Trzeba zacząć myśleć co po moim i3s 120 Ah mam kupić.

AZz

Zadomawiam się
Piszę ten tekst ponieważ zmieniam samochody co 4 lata z powodu ich wyeksploatowania i mam zwyczaj na kilkanaście miesięcy wcześniej rozpoczynać sezon jazd próbnych i testów. Zakup planuję jesienią 2023. Jeżdżę dużo- 50 000 km rocznie ale głównie w promieniu 100 km od firmy. 2 razy na rok dłuższe wypady (Mazury, morze)

Kryterium wyboru następujące:
1. Cena do 230 000 brutto - serio nie przekraczam
2. Nie może to być suv - mam taką fobię
3. Samochód musi mieć zasięg po uwzględnieniu degradacji po 200 000 km na poziomie 250 km
4. Przyspieszenie na poziomie max 7,5 s
5. Bezawaryjność potwierdzona przynajmniej 3 letnią obecnością auta na rynku w chwili zakupu
6. Obsługa serwisowa ograniczona do 1 raz na rok.
7. Moc ładowania realna/średnia na poziomie 50 kW
8 Odpada złącze CHADEMO
9. Czym mniejszy/ lepiej wyposażony tym lepszy. Bagażnik nie istotny.
10. Dobre oświetlenie drogowe. Teraz mam Matrixy i się przyzwyczaiłem.
11. Cichy ale z dobrym audio.

Jakieś propozycje?
 
Last edited:

domingo

Fachowiec
Najczęsciej ładowałem się na Niebieskim Szlaku na MOP Krzyżanów, kierunek na północ. I tam zapoznaliśmy się z p. Stanisławem, który dogląda dystrybutorów, porządku etc. I odpala także ładowarkę. Tak więc uśmiecham się do niego, i nigdzie nie łażę.. on sam idzie po kartę i uruchamia mi ładowarkę. Pogadamy sobie o pierdołach przez chwilkę, potem człek idzie do swoich obowiązków. A ja siedzę w oczojebie i zabijam czas. A jak już go nazabijam ile potrzebuję, to idę po p. Stanisława, który wyłącza ustrojstwo. A ja w tym czasie idę sobie zapłacić.
.. tak więc wcale nie trzeba przebijać się do kasy, prosić o uruchomienie ładowarki etc. Trzeba poznać odpowiedniego człowieka 🤣
Do ideału brakuje mi mocy ładowania 100kW.. no, niech będzie stabilne 45kW to też jakoś przeżyję.

Pozdrawiam
Czuję się oświecony. Kiedyś to znajomy w mięsnym się przydawał, teraz pan co leje paliwo i odpala ładowanie - to dopiero figura! Jest jakaś apka do zapoznawania się z takimi osobistościami? Jeszcze płacenie z dołu, a nie z góry, ma się znajomości, fiu fiu
To tak żartobliwie z sytuacji, nic osobistego :)
Swoją drogą ja w Tesli odłączam ładowanie w samochodzie i odpinam, nikogo nie proszę o odłączenie ładowania najpierw, czy to kwestia Twojego modelu?
 

JareG

Pionier e-mobilności
Czuję się oświecony. Kiedyś to znajomy w mięsnym się przydawał, teraz pan co leje paliwo i odpala ładowanie - to dopiero figura! Jest jakaś apka do zapoznawania się z takimi osobistościami? Jeszcze płacenie z dołu, a nie z góry, ma się znajomości, fiu fiu
Na sporej części tego Niebieskiego Szlaku życzą sobie zapłaty po załadowaniu.. bo czasami ładowarka nie odpala, i wtedy mają problem z oddawaniem kasiory.
Swoją drogą ja w Tesli odłączam ładowanie w samochodzie i odpinam, nikogo nie proszę o odłączenie ładowania najpierw, czy to kwestia Twojego modelu?
Jeśli nie wyłączysz ładowarki to nie odepniesz kabla. A z poziomu auta wyłączyć ustrojstwa się nie da.. przynajmniej w e-Soulu. Możesz oczywiście walnać w awaryjne wyłączanie na ładowarce :D Ale następny klient może już wtedy jej nie odpalić.

