego standardu z którego czerpali korzyści finansowe.
Ale jak „mityczna” wygoda ? Działająca na dziś sieć SuC w Polsce jest karykaturalna, to prawda. Ale Niemcy, Holandia, Francja czy UK - pokaż mi wygodniejsze rozwiązanie - system Cię prowadzi na miejsce, wpinasz kabel i już. Żadnych rfid, żadnego zatwierdzania w apce, zero problemu z otrzymaniem faktury, świetne ceny. Lepiej być już chyba nie może, no chyba że wszystko co wymieniłem tylko jeszcze dodatkowo za darmo 😜no jasne.. i pewnie taki greenway bardzo by chciał wejść do "ecosystemu" Tesli, ale nie sądzę aby tesla chciała ich tam wpuścić - tak "mityczna" wygoda jest wciąż jednym z argumentów za wyborem tesli i SC (przynajmniej tam gdzie są).
Dlatego mówię ze musi wkroczyć EU, zupełnie jak wymusili USB-C na apple.
Ludzie psy wieszają na tych regulacjach EU (np za upośledzenie "ASS") ale, moim zdaniem, oni nie