Trzeba zacząć myśleć co po moim i3s 120 Ah mam kupić.

AZz

Zadomawiam się
Piszę ten tekst ponieważ zmieniam samochody co 4 lata z powodu ich wyeksploatowania i mam zwyczaj na kilkanaście miesięcy wcześniej rozpoczynać sezon jazd próbnych i testów. Zakup planuję jesienią 2023. Jeżdżę dużo- 50 000 km rocznie ale głównie w promieniu 100 km od firmy. 2 razy na rok dłuższe wypady (Mazury, morze)

Kryterium wyboru następujące:
1. Cena do 230 000 brutto - serio nie przekraczam
2. Nie może to być suv - mam taką fobię
3. Samochód musi mieć zasięg po uwzględnieniu degradacji po 200 000 km na poziomie 250 km
4. Przyspieszenie na poziomie max 7,5 s
5. Bezawaryjność potwierdzona przynajmniej 3 letnią obecnością auta na rynku w chwili zakupu
6. Obsługa serwisowa ograniczona do 1 raz na rok.
7. Moc ładowania realna/średnia na poziomie 50 kW
8 Odpada złącze CHADEMO
9. Czym mniejszy/ lepiej wyposażony tym lepszy. Bagażnik nie istotny.
10. Dobre oświetlenie drogowe. Teraz mam Matrixy i się przyzwyczaiłem.
11. Cichy ale z dobrym audio.

Jakieś propozycje?
 
Last edited:

lookash_c

Pionier e-mobilności
Wszystkie samochody jakie ostatnio kupowałem sprawdzałem na hiszpańskim portalu km77. Testowali kone ev także. Niestety nie wypada zbyt dobrze jak każdy SUV/crossover elektryczny po konwersji ze spalinowego. Po prostu duża masa przeszkadza szczególnie gdy mamy do czynienia z konwersją.
Ale z tego, co kojarzę to Niro/Soul/Kona nie są typowymi konwersjami, bo od początku były projektowane pod napęd klasyczny/hybrydowy/elektryczny.
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Ale z tego, co kojarzę to Niro/Soul/Kona nie są typowymi konwersjami, bo od początku były projektowane pod napęd klasyczny/hybrydowy/elektryczny.
To jest wlasnie jeden z wielu problemow z Niro/Soul/Kona nie są to auta zaprojektowane jako elektryczne ale takie co elektrycznym autem może być. Lista wad tych aut jest długa i szkoda pisać. Znajomy ma oryginalnego Ioniqua z 2018 i z tego co widzę to jest dużo lepsze auto, tak dobre, że przestali je oferować.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
To jest wlasnie jeden z wielu problemow z Niro/Soul/Kona nie są to auta zaprojektowane jako elektryczne ale takie co elektrycznym autem może być. Lista wad tych aut jest długa i szkoda pisać. Znajomy ma oryginalnego Ioniqua z 2018 i z tego co widzę to jest dużo lepsze auto, tak dobre, że przestali je oferować.
Każde auto ma wady, ja lepszego samochodu niż e-Niro w tym budżecie nie widziałem i nie widzę.
A wspominany Ioniq też występował w trzech rodzajach napędu. Ale w tym przypadku akurat wad nie ma? :devilish:
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Ma wady oczywiście ale jak rozmawiałem z kolega co ma pierwszego Ioniqa elektrycznego to auto chyba było pokazem możliwości Koreańczyków i pewnie tracili na nim pieniądze bo ciężko był dostępny. W wersji poliftingowej zepsuli to auto dali większe ale gorsze baterie. ioniqu według Byorna ma niższe zużycie energii niż TM3 a to ogromne osiągniecie.

Niro/Soul/Kona nie są złymi autami ale wspominać je w kontekście wyboru TM3 to nieporozumie, te auta dzieli przepaść. Z 3jka to można porównywać IONIQU5 lub EV6.
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
w eC4 są dwie możliwości - jedna to zamknięcie i otworzenie samochodu - rygiel otwiera się na parę sekund - jak nic nie zrobimy - rygluje się ponownie
Wydaje mi się, że tak próbowałem i nie zadziałało.
druga to wciśnięcie pryzcisku opóźnionego ładowania który jest zaraz przy gnieździe - ładowanie jest natychmiast przerwane i rygiel się otwiera
A tego próbowałem na pewno, i bez efektu.
Cały czas mam na myśli ładowanie DC

A w EQV to nawet po zakończeniu ładowania AC i odpięciu ładowarki od gniazdka nie chciało puścić wtyczki - dobrze, że auto wyświetliło komunikat co trzeba zrobić aby tak się stało, bo żadnej instrukcji z autem nie dostałem :D A trzeba było o ile dobrze pamiętam przekręcić kluczyk na zapłon i wcisnąć guzik przy gniazdku.

Pozdrawiam
 

AZz

Zadomawiam się
Ale z tego, co kojarzę to Niro/Soul/Kona nie są typowymi konwersjami, bo od początku były projektowane pod napęd klasyczny/hybrydowy/elektryczny.
Konwersje aż miło.
Tunel środkowy, długa maska, bateria opuszczona poniżej progu karoserii. Wystarczy porównać z boku proporcje eniro z ev6.
 

AZz

Zadomawiam się
To jest wlasnie jeden z wielu problemow z Niro/Soul/Kona nie są to auta zaprojektowane jako elektryczne ale takie co elektrycznym autem może być. Lista wad tych aut jest długa i szkoda pisać. Znajomy ma oryginalnego Ioniqua z 2018 i z tego co widzę to jest dużo lepsze auto, tak dobre, że przestali je oferować.
Nie zgadzam się ze maja sporo wad.
Ioniq jest trochę mniejszy ale nie dużo, ma rekordowe niskie zużycie energii wiec nie potrzebuje nawet dużej baterii do jazdy po mieście.
ale prawie nie jedzie. 10s do setki w elektryku to bardzo słabo.
 

solik

Pionier e-mobilności
ale prawie nie jedzie. 10s do setki w elektryku to bardzo słabo.
teoretycznie tak, w praktyce jak jezdzilem eC4 3 miesiace po Krakowie to bylem jednym z szybszych aut, do miasta nic lepszego nie potrzebne.. wystarczy miec automat bo zamulasy na zielonym to dopiero biegow szukaja w manuelach

z kolei z mniejszych aut mialem i3 na weekend bezposrednio po dlugookresowym tescie eC4 i co z tego ze mial wiecej mocy jak z tymi smiesznymi kolkami myszkowal po drodze jak bylo troche wilgotno..
 
Top