Nawigacja w tesli - użyteczność na dłuższe trasy po Polsce?

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
Ale jak „mityczna” wygoda ? Działająca na dziś sieć SuC w Polsce jest karykaturalna, to prawda. Ale Niemcy, Holandia, Francja czy UK - pokaż mi wygodniejsze rozwiązanie - system Cię prowadzi na miejsce, wpinasz kabel i już. Żadnych rfid, żadnego zatwierdzania w apce, zero problemu z otrzymaniem faktury, świetne ceny. Lepiej być już chyba nie może, no chyba że wszystko co wymieniłem tylko jeszcze dodatkowo za darmo 😜
Pomimo tego widziałem sporo aut Tesli na innych ładowarkach raz nawet obok SuC a ładowali się "u konkurencji" To bylo chyba w Danii.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Pomimo tego widziałem sporo aut Tesli na innych ładowarkach raz nawet obok SuC a ładowali się "u konkurencji" To bylo chyba w Danii.
Bo w Dani jest taka opcja w Clever że płacisz 799DKK (450zł) i ładowanie wszedzie masz 0,89 DKK (0,51zł) taniej, także w domu jeśli założysz boxa za 2999DKK (1700zł) w promocji
Poniżej zdjęcia wykonane z jednego miesjca w Dani. Te 2 Tesle na innych ładowarkach to własnie E.ON które są częścia sieci Clever. Samych wtyczek Tesli jest 48, reszte zaznaczyłem:)
dan1.jpgdan2.jpgdan3.jpg
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
Bo w Dani jest taka opcja w Clever że płacisz 799DKK (450zł) i ładowanie wszedzie masz 0,89 DKK (0,51zł) taniej, także w domu jeśli założysz boxa za 2999DKK (1700zł) w promocji
Poniżej zdjęcia wykonane z jednego miesjca w Dani. Te 2 Tesle na innych ładowarkach to własnie E.ON które są częścia sieci Clever. Samych wtyczek Tesli jest 48, reszte zaznaczyłem:)
View attachment 29705View attachment 29706View attachment 29707
To chyba tu byłem 😀
 

delta

Zadomawiam się
Bo w Dani jest taka opcja w Clever że płacisz 799DKK (450zł) i ładowanie wszedzie masz 0,89 DKK (0,51zł) taniej, także w domu jeśli założysz boxa za 2999DKK (1700zł) w promocji
Poniżej zdjęcia wykonane z jednego miesjca w Dani. Te 2 Tesle na innych ładowarkach to własnie E.ON które są częścia sieci Clever.
Z tym Clever w Danii jest trochę inaczej niż napisałeś. Jest to po prostu abonament miesięczny, w ramach którego można się ładować za 0kr/kWh na stacjach Clever i jego partnerów (na twoich zdjęciach widać akurat partnerskie e.on i unoX). Nie obniża on jednak cen na stacjach innych niż partnerskie.

Abonament bez wallboxa Clever w domu kosztuje obecnie 899kr/mc. Natomiast z wallboxem Clever kosztuje 799kr/mc. W tym drugim przypadku można ładować się za 0kr/kWh zarówno na stacjach zewnętrznych Clever (i jego partnerów) jak i w domu. Jedynie jeśli średnia giełdowa cena prądu w danym miesiącu przekracza 0,89kr - wtedy dopłaca się parę øre do każdej kWh pobranej w domu w tym miesiącu, ale w ostatnich miesiącach taka sytuacja zdarzała się bardzo rzadko.

Nie pamiętam, jaka jest fair use policy. Na pewno jednak nie można korzystać z jednego abonamentu do ładowania wielu aut. Przy zakupie dwóch abonamentów na dwa auta dostaje się delikatny rabat.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Bo w Dani jest taka opcja w Clever że płacisz 799DKK (450zł) i ładowanie wszedzie masz 0,89 DKK (0,51zł) taniej, także w domu jeśli założysz boxa za 2999DKK (1700zł) w promocji
Poniżej zdjęcia wykonane z jednego miesjca w Dani. Te 2 Tesle na innych ładowarkach to własnie E.ON które są częścia sieci Clever. Samych wtyczek Tesli jest 48, reszte zaznaczyłem:)
View attachment 29705View attachment 29706View attachment 29707
Zacny hub - Kliplev. I nieźle to wyglądało jak trzy Skody i Volvo ładowały się na SuC a dwie Tesle na eon. Jak widać każdy liczy po swojemu a ceny i tak są niskie.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
och Koledzy i Koleżanki. Kolega, autor tematu, pytał o Polskę a rozmowa poszła na wody międzynarodowe ;-)
To ja w kwestii nawigacji tesli na polskiej ziemi - jednym słowem dobrze a w dwóch nie dobrze 😎. Obwodnica Krakowa pół roku otwarta i nadal widoczna tylko na zdjęciach satelitarnych bo trasy tesla nie wytyczy! to samo S3 Świnoujście - Szczecin, prowadzi po drogach lokalnych obok eSki. Bieszczady to ludzie oglądali się za mną co ja tu robię 😁i od tego czasu nawigacja tesli straciła moje zaufanie całkowicie. Nawet w Krakowie prowadzi czasami po okolicy którą normalnie omijam szerokim łukiem bo korki są permanentnie.

