Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Grzesiek

Pionier e-mobilności
dobra, zamówiłem webasto next 22kw 7m kabla, u biedniejszych sąsiadów za 560e z wysyłką. W tej cenie myśle, że rozkłada system. Chociaż kilka miesięcy temu takich ofert było więcej. Chyba jakies dotacje alb o VAT0 im się skończył?

będzie chyba raz a dobrze...
 

vwir

Pionier e-mobilności
Moje webasto 11kW (brandowane przez forda) leży w pudełku, a w jego miejsce zainstalowałem simpleEVSE. Powód jest prosty - webasto nie dało się używać. Było nadgorliwe i sprawdzało napięcie wejściowe. W środku nocy napięcie bez obciążenia mam na poziomie 210V-215V. Po obciążeniu 11kW potrafi spaść do 200-205V. A to już jest ponżej normy (207V), więc webasto przestawało ładować. Jako iż przestało ładować to napięcie znowu rosło powyżej 207V a więc znowu zaczynało ładować. No i tak kilkadziesiąt razy na godzinę.
Efekt jest taki, że rozbebeszyłęm je, wyjąłem płytę głowną (zostawiłem tylko obudowę, kabel i wtyczkę), wsadziłem tanie simpleEVSE i działa jak marzenie, zintegrowałem je z fotowoltaiką (ładowanie tylko tyle ile produkuje fotowoltaika) i niczego lepszego nie potrzebuję.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Swoją drogą - z mojego doświadczenie zwykłe gniazda 230V (nie greenup) niespecjalnie dobrze znoszą długotrwałe obciążenie 16A. Wypalają się styki.
Chyba że podwiesisz ładowarkę tak by nie wisiała na gniazdku. U mnie po pierwszym roku / 20kkm jedno gniazdko i żadnych oznak zużycia.
 

eddie3

Nowy na Forum
Hej. Mam E208 GT z 2022 roku. Wiem, że przy bardzo wysokich temperaturach zużycie baterii rośnie ze względu na konieczność mocniejszego chłodzenia baterii i dotyczy to wszystkich aut, ale ponieważ mam go od niespełna roku, chciałbym się upewnić że taki spadek jest normalny.

Auto garażowane więc na miasto wyjazd względnie chłodnym. Temperatura 38 stopni na zegarze i pomimo spokojnej jazdy zużywam 1KW na niecałe 5km. W standardowych warunkach byłoby to przynajmniej 7. Jest się czymś niepokoić?

Dodam że klima na soft 20 stopni, ale pewnie to aż tak dużego znaczenia nie ma. Podobne wartości osiągałem przy jeździe na mrozie.

Co do klimy, jak często wymieniacie odczynnik? Zastanawiam się czy może po 3 latach nie utracił trochę ze swoich właściwości i wymusza to mocniejszą pracę AC.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Hej. Mam E208 GT z 2022 roku. Wiem, że przy bardzo wysokich temperaturach zużycie baterii rośnie ze względu na konieczność mocniejszego chłodzenia baterii i dotyczy to wszystkich aut, ale ponieważ mam go od niespełna roku, chciałbym się upewnić że taki spadek jest normalny.

Auto garażowane więc na miasto wyjazd względnie chłodnym. Temperatura 38 stopni na zegarze i pomimo spokojnej jazdy zużywam 1KW na niecałe 5km. W standardowych warunkach byłoby to przynajmniej 7. Jest się czymś niepokoić?

Dodam że klima na soft 20 stopni, ale pewnie to aż tak dużego znaczenia nie ma. Podobne wartości osiągałem przy jeździe na mrozie.

Co do klimy, jak często wymieniacie odczynnik? Zastanawiam się czy może po 3 latach nie utracił trochę ze swoich właściwości i wymusza to mocniejszą pracę AC.
Ja też mam e208 z 2022 (Allure Pack) I 41k km na liczniku. Jak na razie, nie widzę aby klima jakoś gorzej chodziła.

Odnośnie zużycia prądu takich szczegółowych obserwacji nie prowadzę. Średnie zużycie od początku podane w stopce. Ale zawsze na początku, jak auto jest zimne albo gorące, to jest większe zużycie dopóki nie dojdzie do właściwej temperatury.
 
Top