Cupra Tavascan, Audi Q4 czy może coś innego

skarzyski

Nowy na Forum
Dzień dobry. Rozpocząłem poszukiwania pierwszego elektryka i proszę Was o pomoc w dokonaniu wyboru. Chcę go wynająć na JDG z dofinansowaniem na 25 miesięcy. Nie siedzę w temacie, nie jestem jakimś znawcą w temacie auto-moto. Szukam auta w budżecie do 250 tysięcy złotych z jakąś większą baterią i zasięgiem i na tą chwilę te dwa modele podane w temacie wpadły mi w oko. Na Cupre dostałem ofertę za wersję Endurance (czyli tą najniższa) za ok. 1500 zł brutto miesięcznie wraz z ubezpieczeniem i autem zastępczym i serwisem oraz 20K km rocznie. Gdybym chciał lepszą wersję tej Cupry, z lepszym wyposażeniem to już oferta idzie znacznie w górę i nie robi się tak atrakcyjna. I stąd pytanie do tych co się znają i siedzą w temacie. Czy Audi Q4 jest lepiej wyposażone w standardzie od tej Curpy, bo ofertę mam w podobnej cenie? Czy może powinienem się rozglądać za jakąś inna marką. Czy to w ogóle dobry moment by kupować teraz właśnie elektryka? Ponoć jeszcze nie za duży wybór w tym temacie jest na polskim rynku. Czy możliwe jest że na takie Cupry czy Audi wejdą jeszcze jakieś promocję? Na tego Tavascana 2 miesiące temu była ponoć super oferta. Pozdrawiam.
 

KrzysztofFly

Moderator
Czy może powinienem się rozglądać za jakąś inna marką.
No tutaj, to wbiłeś kij w mrowisko ;).
Czy to w ogóle dobry moment by kupować teraz właśnie elektryka? Ponoć jeszcze nie za duży wybór w tym temacie jest na polskim rynku.
Nigdy nie będzie dobry moment, bo zawsze za chwilę będzie jakaś kolejna premiera, kolejne udoskonalenia znanych już modeli, większe akumulatory, szybsze ładowanie. Jednak jeśli będziesz na to zwracał uwagę, to nigdy nie kupisz samochodu.
Moim skromnym zdaniem, aktualnie dostępne na rynku modele, są już na tyle przyzwoite, że można śmiało w kierunku elektromobilności iść. A tym bardziej, jeśli myślisz o wynajmie, bez konieczności wykupu ;).
Czy możliwe jest że na takie Cupry czy Audi wejdą jeszcze jakieś promocję? Na tego Tavascana 2 miesiące temu była ponoć super oferta. Pozdrawiam.
Tego nikt nie jest w stanie przewidzieć, jednak z tego co pamiętam, to akurat koncern VW dwa ostatnie lata z rzędu pod koniec roku gonił gramy CO2, co skutkowało bardzo dobrymi promocjami (zapewne jak przeszukasz forum, to znajdziesz historyczne wpisy). Sęk w tym, że aktualnie elektryczne samochody koncernu sprzedają się bardzo dobrze, więc nie wiadomo czy w tym roku będą także mieli ciśnienie na zmniejszenie średniej emisji CO2, czy wystarczy im to co się sprzedało w ciągu roku.
 

skarzyski

Nowy na Forum
Pamiętaj, że jedno i drugie doposażone jest znacznie droższe, więc pilnuj limitu na Nesze eAuto, bo jak przekroczysz to 30 net w plecy. Zakładam, że dilerzy tyle chcą na dzień dobry.
Ta kwota miesięczna podana przeze mnie wyżej ok. 1500 złotych miesięcznie jest już przeze mnie raczej "nieprzekraczalna". Tym bardziej że chciałem najem tylko na 25 miesięcy, by przetestować czy taki typ auta się sprawdzi u mnie w domu, więc nie ma co inwestować w ten pojazd. Choć chciałbym by to był mój główny pojazd na ten czas.
Odnośnie elektryków to jeździłem w USA dwa razy Teslą i przez miesiąc czasu BMW i1. Oba samochody zrobiły na mnie duże wrażenie wtedy, ale to były czasy gdy pojawiały się pierwsze Tesle. Na tą chwilę jeżdżę autami o wartości ok. 3K złotych i ok. 30K złotych to przesiadka na jakikolwiek nowy samochód będzie pewnie dużym przeskokiem na plus. Chodzi mi żeby zasięgnąć informacji od ludzi którzy przechodzili już podobną ścieżkę i szukali samochodu w podobnych wymaganiach. Tak by zostawić sobie te 2-4 modele, przyjrzeć im się bliżej, przetestować i któryś kupić.
A czy Audi Q4 jest w podstawowej wersji lepiej wykonany od Cupry? Ma lepszej jakości materiały czy właściwości jezdne? Może ktoś testował te dwa modele.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Na Cupre dostałem ofertę za wersję Endurance (czyli tą najniższa) za ok. 1500 zł brutto miesięcznie wraz z ubezpieczeniem i autem zastępczym i serwisem oraz 20K km rocznie. Gdybym chciał lepszą wersję tej Cupry, z lepszym wyposażeniem to już oferta idzie znacznie w górę i nie robi się tak atrakcyjna. I stąd pytanie do tych co się znają i siedzą w temacie. Czy Audi Q4 jest lepiej wyposażone w standardzie od tej Curpy, bo ofertę mam w podobnej cenie?
Obie niezłe.
Możesz zobaczyć jeszcze Kię ev5 i Hyundaia Ioniqa, lepsze elektryki niż VAG za podobną kasę.