Jeździłem audi, vw czy bmw i nawigacja firmowa prowadziła bezbłędnie. Czyli da się to zrobić dobrze ale pewnie z jakiegoś chorego powodu tesla musi zrobić to inaczej jak to zrobiła z wycieraczkami i przyciskami kierunkowskazów.

Jak nie znam trasy to zawsze mam telefon z google maps włączonym w celu korekty wymysłów tesli. Jak to już napisał w innym wątku kolega @cooler firma tesla ma nasz rynek w czterech literach jeśli chodzi o nawigację, komunikację i ładowarki. Chociaż uczciwie trzeba przyznać że obecnie próbuje stawiać SuC i jak to się skończy to nawet w przyzwoitych miejscach będą huby po 12 i więcej ładowarek.
 

safeto

Posiadacz elektryka
To ja w kwestii nawigacji tesli na polskiej ziemi - jednym słowem dobrze a w dwóch nie dobrze 😎. Obwodnica Krakowa pół roku otwarta i nadal widoczna tylko na zdjęciach satelitarnych bo trasy tesla nie wytyczy! to samo S3 Świnoujście - Szczecin, prowadzi po drogach lokalnych obok eSki. Bieszczady to ludzie oglądali się za mną co ja tu robię 😁i od tego czasu nawigacja tesli straciła moje zaufanie całkowicie. Nawet w Krakowie prowadzi czasami po okolicy którą normalnie omijam szerokim łukiem bo korki są permanentnie.

Jeździłem audi, vw czy bmw i nawigacja firmowa prowadziła bezbłędnie. Czyli da się to zrobić dobrze ale pewnie z jakiegoś chorego powodu tesla musi zrobić to inaczej jak to zrobiła z wycieraczkami i przyciskami kierunkowskazów.

Jak nie znam trasy to zawsze mam telefon z google maps włączonym w celu korekty wymysłów tesli. Jak to już napisał w innym wątku kolega @cooler firma tesla ma nasz rynek w czterech literach jeśli chodzi o nawigację, komunikację i ładowarki. Chociaż uczciwie trzeba przyznać że obecnie próbuje stawiać SuC i jak to się skończy to nawet w przyzwoitych miejscach będą huby po 12 i więcej ładowarek.
W trakcie testów MY nawigacja tesli chciala prowadzić tędy, żeby dojechać do Wrocławia :D

1751532437270.png

Specjalnie kazała zjechać a "obwodnicy" :D

1751532483323.png

W Explorerze jeszcze takich jaj nie miałem (ewidentnie ścieżki polne traktowala jak zwykła ulicę, którą warto skrócic drogę :D ). W trakcie oczywiście właczała bez potrzeby wycieraczki. W zasadzie to jedne z powodów dlaczego teraz mam Explorera.
 

margielm

Zadomawiam się
Alt Tesla chyba kozysta z MAC adresów samochodu dzięki czemu sa jakies akcje z podzszywaniem się pod darmowe ladowanie.
jakieś źródło tej informacji, bo nie mogę nic wygooglać.
Działająca na dziś sieć SuC w Polsce jest karykaturalna, to prawda. Ale Niemcy, Holandia, Francja czy UK - pokaż mi wygodniejsze rozwiązanie

No super.. tylko, ze znów podkreślam kontekst wątku - rozmowa jest o stricte o Polsce a nie o zachodzie. To tak jakby tesla wprowadziła aplikację w Polsce tylko w w języku luksemburskim, a ty byś na to powiedział: "No ale na co marudzicie?? w Luksemburgu ta aplikacja działa świetnie"!
Najgorsze jest w tym wszystkim to - ze to tak naprawdę tylko kwestia decyzji tesli. Gdyby się zdecydowali jednak wprowadzić "zewnętrzne" ładowarki do wyznaczania tras, to tak naprawdę to jest tylko "feature toggle" po ich stronie - bo już te ładowarki są.

och Koledzy i Koleżanki. Kolega, autor tematu, pytał o Polskę a rozmowa poszła na wody międzynarodowe ;-)

DOKŁADNIE!!!
 

TomRS

Pionier e-mobilności
No super.. tylko, ze znów podkreślam kontekst wątku - rozmowa jest o stricte o Polsce a nie o zachodzie.
Masz oczywiście rację. Chciałem po prostu powiedzieć, że ten teslowski system przy dobrym nasyceniu ich infrastrukturą działa świetnie i nie generuje konieczności korzystania z innych operatorów. Może kiedyś w Polsce też tak będzie. Zgadzam się też w 100% z tym, że Tesla mogłaby rozbudować swoją nawigację o planowanie przy użyciu innych ładowarek niż własne. Pisałem o tym wielokrotnie. Tylko, że Tesla nie zmuszona przepisami tego raczej nie zrobi. No chyba, że coraz sprawniejsza konkurencja ich do tego zmusi.
I to w sumie konkurencja w krajach ubogich w SuC i ilość aut elektrycznych. Czyli rynki stosunkowo mało istotne dla Tesli. I kółko się zamyka.
 
Top