Prędkość ładowania - czy zwolniło??

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Temat widzę robi się ciekawy. Wiele osób się wypowiada ale nikt z problemem podobnym do mojego. Czy to znaczy, że tylko ja mam z tym problem??


@newbe nie bardzo mnie przekonuje mnie to że pompa i silniki biorą 9kw z ładowarki. Pompa chodzi gdy chodzi ogrzewanie a silniki gdy auto jest w ruchu a nie na postoju - czy dobrze rozumiem? Jeśli wyłącze wszystkie odbiorniki to powinna prędkość ładowania pójść w górę, tak? A nie idzie.

A jeśli ma mieć temperaturę Ok 58 stopni to po podłączeniu do ccs powinno baterie podgrzać i prędkość powinna wzrosnąć. U mnie się tak nie dzieje. I mówię tu o przypadku ccs 50kW gdy przyjeżdżam z prawie pustą baterią. Startuje z 36-38kw i po 3 minutach spada o 10kW

Poświęcę się następnym razem i postaram się nagrać filmik może jakiś poklatkowy żebyście widzieli jak to wyglada.

I na koniec. Jeśli jest problem to trzeba go rozwiązać lub o nim mówić a nie za wszelka cenę go usprawiedliwiać (to do wszystkich)
Bo tak potencjalni zainteresowani Teslą będą myśleć, że jadąc na ccs 50kW dostaną fizycznie 45-50kW i w krótkim czasie się naladują. Ochrona baterii z punktu widzenia tesli mnie jako klienta i użytkownika nie interesuje bo kupuje nowe auto i mam na to gwarancje. Wiec powinienem dostać auto które ładuje się szybko a ładuje się dużo za wolno (czytaj - z połową prędkości)

Wejdźcie na stronę tesli i zobaczcie sobie przykładowa mapę ładowania i zaplanujcie podróż przez nią. Czy ktoś się chociaż zbliżył do tych wyników??

W załącznikach pokazałem trasę jaką ja robię i tracę ponad dwie godziny na ladowarkach. Zobaczcie co mówi tesla

 

Attachments

  • 69E83BBF-E12D-4DA5-8DC9-7884117BAD12.png
    69E83BBF-E12D-4DA5-8DC9-7884117BAD12.png
    2,5 MB · Liczba wyświetleń: 54
  • DCB44D03-8733-4A46-A2F5-2325D4E9D5EC.png
    DCB44D03-8733-4A46-A2F5-2325D4E9D5EC.png
    563,2 KB · Liczba wyświetleń: 56

Relevant

Fachowiec
Moja sztuka rozpędza się w trasie, na sekundy, do ćwierć megawata. Jeśli nie udało Ci się to nigdy (bateria rozgrzewana podczas jazdy aż do podpięcia SC na powiedzmy 10%) na choćby te sekundy, to obstawiam felerną sztukę. Gorzej udowodnić, że tak być nie może.

Natomiast tak poza tym to ja jestem leniwy, i nawet przy gęstszych SC odpinam się od SC dopiero jak prędkość spadnie poniżej 50...
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja od początku mówię, że coś jest nie tak z Twoim autem. Ja też jeździłem tą trasę tyle że do Lugano (1200 km) i miałem pozytywne doświadczenia z czasem ładowania, już wcześniej pisałem, ladowałem pare minut krócej niż ABRP pokazywało.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Temat widzę robi się ciekawy. Wiele osób się wypowiada ale nikt z problemem podobnym do mojego. Czy to znaczy, że tylko ja mam z tym problem??


@newbe nie bardzo mnie przekonuje mnie to że pompa i silniki biorą 9kw z ładowarki. Pompa chodzi gdy chodzi ogrzewanie a silniki gdy auto jest w ruchu a nie na postoju - czy dobrze rozumiem? Jeśli wyłącze wszystkie odbiorniki to powinna prędkość ładowania pójść w górę, tak? A nie idzie.

A jeśli ma mieć temperaturę Ok 58 stopni to po podłączeniu do ccs powinno baterie podgrzać i prędkość powinna wzrosnąć. U mnie się tak nie dzieje. I mówię tu o przypadku ccs 50kW gdy przyjeżdżam z prawie pustą baterią. Startuje z 36-38kw i po 3 minutach spada o 10kW

Poświęcę się następnym razem i postaram się nagrać filmik może jakiś poklatkowy żebyście widzieli jak to wyglada.

I na koniec. Jeśli jest problem to trzeba go rozwiązać lub o nim mówić a nie za wszelka cenę go usprawiedliwiać (to do wszystkich)
Bo tak potencjalni zainteresowani Teslą będą myśleć, że jadąc na ccs 50kW dostaną fizycznie 45-50kW i w krótkim czasie się naladują. Ochrona baterii z punktu widzenia tesli mnie jako klienta i użytkownika nie interesuje bo kupuje nowe auto i mam na to gwarancje. Wiec powinienem dostać auto które ładuje się szybko a ładuje się dużo za wolno (czytaj - z połową prędkości)

Wejdźcie na stronę tesli i zobaczcie sobie przykładowa mapę ładowania i zaplanujcie podróż przez nią. Czy ktoś się chociaż zbliżył do tych wyników??

