ZOE R135 50kWh Intense 2021 <100k - kupilibyście?

abes99

Posiadacz elektryka
Jest jeszcze kilka takich w wyprzedaży rocznika 2021 z sensownym rabatem, za ok. 125k. Do tego doszłoby dofinansowanie 27k, więc finalnie <100k zł. Wyposażone dodatkowo w funkcję szybkiego ładowania i podgrzewane fotele z kierownicą (wiem, że nie ma radaru i "0" gwiazdek NCAP, czytam artykuły na głównej na bieżąco ;)).
Auto do jeżdżenie głównie wokół komina, ok. 15kkm rocznie, jako wymiana aktualnego Clio (rozważana alternatywa to nowe Clio lub Sandero Stepway z fabrycznym LPG w okolicach 70k zł). Perspektywa czasowa używania to pewnie jakieś 5-7lat (jako drugie auto).
Chciałbym zapytać użytkowników ZOE, co sądzą o tej ofercie? Kupilibyście? Jakie macie zdanie o swoich ZOE? A może lepiej szukać tańszych używek (jest takie jedno ze Szwajcarii, roczne za 90k)? A może lepiej odpuścić ZOE, w końcu to już dość leciwa konstrukcja?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Jest jeszcze kilka takich w wyprzedaży rocznika 2021 z sensownym rabatem, za ok. 125k. Do tego doszłoby dofinansowanie 27k, więc finalnie <100k zł. Wyposażone dodatkowo w funkcję szybkiego ładowania i podgrzewane fotele z kierownicą (wiem, że nie ma radaru i "0" gwiazdek NCAP, czytam artykuły na głównej na bieżąco ;)).
Auto do jeżdżenie głównie wokół komina, ok. 15kkm rocznie, jako wymiana aktualnego Clio (rozważana alternatywa to nowe Clio lub Sandero Stepway z fabrycznym LPG w okolicach 70k zł). Perspektywa czasowa używania to pewnie jakieś 5-7lat (jako drugie auto).
Chciałbym zapytać użytkowników ZOE, co sądzą o tej ofercie? Kupilibyście? Jakie macie zdanie o swoich ZOE? A może lepiej szukać tańszych używek (jest takie jedno ze Szwajcarii, roczne za 90k)? A może lepiej odpuścić ZOE, w końcu to już dość leciwa konstrukcja?
To rozumowanie z drugim autem jest fajne, ale ma jeden feler.
Elektrykiem jeździ się tak fajnie, że benzyniakiem nie będziesz chciał jeździć.
I będziesz klął, że kupiłeś tak małego elektryka, że nie możesz sobie pojechać gdzieś dalej.

Trenowałem to w ostatni roku - w miejsce Zoe kupiłem C-HR, dołożyłem mu gaz i jeździłem za połowę kosztów bev w trasie.
Tyle że to nie była taka sama jazda......
Dokupienie elektrycznego Smarta nie załatwiło sprawy, bo ta ciągota do jeżdżenia na prądzie tylko się pogłębiała po każdej jeździe.....

No i trzeba było szybko zmienić również pierwsze auto na bev.
Soul cenowo i gabarytowo okazał się idealny, Zoe było za małe.
Tyle że my jeździmy głównie w 2 osoby, 4 tylko w porywach.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
To rozumowanie z drugim autem jest fajne, ale ma jeden feler.
Elektrykiem jeździ się tak fajnie, że benzyniakiem nie będziesz chciał jeździć.
No niestety muszę potwierdzić.
Kupiłem żonie eNiro jako drugie auto w rodzinie i teraz Mondeo stoi i rdzewieje ;)
Szkoda, że nie kupiłem z pamięcią fotela, bo ciągne się w EV zmieniamy.
 

abes99

Posiadacz elektryka
To rozumowanie z drugim autem jest fajne, ale ma jeden feler.
Elektrykiem jeździ się tak fajnie, że benzyniakiem nie będziesz chciał jeździć.
I będziesz klął, że kupiłeś tak małego elektryka, że nie możesz sobie pojechać gdzieś dalej.
Zdaję sobie z tego sprawę, ale niestety budżet nie jest z gumy ;). Na dalsze jazdy (urlop, narty w 3-4 osoby) raczej Soul będzie za mały, a jak mam wydać >150k na "bida wersję EV6" to już chyba wolę kupić za 100k xCeeda/i30 w automacie i finalnie w perspektywie np. 5 lat użytkowania wyjdzie i tak taniej w eksploatacji. Na co dzień jeżdżę głównie sam, więc segment "B" jako drugie auto by mi może wystarczył (albo spowodował szybszą zmianę drugiego auta na BEV).
 