Albo nawet za niższą.
Czy może powinienem się rozglądać za jakąś inna marką. Czy to w ogóle dobry moment by kupować teraz właśnie elektryka?
Bardzo dobry.
Dotacje się niedługo kończą i będzie drożej.
Dużo drożej.
Zwłaszcza w wynajmie.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Obie niezłe.
Możesz zobaczyć jeszcze Kię ev5 i Hyundaia Ioniqa, lepsze elektryki niż VAG za podobną kasę.

Albo nawet za niższą.
Tu się nie zgodzę. Gdyby najem kosztował tyle samo to ok wziąłbym Ioniqa 5 lub EV6 ale równica była rzędu 920 Ford 1600 Kia.
Chociaż teraz z perspektywy użytkownika to moc ładowania schodzi na drugi plan bo po trasach których jeżdżę to częściej ograniczeniem jest moc ładowarki, a nie możliwości ładowania samochodu. Za to zwrotność Forda w mieście na tle Koreańczyków......bezcenna, a oba wymienione powyżej mają taką samą.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Tu się nie zgodzę. Gdyby najem kosztował tyle samo to ok wziąłbym Ioniqa 5 lub EV6
Mam Ioniqa z AWD za 1350 zł (przebieg 30 kkm rocznie), więc wiem co mówię.
Porównuję do wspomnianych rat rzędu 1500 zł.
ale równica była rzędu 920 Ford 1600 Kia.
Chociaż teraz z perspektywy użytkownika to moc ładowania schodzi na drugi plan bo po trasach których jeżdżę to częściej ograniczeniem jest moc ładowarki, a nie możliwości ładowania samochodu.
Niektórzy wyjeżdżają w dłuższe trasy po Europie - tutaj 800v sprawdza się świetnie.
Za to zwrotność Forda w mieście na tle Koreańczyków......bezcenna,
Ale masz AWD?
Bo wtedy już tak ładnie nie ma.
 
Last edited:

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Ale masz AWD?
Bo wtedy już tak ładnie nie ma.
Nie nie mam nie potrzebuję.
Niektórzy wyjeżdżają w dłuższe trasy po Europie - tutaj 800v sprawdza się świetnie.
Tu masz jak najbardziej rację. Dlatego tak ważne jest dobrać samochód do potrzeb.

Przymierzając się do zmiany auta zadałem trzem forumowiczom posiadającym nowe Kony od kilku miesięcy jak tam ładowanie DC u niech wygląda dwóch odpowiedziało "Nie mam pojęcia jeszcze nie ładowałem jeżdżę wokół komina"
 

MarcinIKS

Zadomawiam się
Mi się wydaję, że pytającemu chodziło o to, co w podobnej cenie (czyli jak rozumiem za ok 1500zł) może wyrwać w zbliżonym do Tavascana czy Q4 segmencie. Odnośnie Tavascana to ja osobiście polecam :) ale ja mam wersję z pakietami, a "gołemu" Endurance'owi trochę moim zdaniem brakuje - nawet nie ma podgrzewania foteli jak dobrze pamiętam. Przy czym jak ja brałem swojego, to dopłata do pakietów Winter i Adrenaline to było jakieś 100zł więcej w racie w dwuletnim najmie. Ale to było w styczniu.
Odnośnie Q4 się nie wypowiem, bo dealerzy mnie totalnie olali, jak się tym autem interesowałem. Dali mi 3 minuty w środku posiedzieć.
Poszukaj tutaj na forum, bo chyba niezłą opcją jest promocja ambasadorska w Fordzie na Explorera, Capri czy mniejszą Pumę. Explorer i Capri to ta sama platforma MEB, a można tam za niewiele ponad 1000zł wyrwać dwuletni czy trzyletni najem.
Odnośnie porównywania Ioniqa do MEB to też nie jest to takie proste, bo o ile Ioniq5 się zdecydowanie szybciej ładuje (ale potrzebuje do tego ładowarek, które ogarną architekturę 800V) to ma wyższe zużycie. W testach np. Bjorna na 1000km Ioniq5 i Tavascan czy Enyaq itp. mają takie same czasy przejazdu. Więc w sumie zależy do czego komu samochód potrzebny, zależy jak zamierza go użytkować, czy chce często jeździć w trasie i na jakich ładowarkach się będzie mógł ładować.
A przy dylemacie co do 1500zł miesięcznie to ja bym powiedział - co aktualnie w promocji :)
 
Top