Pomidor.io - mapa ładowarek EV, podgląd zajętości, statystyki

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Pewnie jest pod inną nazwą. Gdzie znajdę ich ładowarkę?
Niestety nie wiem :). I właśnie chciałem spojrzeć, gdzie mają ładowarki.
 

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Dzieki. Daj znac jak sie uporasz z filtrem 🙂
Wkrótce to dodam.
Tymczasem mam kolejny pomysł filtra: ładowarki obsługujące 800V 🙂 jak to widzisz?
Prace w trakcie :) Już teraz na niektórych stacjach jest to oznaczone, wchodząc w szczegóły konkretnej ładowarki. Udało mi się to zrobić półautomatycznie dla GreenWaya, dla wszystkich ładowarek od 100kW wzwyż.
Przykład dla MOP Malankowo przy A1:
1752413996257.png

Stoją tam 3 ładowarki, dwie po 200kW (każda ma dwa kable) Delta UFC 200, co można zobaczyć klikając nr ładowarki:
1752414069424.png
Podałem tu "kompatybilność napięcia", UFC200 obsługuje do 920V wg specyfikacji. Jest też opisany podział mocy, tutaj "sprawiedliwy" zawsze po równo. Z dokumentacji wynika, że stosują tam kable do 500A, czyli przy 400V powinno się uzyskać pełną moc 200kW. To trochę teoria, bo producenci obecnie pozwalają dobrać różne kable do swoich ładowarek, a w konkretnej czy jest - nie sprawdzimy tego nie będąc specem i nie będąc na miejscu.

Oprócz tych UFC200 jest jest tam trzecia Delta FCH150, starsza i słabsza, dane techniczne ciężko było znaleźć, nie wiem czy są pewne, ale ta daje niby max 150kW, tylko nie wiem, czy to nie suma na możliwość podłączenia trzech na raz. Napięcie ma 200-500V, a kable do 100A. Strasznie mało, może ja znalazłem trefną specyfikację, ale nic innego w sieci nie widzę. Ona daje CSS i Chademo plus czasem Typ2.

Analizując dziesiątki innych wychodzi mi, że takich nieobsługujących 800V jest raczej mało i nie będą realnie stanowiły problemu. Nawet jeśli jest gdzieś taka, to jednocześnie ma Type2, więc będzie można się awaryjnie doładować AC i po 20min mieć na dojazd do innej ładowarki 800V. A czasem jest jak opisałem wyżej, oprócz takiej starej na miejscu są też te z 800V.
 
Last edited:

R_R

Zadomawiam się
Świetna mapa!

Jedną nieścisłość znalazłem w Legnicy... Lidl przy ul. Piłsudskiego 80A posiada ładowarkę, którą można uruchomić z aplikacji Lidla i Elocity. Operator to ChargePoint Austria. Ładowarka na pewno sprawna, bo wielokrotnie się na niej ładowałem.
 

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Świetna mapa!

Jedną nieścisłość znalazłem w Legnicy... Lidl przy ul. Piłsudskiego 80A posiada ładowarkę, którą można uruchomić z aplikacji Lidla i Elocity. Operator to ChargePoint Austria. Ładowarka na pewno sprawna, bo wielokrotnie się na niej ładowałem.
Dzięki.
Z Lidlami to jest ogólnie problem, bo wiele działających ładowarek nie jest zgłoszonych do UDT. Tzn nie wiem, czy nie mają przeglądu (raczej mają), ale nie mają wdrożonej właściwej obsługi w dodaniu i raportowaniu ładowarek do EIPA. U mnie na dzielni jest tak samo, stoi ładowarka pod Lidlem (od 02.2024), ludzie korzystali, a w bazie brak. Dodawać ręcznie nie ma sensu, bo i tak statusu nie mam skąd legalnie wziąć.
Z czasem się pojawią, w maju i czerwcu potrafili dodawać po 10-20 dziennie. Podejrzewam, że trochę przygniotła ich skala zamówionych w przetargach ładowarek. Rozpisali ich wiele, na wiele lokalizacji, na dostarczenie i instalację w krótkim czasie. Nie wystarczyło czasu na odpowiednie uruchomienie, być może czasem także przyłącze nie było uruchomione. Następnie, jeśli już nawet sama ładowarka była uruchomiona, to czegoś zabrakło w spięciu całości do systemów, w odpowiednim zgłoszeniu parametrów itp. Stąd też wiele ładowarek Lidlowych u mnie nie ma podanych parametrów mocy ani dostępnych złącz. Chociaż jak pisałem - jest to sukcesywnie uzupełniane, czasem nawet w niedzielę, co może oznaczać harówkę odpowiedzialnej za to ekipy.

Gdy ta legnicka pojawi się w bazie EIPA, to od razu pojawi się też u mnie na mapie. Może jutro, może za tydzień, może za miesiąc.
 
Top