Wysokie? zużycie.

krzyss

Pionier e-mobilności
Może w ogóle nie dogrzewa baterii LG o ile nie jest poniżej ustalonej temperatury. Przy 9 stopniach w baterii nie będzie grzać... Ktoś pisał że musi być poniżej 0C.
Chyba tylko godzina wyjazdu podgrzewa i to niezaleznie od temperatury zewnetrznej do okolo 33stopni.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Jeszcze raz napiszę, nie wiem jak to jest u innych, u mnie TM3 baterię LG podgrzewa niezależnie czy ustawiona temperatura wyjazdu, czy włączone z aplikacji podgrzewanie kabiny. Musi być tylko temperatura powietrza poniżej 0*C
 

newbe

Posiadacz elektryka
Jeszcze raz napiszę, nie wiem jak to jest u innych, u mnie TM3 baterię LG podgrzewa niezależnie czy ustawiona temperatura wyjazdu, czy włączone z aplikacji podgrzewanie kabiny. Musi być tylko temperatura powietrza poniżej 0*C
I dlatego u mnie nie podgrzewa. Temperatura garażu (w szeregu z budynkami) się trzyma powyżej zera.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jeszcze raz napiszę, nie wiem jak to jest u innych, u mnie TM3 baterię LG podgrzewa niezależnie czy ustawiona temperatura wyjazdu, czy włączone z aplikacji podgrzewanie kabiny. Musi być tylko temperatura powietrza poniżej 0*C
Jak mi starczy zaparcia to wystawie z garazu i sprawdze :)
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
U mnie żona trzyma pod pracą 8h. Jak było -3*C to ustawienie przygotowania baterii zeżarło 2% baterii. Spróbowaliśmy to wyłączyć a żona 10 minut przed wyjściem z pracy, przy tej samej temperaturze powietrza na dworzu, włączyła podgrzewanie kabiny z aplikacji. Obok baterii pokazały się „bekoniki” i żeżarlo 3%.
Wróciliśmy zatem do ustawienia przygotowania do wyjazdu pod pracą i teraz gdy temperatura była 0*C i powyżej podgrzewanie baterii się nie włączało. Jedynie podgrzewanie kabiny 20 minut przed ustawionym czasem odjazdu.
W między czasie wpadła aktualizacja z “cold weather improvements” więc może nastąpiły jakieś zmiany.
Ja mam baterie LG.
 

newbe

Posiadacz elektryka
U mnie żona trzyma pod pracą 8h. Jak było -3*C to ustawienie przygotowania baterii zeżarło 2% baterii. Spróbowaliśmy to wyłączyć a żona 10 minut przed wyjściem z pracy, przy tej samej temperaturze powietrza na dworzu, włączyła podgrzewanie kabiny z aplikacji. Obok baterii pokazały się „bekoniki” i żeżarlo 3%.
Wróciliśmy zatem do ustawienia przygotowania do wyjazdu pod pracą i teraz gdy temperatura była 0*C i powyżej podgrzewanie baterii się nie włączało. Jedynie podgrzewanie kabiny 20 minut przed ustawionym czasem odjazdu.
W między czasie wpadła aktualizacja z “cold weather improvements” więc może nastąpiły jakieś zmiany.
Ja mam baterie LG.
Dziś poklikałem w ScanMyTesla. Bateria LG ma być -7 żeby zostala dogrzana.
Korekta: otoczenie ma być -7, lub poniżej. Bateria - niekoniecznie. Pod Lidłem w -10° wywołałem bekonek. Już po dwóch godzinach zakupów.
Wcześniej pod Biedronką nie...
PS:
Oczywiście ciepło z silników natychmiast jest przekierowywane do baterii, nawet jak włączonego niema grzania, pi prostu w trakcie ruchu...
 

Attachments

  • Screenshot_20211227-170825_Tesla.jpg
    Screenshot_20211227-170825_Tesla.jpg
    499,7 KB · Liczba wyświetleń: 20
  • Screenshot_20211227-170810_Tesla.jpg
    Screenshot_20211227-170810_Tesla.jpg
    278,5 KB · Liczba wyświetleń: 22
  • VideoCapture_20211227-175940.jpg
    VideoCapture_20211227-175940.jpg
    162,8 KB · Liczba wyświetleń: 24
Last edited:

gim-kg

Pionier e-mobilności
Myślę, że po kolejnej aktualizacji z cold weather improvements znów coś pozmieniali. Zapewne jest teraz tak jak piszesz. Dzisiaj było -5*C, wszystkie parametry tak samo, sprawdzałem co 5 minut, nie podgrzała baterii (przynajmniej nie było „bekonów” przy baterii). O 14:55 włączyła podgrzewanie kabiny która miała -3*C i już o 14:59 było 20*C we wnętrzu.
Żona wsiadła o 15:04, na ograniczeniu rekuperacji były 3 kropki tylko.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja dziś zrobiłem traskę ok 130km autostradą A2 w kierunku Siedlec a potem dość szybko lokalnymi do Sokołowa, trafiłem na tony swieżego mokrego śniegu i rzeczywiście zużycie było spore: ok 23kW/100km. Jechałem dość zmiennie bo było np na lewym do Kałuszyna bardzo ślisko, na prawym jechałem do 150, najczęściej 130/140km/h, lokalne do 120.
Dramat się zaczął jak wracałem pod wiatr na A2 - przy 150km/h pokazywało mi 360W/km (wyzerowałem licznik A żeby potwierdzić), jak odpuściełm do 140 to gwałtownie spadło do 260W/km, średnia z trasy wyszła też coś koło 23kW/100, choć powrót pod wiatr - ale nie było masy mokrego śniegu, A2 była już sucha. Pod wiatr to nie było kozaka lecieć szybciej niż ja, pewnie hałas i spalanie w spaliniakach bylo potworne.
Tak że chyba takie zużycie zima jest normalne.
Dodatkowo gdzieś wyczytałem że różnica zużycia pomiędzy 25stC a 0stC to około 7% a jest spowodowane większą gęstością powietrza a co za tym idzie oporem.
Nigdy benzynowym 3.5V6 300KM zimą nie mogłem się zbliżyć do wyników z lata 30stC+ gdzie przelotowa byłą 150km/h i spalanie ok 11l/100km, zima sporo ponad 12l/100 przy podobnej jeździe, a tam na podgrzanie kabiny nic nie idzie bo ciepło jest odpadem z silnika. No i współczynnik Cd=0,3 + duża buda.
 
Top