Tavascan - plusy i minusy po 3 miesiącach użytkowania

Ev3

Pionier e-mobilności
Z ładowaniem żadnego kombinowania, szukania ładowarek, ściągania aplikacji, planowania tras. Wszystko załatwiała nawigacja fabryczna a płatności apka Ionity lub fizyczna karta Cupra Charging. Ładowanie gdzie się da na Ionity z abonamentem Power. Jako uzupełnienie Cupra Charging z najwyższym abo wziętym na miesiąc

karta Cupra Charging dawała znośną stawkę za kWh i zawsze działała.
A ta znośna stawka to ile i przy jakiej kwocie abo?
Abo Ionity trzeba płacić osobno, ile?
 

MarcinIKS

Zadomawiam się
A ta znośna stawka to ile i przy jakiej kwocie abo?
Abo Ionity trzeba płacić osobno, ile?
Znośna przy cenniku lokalnym (prawie 1Euro/kWh) ;)
Stawka na AC wynosiła 0,59Euro brutto.
Sam abo na miesiąc to 59,99zł i wtedy jest 0,49Euro za Ionity i kilka sieci partnerów (chyba m.in. Aral Pulse, Ewiva i coś tam jeszcze, co mnie już mniej interesowało). Na reszcie ładowarek DC jest stała stawka coś koło 2,8zł/kWh - więc też często taniej niż bezpośrednio.
Na Ionity mając Cupra Charging i włączoną usługę w samochodzie działa też plug&charge
Abo Ionity miałem już wcześniej (coś ok 80zł), więc i tak na Ionity ładowałem się z apki Ionity, nie za pomocą Cupra Charging.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Sam abo na miesiąc to 59,99zł i wtedy jest 0,49Euro za Ionity i kilka sieci partnerów (chyba m.in. Aral Pulse, Ewiva i coś tam jeszcze, co mnie już mniej interesowało). Na reszcie ładowarek DC jest stała stawka coś koło 2,8zł/kWh - więc też często taniej niż bezpośrednio.
Jeśli za jeden abo masz też tanio w Ionity, to super.
 

nabrU

Moderator
Jeśli za jeden abo masz też tanio w Ionity, to super.

Tak mają wszystkie BEVy z VAG z ich firmowymi kartami. Jakby ich tam nie nazwał (w zalezności od marki) to jest usługa Elli:

 

MarcinIKS

Zadomawiam się
Tak, te abo od Elli (We Charge, Cupra Charging ...) głównie bazują na sieci Ionity. Natomiast, jak patrzę na www teraz to coś chyba pozmieniali in plus, bo są taryfy z cenami identycznymi jak w najwyższym abo Ionity. Wcześniej było te 33 groszy różnicy na niekorzyść Cupra Charging
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Tak, te abo od Elli (We Charge, Cupra Charging ...) głównie bazują na sieci Ionity. Natomiast, jak patrzę na www teraz to coś chyba pozmieniali in plus, bo są taryfy z cenami identycznymi jak w najwyższym abo Ionity. Wcześniej było te 33 groszy różnicy na niekorzyść Cupra Charging
Bo to inny rodzaj abo.
Ten najtańszy to wersja Ultra, widać wcześniej go nie obejmowało.
W Hyundaiu też jeszcze nie można takiego pakietu Ionity wykupić, za to można w Kia.
 

rogeer

Fachowiec
Tak, te abo od Elli (We Charge, Cupra Charging ...) głównie bazują na sieci Ionity. Natomiast, jak patrzę na www teraz to coś chyba pozmieniali in plus, bo są taryfy z cenami identycznymi jak w najwyższym abo Ionity. Wcześniej było te 33 groszy różnicy na niekorzyść Cupra Charging
Piękna trasa. W zeszłym roku byłem na Grossglockner!
Super, że auto się sprawdza.
Sam właśnie jestem w trakcie planowania podobnej trasy bliźniakiem Tavascana czyli VW ID.4 .
Planowałem wykupić na ten wyjazd ten najwyższy abonament We Charge i ładować się na Ionity. Wydaje mi się, że to jest to samo co Cupra Charge. Zapewnia to Elli, jest zintegrowane w aplikacji VW, można na tym plug and charge odpalić. Jeśli dobrze zrozumiałem masz dwa abonamenty Ionity i Cupra Charge? Dlaczego? To nie jest to samo? Ceny wyglądają na identyczne.
Tak jak silniki i baterie tak pewnie soft w autach mamy ten sam. Ta firmowa nawigacja dobrze się spisywała? Trzeba było jakoś ustawić żeby preferowała Ionity?
 