BTW: Ja wolę sobie życie maksymalnie ułatwiać. Skoro w tym przypadku wystarczy zachować się jak normalny biały człowiek (i żadna apka czy inny 'nowomodny' czopek nie jest potrzebny) to tak robię. I każdemu polecam.. oświeconemu czy nie :) Oczywiście można iść grzecznie do kolejki przy kasie, nikt nie broni.

Pozdrawiam
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Powiem szczerze, że ładowanie w trasie mocą poniżej 100 kWh jest słabe 👎. Ja na szczęście od kilku miesięcy poza zasięg ładowania garażowego Teslą nie wyjeżdżałem. Podróżowanie po Polsce w warunkach „szybkich” ładowarek 50kW to porażka. 😕
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak ktoś powyżej słusznie zauważył dojazd na Supercharger w Ciechocinku co to zajmuje parę minut więcej niż zjazd na MOP, tak chciałbym zauważyć ile czasu zajmuje wystartowanie z ładowaniem na Niebieskim Szlaku.
Trzeba iść postać w kolejce, zapłacić i dopiero wtedy wyjdzie ktoś do ładowarki, z magiczną kartą, żeby uruchomić ładowanie. Ile to może zająć to chyba zależy od ruchu na stacji, ilości parówek i odległości kasa - ładowarka. No chyba, że ktoś mnie oświeci mówiąc, że na MOPach wcale tak nie jest, a tylko na Lotosie w Gdańsku - Brzeźnie?
To już chyba delikatna dopłata do Greenway-a, albo duża dopłata do Ionity i wszystko sprawniej (skoro już tak liczymy czas na ładowaniu w trasie)
Ale ladowanie mojej tesli na lotosie to ponad 65kW weszlo… za 24zl ze strat nie licze.
To samo na GW wyjdzie ze 120zl albo lepiej.
Ja lubie lotosy :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Czuję się oświecony. Kiedyś to znajomy w mięsnym się przydawał, teraz pan co leje paliwo i odpala ładowanie - to dopiero figura! Jest jakaś apka do zapoznawania się z takimi osobistościami? Jeszcze płacenie z dołu, a nie z góry, ma się znajomości, fiu fiu
To tak żartobliwie z sytuacji, nic osobistego :)
Swoją drogą ja w Tesli odłączam ładowanie w samochodzie i odpinam, nikogo nie proszę o odłączenie ładowania najpierw, czy to kwestia Twojego modelu?
Mozliwosc zakonczenia sesji DC to przewaga tesli, w bmw i3 juz kiedys mi auto sie zablokowalo i czekalem ponad godzine dluzej az dobije do 100% zeby zwolnilo wtyczke.
 

AZz

Zadomawiam się
Tak - wyraźnie szybciej. Moja Ska buja się do 145kW (SuC). 3ki lecą jeszcze wyżej. Tesla krzywą ładowania ma lepszą i faktycznie w trasie pod względem ładowania tesla wygrywa - bezdyskusyjnie. Ale tutaj znów wracamy do podstaw - jak długie trasy i jak często będziemy ogarniać autem elektrycznym. UBo jeśli będzie to kilka razy w roku trasa np. 500-600km w jedną stronę, z pobytem gdzieś tam na dzień, dwa, trzy - to pytanie brzmi, czy warto dopłacać 70 czy 100kPLN do tesli, żeby oszczędzić godzinę...? Skorzystałem kiedyś z GW doraźnie - leciało całe 18 - 20kW... poszedłem do maca, doszło kilka % i dalej w drogę. Gdyby leciało 2, 3x więcej to bym czasu na maca nie miał... ;)
Jak pisałem po 100 kkm i3s 120Ah mogę spokojnie powiedzieć że moc ładowania 50 kW średnio jest dla mnie wystarczająca. Dalekie trasy robię bardzo rzadko a wszystko zazwyczaj się zamyka w 200 - 250 km. Praca i dom to 95% ładowań no może 90. Jak samochód mało zużywa to i moce mogą być mniejsze byle stabilne.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Mi się tak stało w Miroslawcu na GW. Wcisnąłem grzyba….Potem wyciągnąłem i wio!
Mi tak sie stalo w DE, stacja nie miala grzyba do przerwania uruchomilem aplikacja i nie dawalo sie przerwac. Operator stacji nie mowil po angielsku... doczekalem do 100% :D
 
Top