solik

Pionier e-mobilności
kupiłem C-HR
moze dlatego nie masz sentymentu do spalinowek ;) Toyota slynie z rozsadku nie z szeroko pojetej radosci z jazdy. Nie zebym mial z tym problem ale potem ktos to czyta i mysli ze kazda wspolczesna spalinowka z dobrym automatem jest do dupy i absolutnie kazde EV jest lepsze. Zalezy kto z czego sie przesiada.
 

Cav

Pionier e-mobilności
moze dlatego nie masz sentymentu do spalinowek ;) Toyota slynie z rozsadku nie z szeroko pojetej radosci z jazdy. Nie zebym mial z tym problem ale potem ktos to czyta i mysli ze kazda wspolczesna spalinowka z dobrym automatem jest do dupy i absolutnie kazde EV jest lepsze. Zalezy kto z czego sie przesiada.
Ale mówimy o kompaktowym crossoverze w hybrydzie vs bev.
W tej cenie, nie masz lepszych opcji, a wręcz żadnych innych opcji w cenie Soula.
Toyota jako jedyna z hev dawała się łatwo zagazować.
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Jest jeszcze kilka takich w wyprzedaży rocznika 2021 z sensownym rabatem, za ok. 125k. Do tego doszłoby dofinansowanie 27k, więc finalnie <100k zł. Wyposażone dodatkowo w funkcję szybkiego ładowania i podgrzewane fotele z kierownicą (wiem, że nie ma radaru i "0" gwiazdek NCAP, czytam artykuły na głównej na bieżąco ;)).
AFAIK większość aut 20-21 w wersji intense ma AEBS z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów. Do tego masz monitorowanie znaków i utrzymanie pasa ruchu. NCAP Kangoo w 2021 w kategorii systemów (przy takiej samej konfig) dał 72% punktów (bazowe ZOE ma 14%)
No ale na to że Renault ma politykę marketingową "Jak zjebać sobie opinie za kilkadziesiąt EUR na sztuce auta" to już na to nie poradzę :p

ZOE jak każde auto ma swoje wady i zalety, 52kWh baterii to sporo i pozwala latem zrobić te 320km. Jest niestety chłodzona powietrzem co oznacza że nie lubi zimy, więc zimą przygotowanym trzeba być na jakieś 200 z haczykiem, bo auto w żaden sposób nie grzeje baterii.
Wymiary wnętrza każdy musi ocenić sam, dla mnie sporo większe od e208, bagażnik zaskakująco spory, na 2 osoby właściwie zawsze pakowaliśmy się tylko do bagażnika. Przy małym tetrisie i złożonych siedzeniach spokojnie wchodzą do tyłu dwa rowery.
Po mieście auto śmiga jak złe i da się ładować w dowolny sposób (bo ma ładowarkę 22kW). Oznacza to że w domu w garażu spokojnie możesz lądować 11kW (3x16A) i po 5h masz 0-100%. W miejscu docelowym zajmuje to z 2,5h a na trasie przeciętne ładowanie to 40-60minut - tutaj niestety wychodzi fakt, że ZOE ma tylko 50kW CCS. I to 50kW w jakiejś tam perspektywie boli, bo na moich trasach (GDN-WAW, GDN-KRK) więcej bym wyciągnął z kombinacji e208 + 100kW niż ZOE + 50kW. Ale trasy to sobie musisz sam pobadać ABRP żeby wiedzieć czy się nie porywasz z motyką na słońce. Latem prędkością ekonomiczną jest jakieś 120kmh to znaczy stanowi optimum dla łącznego czasu jazdy i ładowania.

Ja to auto lubię, a co ważniejsze żona je lubi :D ale przyznam że radargate i airbaggate mocno mnie zirytował, a dokładnie reakcja Renault na zasadzie "nic się nie stało" może lubią się wyróżniać bo aut z 5gwiazdkami jest na pęczki a z 0gwiazdek to dopiero trzecie.
 
Top