Trzeba zacząć myśleć co po moim i3s 120 Ah mam kupić.

AZz

Zadomawiam się
Piszę ten tekst ponieważ zmieniam samochody co 4 lata z powodu ich wyeksploatowania i mam zwyczaj na kilkanaście miesięcy wcześniej rozpoczynać sezon jazd próbnych i testów. Zakup planuję jesienią 2023. Jeżdżę dużo- 50 000 km rocznie ale głównie w promieniu 100 km od firmy. 2 razy na rok dłuższe wypady (Mazury, morze)

Kryterium wyboru następujące:
1. Cena do 230 000 brutto - serio nie przekraczam
2. Nie może to być suv - mam taką fobię
3. Samochód musi mieć zasięg po uwzględnieniu degradacji po 200 000 km na poziomie 250 km
4. Przyspieszenie na poziomie max 7,5 s
5. Bezawaryjność potwierdzona przynajmniej 3 letnią obecnością auta na rynku w chwili zakupu
6. Obsługa serwisowa ograniczona do 1 raz na rok.
7. Moc ładowania realna/średnia na poziomie 50 kW
8 Odpada złącze CHADEMO
9. Czym mniejszy/ lepiej wyposażony tym lepszy. Bagażnik nie istotny.
10. Dobre oświetlenie drogowe. Teraz mam Matrixy i się przyzwyczaiłem.
11. Cichy ale z dobrym audio.

Jakieś propozycje?
 
Last edited:

Norbert

Posiadacz elektryka
Panowie Kona w ogóle odpada ze względu na to ze to SUV o dla tego że słabo wypada w km77 podczas testu łosia.
Kona to nie SUV no i ma nisko baterie więc test łosia nie powonien wypadać najgorzej. Ale jak odpada to odpada :). A widzialeś gdzieś test łosia Kony EV?

Ps. Znalazłem na yt...
 
Last edited:

AZz

Zadomawiam się
Kona to nie SUV no i ma nisko baterie więc test łosia nie powonien wypadać najgorzej. Ale jak odpada to odpada :). A widzialeś gdzieś test łosia Kony EV?

Ps. Znalazłem na yt...

Wszystkie samochody jakie ostatnio kupowałem sprawdzałem na hiszpańskim portalu km77. Testowali kone ev także. Niestety nie wypada zbyt dobrze jak każdy SUV/crossover elektryczny po konwersji ze spalinowego. Po prostu duża masa przeszkadza szczególnie gdy mamy do czynienia z konwersją.
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Jak ktoś powyżej słusznie zauważył dojazd na Supercharger w Ciechocinku co to zajmuje parę minut więcej niż zjazd na MOP, tak chciałbym zauważyć ile czasu zajmuje wystartowanie z ładowaniem na Niebieskim Szlaku.
Trzeba iść postać w kolejce, zapłacić i dopiero wtedy wyjdzie ktoś do ładowarki, z magiczną kartą, żeby uruchomić ładowanie. Ile to może zająć to chyba zależy od ruchu na stacji, ilości parówek i odległości kasa - ładowarka. No chyba, że ktoś mnie oświeci mówiąc, że na MOPach wcale tak nie jest, a tylko na Lotosie w Gdańsku - Brzeźnie?
Raz ładowałem na MOP na A2 i tak właśnie było.
Do tego za pierwszym razem nie wystartowało poprawnie.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Na sporej części tego Niebieskiego Szlaku życzą sobie zapłaty po załadowaniu.. bo czasami ładowarka nie odpala, i wtedy mają problem z oddawaniem kasiory.

Jeśli nie wyłączysz ładowarki to nie odepniesz kabla. A z poziomu auta wyłączyć ustrojstwa się nie da.. przynajmniej w e-Soulu.
Oczywiście że się da, sposobem, ale nie jest to zbyt wygodne.
Trzeba przerwać ładowanie, np. ustawiając maks. poziom ładowania, poniżej aktualnego stanu naładowania.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Mozliwosc zakonczenia sesji DC to przewaga tesli, w bmw i3 juz kiedys mi auto sie zablokowalo i czekalem ponad godzine dluzej az dobije do 100% zeby zwolnilo wtyczke.

to i3 nie ma mozliwosci przerwana ladowania od strony samochodu? :eek:
 

JareG

Pionier e-mobilności
Oczywiście że się da, sposobem, ale nie jest to zbyt wygodne.
Trzeba przerwać ładowanie, np. ustawiając maks. poziom ładowania, poniżej aktualnego stanu naładowania.
Ja próbowałem zakończyć ładowanie za pomocą UVO Connect, no i dupa.

Pozdrawiam
 

krzyss

Pionier e-mobilności
to i3 nie ma mozliwosci przerwana ladowania od strony samochodu? :eek:
Nie ma, podobno jest linka ktora to robi ale u mnie nie chciala sie ruszyc i balem sie ze bedzie jednorazowa i jej uzycie to beda koszty.
 

AZz

Zadomawiam się
to i3 nie ma mozliwosci przerwana ladowania od strony samochodu? :eek:
AC tak. Każde odryglowanie drzwi samochodu przerywa AC ale DC nie. Ja po 2 latach jeszcze tego nie odkryłem a przydałoby się. Największy problem moim zdaniem to brak możliwości ustalenia progu max SoC ładowania. Nie kumam tego
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
w eC4 są dwie możliwości - jedna to zamknięcie i otworzenie samochodu - rygiel otwiera się na parę sekund - jak nic nie zrobimy - rygluje się ponownie
druga to wciśnięcie pryzcisku opóźnionego ładowania który jest zaraz przy gnieździe - ładowanie jest natychmiast przerwane i rygiel się otwiera

no niby są jeszcze dwa - opóźnienie ładowania przez appkę i wciśnięcie NAS na ładowarce
 
Top