MarcinIKS

Zadomawiam się
No właśnie jak szykowałem się do wyjazdu, to nie było w aplikacji Cupry abonamentu, w którym stawka za Ionity byłaby na poziomie tych 2zł, było ok. 2,4. Nawet w najwyższej opcji. Dlatego jechałem na abo Ionity i dodatkowo karta Cupry. Teraz w necie widzę, że coś pozmieniali, są aż dwa abo ze stawką 2zł za Ionity i teraz bym w ogóle z Ionity zrezygnował. Jeszcze wygodniej, jedna karta do wszystkiego - tak jak pisałem chyba wyżej ta karta odpalała wszystko, pod co podjechałem. I jakaś ładowarka pod hotelem w Austrii, we Włoszech BeCharge, Neogy, Plenitude, POWY
Odnośnie samej nawigacji - o dziwo planowanie trasy nie było złe, w zasadzie całą podróż na niej jechałem. Jest dosyć optymistyczna odnośnie przebiegów na ładowaniu, ale w trakcie jazdy ładnie koryguje, powiadamia o problemach na drodze, przelicza trasę, nigdzie mnie w pole nie wysłała :)
Można u mnie ustawić tak, żeby prowadziła tylko po Ionity i/lub Cupra Charging.
Natomiast totalna padaka, jeśli chodzi o inne punkty POI typu restauracje czy sklepy. Nie wiem skąd ma tą bazę, ale pokazuje nie tu gdzie trzeba, albo coś co nie istnieje :)
 

rogeer

Fachowiec
No właśnie jak szykowałem się do wyjazdu, to nie było w aplikacji Cupry abonamentu, w którym stawka za Ionity byłaby na poziomie tych 2zł, było ok. 2,4. Nawet w najwyższej opcji. Dlatego jechałem na abo Ionity i dodatkowo karta Cupry. Teraz w necie widzę, że coś pozmieniali, są aż dwa abo ze stawką 2zł za Ionity i teraz bym w ogóle z Ionity zrezygnował. Jeszcze wygodniej, jedna karta do wszystkiego - tak jak pisałem chyba wyżej ta karta odpalała wszystko, pod co podjechałem. I jakaś ładowarka pod hotelem w Austrii, we Włoszech BeCharge, Neogy, Plenitude, POWY
Odnośnie samej nawigacji - o dziwo planowanie trasy nie było złe, w zasadzie całą podróż na niej jechałem. Jest dosyć optymistyczna odnośnie przebiegów na ładowaniu, ale w trakcie jazdy ładnie koryguje, powiadamia o problemach na drodze, przelicza trasę, nigdzie mnie w pole nie wysłała :)
Można u mnie ustawić tak, żeby prowadziła tylko po Ionity i/lub Cupra Charging.
Natomiast totalna padaka, jeśli chodzi o inne punkty POI typu restauracje czy sklepy. Nie wiem skąd ma tą bazę, ale pokazuje nie tu gdzie trzeba, albo coś co nie istnieje :)
Porównałem jeszcze abonamenty na stronie Ionity i We Charge (Elli).
Obecnie różnica w nich jest taka, że Ionity w najwyżym abo to 51.50 i ma dobre ceny ale tylko na Ionity
1752070645365.png
Natomiast to We Charge ma jedną opcję wyżej, gdzie oprócz tego samego co w Ionity dostajemy ładowanie na wszystkich innych ładowarkach w całkiem spoko cenach
1752070810916.png
Także chyba w obecnych warunkach jeden abonament, ten najwyższy na taki wyjazd wystarczy. Do tego plug and charge w samochodzie, karta We Charge i problemów nie będzie.
W jakiej walucie Cię rozliczało? EUR czy PLN? Z informacji na stronie Ionity i We Charge wygląda jakby zawsze kasowało w PLN.

Co do nawigacji, właśnie dlatego pytałem, bo zwróciłem uwagę na te nieistniejące restauracje itp.
U mnie plus tej fabrycznej jest taki, że się ładniej integruje z wyświetlaczem (nie mam Hud'a) i ID.Light. Pokazuje z którego pasa trzeba zjechać albo którego się trzymać i tym paskiem ledowym pod szybą pokazuje kiedy i w którą stronę skręcić (nie wiem czy Tavascan to ma).
Niestety Google pasy ruchu pokazuje tylko na głównym ekranie a z ID.Light w ogóle nie współpracuje. No i nie wie ile zostało realnie w baterii przez co różnie może być z planowaniem ładowania.
Oczywiście to są szczegóły i jakby nawigacja nie spełniała swojej podstawowej funkcji czyli prowadzenia z przerwami na ładowanie to bym skorzystał z Google ale tak to pojadę na fabrycznej.
 

MarcinIKS

Zadomawiam się
Zawsze dostawałem fakturę w walucie kraju, w którym się ładowałem. Te ceny powyżej obowiązują w PL, jak klikniesz sobie w "Pobierz pdf" to Ci się ściągnie cennik w innych krajach
 

Najnowsze dyskusje

Top