podsumowanie różnych parametrów eksploatacyjnych

p0li

Pionier e-mobilności
dyżurnym tematem na tym forum są wszelakie wyliczenia zużycia energii przez nasze auta w różnych warunkach - zastanawiałem się rozwiązać problem wiarygodności danych
niestety każdy robi różne trasy w różnych warunkach (miasto, autostrada itp), inaczej operuje pedałami i nie da się wprost porównać dwóch nawet takich samych samochodów

dlatego swoje dane zbieram w cyklu miesięcznym gdzie prędkość średnia, zużycie średnie i pokonany dystans mogą już coś powiedzieć - do tego co miesięczne spisywanie degradacji baterii i zobaczymy po roku czy z tych danych można coś ciekawego wywnioskować

kolejny miesiąc - kolejny update
do dziś (3.7.2024) tabelka wygląda tak:


View attachment 18955
1720041688206.png
 

Attachments

  • 1718210800698.png
    1718210800698.png
    89,8 KB · Liczba wyświetleń: 33
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
Co to ten ABOR? jakaś apka dedykowana do cytryny?
nie - to apka dedykowana do ABRP - ale mozna tez sobie podejrzec co tam wysyła i ja na tym bazuję

wiecej szczegółów jest tu:

 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Porównywałeś SOH w ABOR i Car scanner? Jest takie samo?
Kiedy Ci spadło poniżej 100%?
 

p0li

Pionier e-mobilności
Porównywałeś SOH w ABOR i Car scanner? Jest takie samo?
Kiedy Ci spadło poniżej 100%?
nie porwnywalem bo nie mam car scanner zaistalowanego
nie wiem kiedy spadlo bo jak kupilem dongla i podlaczylem to juz bylo 96,93%
 

p0li

Pionier e-mobilności
Porównywałeś SOH w ABOR i Car scanner? Jest takie samo?
no to juz wszystko jasne - zaistalowalem CS i wybralem profileC4, apka polaczyla sie z donglem ale nie potrafila sie polaczyc z ECU - prawdopodobnie nie zrobili updatu po tym jak po ostatnim updacie auta, komunikacja z doglem jest na innych pinachABOR to skorygowal (jest to opisane na stronie)
 

p0li

Pionier e-mobilności
update:
o weekendowej walce z Torque Pro i różnymi PIDami (bez sukcesu) zainstalowałęm po raz trzeci CarScannera i tym razem połączył się z autem
zebrałem wczorej trochę przykładowych danych - i takie pierwsze ciekawostki:
- auto rekuperuje do 50% mocy szczytowej
- przy zewnętrznej temperaturze 4°C i baterii 3°C auto nic z tym nie robi - jeździ normalnie, a przy ładowaniu 11kW (przy 45%SOC) po 1,5h temp baterii osiągnęła 9°C
 
Top