Wysokie? zużycie.

Michal

Moderator
Na zewnątrz -5C, a auto stoi na zewnątrz czy w garażu? :)
Może nagrzalo się już wcześniej... Może dopiero zacznie... Ciężko stwierdzić bez OBD2.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
U mnie na zewnatrz -5, auto ma odjazd ustawiony za 10 min, przyszło już info, że kabina nagrzana, ale bateria się nie grzeje...
Może jak jest podłączone to nie pokazuje podgrzewania baterii. Czy po odłączeniu miałeś niebieską śnieżynek, bądź ograniczenie rekuperacji?
Jak sprawdzałem u siebie to podgrzewało przy ujemnych temperaturach. Zaczynało już około godzinę przed ustawionym czasem odjazdu i wyłączało się po około pół godziny. 20 minut przed planowanym odjazdem włączało się podgrzewanie kabiny.
Jeżeli masz możliwość to zostaw go naładowanego do 80% na dworzu (nie podłączonego) i wtedy sprawdź wg tego co ja napisałem. Masz baterie LG, tak samo jak ja, a z tego co udało mi się zaobserwować trochę inaczej się one zachowują w zimę niż Panasonic.
 
Mam moją MY już jakiś czas, ale do tej pory większość tras robiłem wokół komina, tak do 50-60 km. W tym tygodniu w końcu odwiedziliśmy naszych znajomych i była okazja pokonać trochę dłuższe odcinki.
Jestem trochę rozczarowany efektywnością energetyczną. Albo coś jest nie tak, albo jest wszystko w porządku i niepotrzebnie panikuję. Proszę o Wasze opinie. Wszystkie odcinki z żoną i dwójką dzieci (raczej małych) na pokładzie. Podejrzanie odcinki trasy:

1. 2h 18 m 196 km sr 86,6 km/h. Warunki były słabe, ale i jechałem baaardzo spokojnie. Autostrada z padającym lepkim śniegiem i pod wiatr ok 3m/s, temp 0 stopni C zużycie 26,8.

2. 41m, 59 km . Początek ok 30km po śliskiej nawierzchni, bardzo spokojnie ok 60 km/h, poźniej sucha autostrada 125 km/h, praktycznie bezwietrznie zużycie 32,5
Najbardziej rozczarowujący kawałek.

3. 1h 8 min 115 km śr 101 km/h sucha autostrada, pod wiatr ok 2 m/s. zużycie 27,3

Słabo co?
Jechałem swoją Model Y jakoś 18 grudnia i zrobiłem w równo godzinę 123,5km ze zużyciem 26,7Wh/km przy 4 stopniach na zewnątrz i w środku dwa podgrzewane fotele, podgrzewana kierownica, podgrzewana tylna szyba, włączona manualnie klimatyzacja, wycieraczki prawie całą drogę na poziomie 1-2 bo padał deszcz i oczywiście radio. Opony Pirelli Sottozero z homologacją T0. Pytanie czy jeździsz z kołpakami aero czy bez?
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Jechałem swoją Model Y jakoś 18 grudnia i zrobiłem w równo godzinę 123,5km ze zużyciem 26,7Wh/km przy 4 stopniach na zewnątrz i w środku dwa podgrzewane fotele, podgrzewana kierownica, podgrzewana tylna szyba, włączona manualnie klimatyzacja, wycieraczki prawie całą drogę na poziomie 1-2 bo padał deszcz i oczywiście radio. Opony Pirelli Sottozero z homologacją T0. Pytanie czy jeździsz z kołpakami aero czy bez?
Jeżdżę z aero. Właśnie jestem w trasie. Temperatura 0-2 stopnie. Częściowo mega deszcz, na dachu box i dobrze zapakowany i 4 osoby w aucie. Dobrze?
20211222_202113.jpg
 

piotr_ev

Fachowiec
Ja w moim MY obserwuję teraz zimowe zużycie i zazwyczaj przy krótkodystansowych przejażdżkach miasto/szosa robiąc ~60km w ciągu 1h zużywa średnio około 200 Wh/km. Bez boxa na dachu czy mocnego grzania. temp w kabinie 20.5°C, na zewnątrz ~0 °C, płaskie tereny. Trasa pokonana bez ogrzewania baterii przed wyjazdem. Jeśli Tesla ma najwydajniesze podzespoły, to ja już nie chcę myśleć jak wygląda zimowy przejazd innym EV o podobnym rozmiarze battery pack bez gęstej sieci chargerów. ;-) Ja jestem bardzo zadowolony z mojej 21Q4 Model Y, jest tylko jedno ale. Przydałby się mi nieco większy battery pack. Ten 82kWh byłby idealny, lecz niestety nie dano nam ;-)
 

Michal

Moderator
Ja dziś jadąc Warszawa - Gdańsk 140-150kmh, godzina jazdy, 130km (średnia ~130kmh), -2C, droga raczej sucha i wyszło 236Wh/km
20211222_190604~2.jpg

Reszty trasy nie podaje, bo po Kaszubach i w śniegu więc bardzo małe prędkości...
 
Last edited:
Top