Prędkość ładowania - czy zwolniło??

Michal

Moderator
@krzyss następnym razem ustawie Orlen na goleniow ale pojadę na ta sama ładowarkę do Szczecina. Jak jeżdżę na s3 to średnio 130-150km/h wiec auto zimne nie jest. Dodatkowo o czym nie wspomniałem zastosowałem się do porady @newbe zeby przyspieszać i odpuszczać gaz przed ładowarka. Robiłem tak z 15 razy aż młodemu się niedobrze robiło😉
Zobaczymy ci będzie przy następnych ładowaniach.
Ustaw Orlen w Szczecinie (jeśli jest jako ładowarka na navi Tesli), bo Goleniów jest o 35km dalej i może nie dogrzać baterii.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja tez raczej szybciej smigam, ale przy obecnych temperaturach w okolicy zera, przejechanie 150km miedzy ladowarkami powoduje ze temperatura baterii z 50 spada na 24 stopnie...
Najwazniejsze, dojedz z maksymalnie niskim stanem baterii powiedzmy 10%, uruchom ladowanie i sprawdz w apce orlenu idzie idzie na auto a ile pokazuje Ci w aucie. I nie wiem rob fotke ladowania w aucie co 5-10 minut ile laduje i sprawdzaj w aplikacji orlen ile podaje na auto.
Jesli to Orlen 100kW to przy 50-60% naladowania powinienes miec ladowanie ok 75kW
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Szczerze to nigdy na Orlenie nie ładowałem auta i nawet nie mam apki. Zawsze starałem się unikać tej stacji czytając niepochlebne komentarze😉 będę miał okazje to podjade i tak zrobię.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Sorry zle doczytalem, ustaw orlen to podgrzeje baterie (choc nie na wszystkich zaznaczonych orlenach to dziala). A laduj gdzie tam uwazasz tylko zebys mial podglad ile idzie do auta pradu, i mogl porownac z tym ile auto bierze na poczatku, w trakcie i pod koniec.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Ochrona baterii z punktu widzenia tesli mnie jako klienta i użytkownika nie interesuje bo kupuje nowe auto i mam na to gwarancje. Wiec powinienem dostać auto które ładuje się szybko a ładuje się dużo za wolno (czytaj - z połową prędkości)
Dlatego ochroną baterii interesuje się producent dając gwarancje. Nie wiem czy śledzisz artykuły na elektrowozie? Jeżeli nie to zobacz ten:

Będziesz wiedział dlaczego podgrzewanie baterii jest ważne. Tesla robi to w trakcie jazdy (jeżeli ma zaplanowane ładowanie), reszta zabiera cześć prądu które daje ładowarka i podgrzewa baterie. Niestety zima jest ciężka dla elektryka. Zapewnienia przez Tesle dotyczą pewnie lata, gdzie warunki są optymalne. Każdy producent tak robi, pokazuje wyniki najlepsze dla niego a nie klienta - patrz zużycie energii czy spalanie w samochodach spalinowych.
Oczywiście nie neguje tego że może hyc coś nie tak z bateria/BMS.
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Ja mam TM3 LR Q4 2021, jak narazie ładuje tylko na wallbox. Za niedługo pojade z południa do Dźwirzyna i mam sie ladowac dwa razy w Kostomlotach i na Ekoen koło Zielonej Góry. Tam jest ładowarka 150 i zastanawiam sie jak podgrzać baterie. Mam jeszcze po drodze Orlen w Goleniowie ale go pominę bo naładuje sie do 100% na Ekoen. Zrobie testy jak z tymi prędkościami ładowania.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Ja tez raczej szybciej smigam, ale przy obecnych temperaturach w okolicy zera, przejechanie 150km miedzy ladowarkami powoduje ze temperatura baterii z 50 spada na 24 stopnie...
Najwazniejsze, dojedz z maksymalnie niskim stanem baterii powiedzmy 10%, uruchom ladowanie i sprawdz w apce orlenu idzie idzie na auto a ile pokazuje Ci w aucie. I nie wiem rob fotke ladowania w aucie co 5-10 minut ile laduje i sprawdzaj w aplikacji orlen ile podaje na auto.
Jesli to Orlen 100kW to przy 50-60% naladowania powinienes miec ladowanie ok 75kW
Podgrzewanie baterii w trasie jest wyłączane poniżej 20% naładowania. Czyli jak wyjedziemy z 20% i zimną baterią zamierzając podgrzać po drodze to aktywnego podgrzewania nie zobaczymy. Tesla i tak uruchomi podgrzewanie baterii, ale po podpieciu do ładowarki żeby osiągnąć tę 58°C.
Bawiłem się z tym w trasie z podpiętym OBD2: nawigowałem na Ciechocinek, a jechałem na Ionity Kutno. Przestało grzać przy 19.9%, z 20°C do 35° zdążyło. Taka temperatura zgodnie ze ScanMyTesla ma pozwolić na przyjęcie nawet 160 kW do baterii. Miałem mniej niż 20% i zafilmowałem 172 kW z Ionity na ekranie Tesli. Ekranu Ionity nie filmowałem, bo wiatr wyrywał komórkę z ręki...
Podrzucę jeszcze inną strategię zamiast jojo driving: podładować na szybkiej ładowarce chociaż 15-20 minut, a potem podłączyć do tej która ma być szybsza i zobaczyć ile da. Krzywa ładowania u mnie (LG E5D Q4'20) została polepszona i trzyma powyżej 50 kW nawet powyżej 70% SoC (jak jest gorąca). No i trzeba odczekać obserwując prędkość. Bo ponownie wystartuje grzanie, ale wcześniej się skończy...
PS: jak samochód stoi na ulicę to bardzo mocno może mieć wychłodzona baterię i wtedy może długo nam grzać...
Screenshot_20220120-082202_ABRP.jpg
 
Last edited:

newbe

Posiadacz elektryka
Tu ładowałem na GW 50kW w HUB na A1 MOP Malankowo.
Jechaliśmy przez 99 km z prędkościami 150 km/h na tempomacie, podgrzewania nie było, tylko ciepło silników. Brak jojo. Bateria był około 25°C z pamieci.
Pięknie widać jak startuje z 33 kW do baterii, ponieważ aż 10 kW pobierane przez zespół pompy ciepła oraz dwóch silników. Po dogrzaniu do docelowej temperatury (muszę sobie dogrzebać czy mam z tego głosowa notatkę) już daje wszystko co potrafi ładowarka. Oczywiście wchodzi w grę również ile woltów moze przyjąć cały pack. Nie siedziałem w swoim samochodzie, także klima nic nie pobierała...
PS: u mnie to dogrzewanie w trasie zajęło tylko 11 minut, ale w mieście mając samochód poza garażem będzie słabo.
Reasumując: warto mieć ładowanie AC podpinane najlepiej codziennie na postoju (dom lub praca) i nie martwiąc się tymi ładowarkami. W trasie będzie lepiej.
 

Attachments

  • Screenshot_20220120-082520_ABRP.jpg
    Screenshot_20220120-082520_ABRP.jpg
    121,9 KB · Liczba wyświetleń: 53
Last edited:
Top