W załącznikach pokazałem trasę jaką ja robię i tracę ponad dwie godziny na ladowarkach. Zobaczcie co mówi tesla

Słuchaj, ty albo nie czytasz tego co piszemy albo juz nie wiem sam jak do Ciebie dotrzec, bo nie akceptujesz tego co sie pisze i zabetonowales sie w swoich stwierdzeniach "ja chce"...

J ak podjezdzasz na ladowanie to 7KW bierze na silniki z DC, wysyla im prad odwrotnie jak do jazdy zeby silnik zaczal sie grzac i do cieplo z silnika zabiera do baterii. , 4kW bierze na pompe ciepla nawet jak se wylaczysz ogrzewanie, bo to ogrzewanie nie idzie do kabiny tylko do baterii. I basta, tyle bierze i juz, tak jak bys sie czepial ze auto po uruchomieniu chodzi na ssaniu.. albo ze blokuje obroty na postoju i nie mozesz sobie zrobic ŁUTUTUTUTUTUTU...
Ten stan ma miejsce do czasu az bateria zostanie przygotowana do ladowania pełną mocą, nawet jak to DC jest 20KW to tak 11kW bedzie szło obok a tylko 9kW do baterii. Jak bateria osiagnie poziom 45 stopni to powoli ta moc zaczyna byc przekazywana do baterii.

Tyle w teorii ktora pisze juz dla Ciebie chyba piąty raz...

Jesli jedziesz na DC 50KW i masz na chwile 35kW a po chwili spada o 10kW TAK TO TAK DZIALA !!!
Rozgrzanie baterii przy aktualnej pogodzie i zakladamy ze przejechales powiedzmy 50km po miescie moze trwac nawet 20-30 minut, tam jest duzo plynu i bateria dobrze odbiera cieplo. Po tym czasie ladowanie powinno wzrosnac do deklarowanej przez GW wartosci. W lecie ok 20stopni podgrzanie baterii trwa zazwyczaj max 10 minut.

Czyli tak podlaczasz, masz 30kW po 30 minutach masz 46kW... zazwyzaj pod koniec ladowania powiedzmy 85% idzie juz maksem mozliwym na GW 50kW idzie max 48kW.

Nagraj taki proces ladowania od 10% do powiedzmy 80% moze wtedy bedzie nam latwiej zrozumiec twoj problem, bo na razie naprawde ciezko.
Tak jest w kazdym aucie EV, a podpowiem ze audi Q4 potrafi dosc dlugo ladowac sie na ionity np. 15kW bo mu zimno (wiem z ploteczek).
 

krzyss

Pionier e-mobilności
PS. i to nie jest wina tesli ze ladujesz sie na dziadoskiej ladowarce 50kW.... jedz zimna tesla na ladowarke 150kW to na dzien dobry dostaniesz powiedzmy okolo 80-90kW i z kazdym stopniem rozgrzewania ladowanie bedzie przyspieszalo, ale rozgrzewanie zabiera 7kW+4kW i juz.
 

MiKo

Posiadacz elektryka
I na koniec. Jeśli jest problem to trzeba go rozwiązać lub o nim mówić a nie za wszelka cenę go usprawiedliwiać
Zgadzam się, nie można fanbojować :)

Poświęcę się następnym razem i postaram się nagrać filmik
To chyba będzie łatwiejsza baza do dyskusji, ale ważne też są warunki, typu jaka pogoda, czy to SC (czyli można złożyć, że tesla sama powinna ogarnąć grzanie)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Zgadzam się, nie można fanbojować :)


To chyba będzie łatwiejsza baza do dyskusji, ale ważne też są warunki, typu jaka pogoda, czy to SC (czyli można złożyć, że tesla sama powinna ogarnąć grzanie)
Lepsza szybka stacja ktora poda ile kW wydaje do auta.. bo na teslowej ladowarce niczego sie nie dowiemy. Moze ionity ktore na wyswietlaczu poda ile daje na auto. I porownac to z tym ile tesla podaje ze wchodzi do baterii.
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
@krzyss następnym razem ustawie Orlen na goleniow ale pojadę na ta sama ładowarkę do Szczecina. Jak jeżdżę na s3 to średnio 130-150km/h wiec auto zimne nie jest. Dodatkowo o czym nie wspomniałem zastosowałem się do porady @newbe zeby przyspieszać i odpuszczać gaz przed ładowarka. Robiłem tak z 15 razy aż młodemu się niedobrze robiło😉
Zobaczymy ci będzie przy następnych ładowaniach.
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
I nie betonuję się tylko po prostu nie do końca mogę pogodzić się z tym, że aż taki spadek mocy ładowania jest na DC w ciągu zaledwie miesiąca. Przy podobnych warunkach pogodowych i temperaturze. Na tej samej ładowarce. Ale sprawdzę następnym razem j postaram się nagrać filmik.
 
Top