Czy Juniper standard range RWD poradzi sobie w trasie?

nabrU

Moderator
Na marginesie - także ci na polskich blachach. A to oznacza, że nie tylko wystarczy Ci "podstawowa" wersja. Wystarczyłaby Ci nawet i z mniejszą baterią.
Z perspektywy czasu to uważam że nie pojemność baterii jest w elektryku najważniejsza na trasie, ale szybkość ładowania i dostęp do szybkich ładowarek. Wolał bym miec baterie 50 kWh ładująca się 5 minut niz 100 kWh ładująca się 30 minut

Coś się na tym Forum zmienia jednak ;)
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Nabywamy doświadczenia :) . Ja ze swoim 50 kWh byłem w wielu miejscach (SI, HU, AT, CZ, SK, DE, PL), więc tragedii nie ma. Mój e208 poradził sobie, to i SR RWD sobie poradzi sobie tym bardziej.
 

Kovalsky

Fachowiec
Na razie zrobiłem kilka tras po Polsce i odwiedziłem Czechy.
We wszystkich przypadkach sikanie (3-4 osoby) trwało dłużej, niż ładowanie.
Słyszałem też skargi: "nawet nie miałam czasu wejść do Galerii" ...
W Polsce warto poświęcić chwilę na planowanie zamiast wsiadać i jechać w ciemno, ale dotyczy to tras ponad 250 km w jedną stronę.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Coś się na tym Forum zmienia jednak ;)
Tylko, że sam czas ładowania to jedno a zjazd i wyjazd to drugie - średnia w długiej trasie i tak może się rozjechać przez jeden korek i wtedy wszystko w ... Kontrole na granicach tak zmieniają czas podróży, że ładowanie to mały pikuś.
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
To chyba zależy od miejsca, w którym mieszkasz w Polsce. Sam mam jeden wniosek, latem mam "za dużą" baterię, startując z 90-100% nigdy nie dojeżdżam na ładowarkę z mniej niż 30% (model 3 LR RWD). Ale zimą Kraków-Warszawa zdarzyło mi się jadąc pod wiatr zużyć ponad 80%, czyli więcej niż model 3 RWD ma 100%-0%. Na ekspresówkach zawsze jeżdżę tempomatowe 120 kmh.

Poza granicami Polski nie ma problemu z teslą z zasięgiem nawet 100 km.

Model 3RWD ma bajecznie niskie zużycie (wiem bo mam :)) - to tylko na marginesie. Takie porównanie nie ma sensu w tym przypadku.
 

nabrU

Moderator
Tylko, że sam czas ładowania to jedno a zjazd i wyjazd to drugie - średnia w długiej trasie i tak może się rozjechać przez jeden korek i wtedy wszystko w ...

Ale mnie nie koniecznie o czas ładowania chodziło, tylko o fakt zmiany myślenia, że tylko duża (najlepiej ponad 100kWh) bateria, bo inaczej się nie da. Ja od dawna piszę na tym Forum, że te 60-80kWh to optimum przy dobrze rozwiniętej infrastrukturze. Większej baterii na prawdę 95% kierowcom nie trzeba, jak wszędzie gdzie się stanie z wyboru (nie z przymusu) mbędzie się czym naładować.

Kontrole na granicach tak zmieniają czas podróży, że ładowanie to mały pikuś.

Aż musiałem wygóglać o jakie kontrole chodzi ;). Ja mam kontrole od zawsze i nie narzekam. Idzie się przyzwyczaić. Plus jest taki, że te w Schengen kiedyś znowu zniosą, a tej UK/ UE nie :p

ktoś wie ile czasu ładuje się Yuniper RWD 10-80 %?

1752071804688.png

 

Kovalsky

Fachowiec
Ja r


Ale mnie nie koniecznie o czas ładowania chodziło, tylko o fakt zmiany myślenia, że tylko duża (najlepiej ponad 100kWh) bateria, bo inaczej się nie da. Ja od dawna piszę na tym Forum, że te 60-80kWh to optimum przy dobrze rozwiniętej infrastrukturze. Większej baterii na prawdę 95% kierowcom nie trzeba, jak wszędzie gdzie się stanie z wyboru (nie z przymusu) mbędzie się czym naładować.



Aż musiałem wygóglać o jakie kontrole chodzi ;). Ja mam kontrole od zawsze i nie narzekam. Idzie się przyzwyczaić. Plus jest taki, że te w Schengen kiedyś znowu zniosą, a tej UK/ UE nie :p



View attachment 29946

Czyli stare BYD Blade robią szach-mat obecnym w Juniperze CATL ...
No to mam drugi powód by zapomnieć o zmianie na Junipera.
 

nabrU

Moderator
Czyli stare BYD Blade robią szach-mat obecnym w Juniperze CATL ...
No to mam drugi powód by zapomnieć o zmianie na Junipera.

A gdzie tam. Według EVKX czasy 10-80% są takie same:

 
Top