Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

Norbert

Posiadacz elektryka
Bufora nie ma w zakresie 0-100% - to jest -4,5%.
Właśnie ten bufor + początkowa degradacja + obecna pojemność baterii w zakresie 0-100% powinny dać w sumie około 75 kWh przy mniejszej baterii.
W TMS mam 5kW niby na dole i to by się mogło zgadzać bo zrobiłem zimową porą coś pod 20km i dalej jechałem ;) Natomiast na pewno w TMS mam też ukryty bufor z góry bo na prawdziwym SoC 100% też da się zrobić co najmniej 3% normalnego SoC.
 

Michal

Moderator
Ja jeżdżę całą zimę na ustawieniu klimy 19C + auto wszystko + auto podgrzewanie siedzeń.
Jak żona zaśnie, to podkręcam jej stronę na 20-21.

Przy czym w aucie jestem w polarze / bluzie, a nie koszuli hawajskiej ;)
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Ja jeżdżę całą zimę na ustawieniu klimy 19C + auto wszystko + auto podgrzewanie siedzeń.
Jak żona zaśnie, to podkręcam jej stronę na 20-21.

Przy czym w aucie jestem w polarze / bluzie, a nie koszuli hawajskiej ;)
Ogólnie do tego zużycia przyczyniła się głównie temperatura. 1. obieg otwarty, 1,5. nawiew na 8, 2. względnie wysoka temperatura - ustawiona, 3 niska temperatura na zewnątrz, 4. relatywnie wysoka prędkość powodująca dodatkowe wychładzanie wnętrza...

P.S. inna rzecz jest też taka, że chciałem aby zjadło szybko baterię bo nie chciało mi się jeździć do nikąd :)
 

Michal

Moderator

Michal

Moderator
Chcesz mi powiedzieć, że jeździsz autem zimą, z nawiewem ustawionym na max i wymuszonym obiegiem otwartym, a do tego żądaną temperaturę ustawiasz na 25C?
Dzisiaj było u mnie -5C, a Ty chcesz, żeby auto wiało na max wentylatorem i "przy okazji" podgrzewało to powietrze od -5C do 25C? Dobrze rozumiem?

Przecież przy nawiewie na max to się myśli ciężko, a co dopiero rozmawia albo słucha muzyki..
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Chcesz mi powiedzieć, że jeździsz autem zimą, z nawiewem ustawionym na max i wymuszonym obiegiem otwartym, a do tego żądaną temperaturę ustawiasz na 25C?
Dzisiaj było u mnie -5C, a Ty chcesz, żeby auto wiało na max wentylatorem i "przy okazji" podgrzewało to powietrze od -5C do 25C? Dobrze rozumiem?

Przecież przy nawiewie na max to się myśli ciężko, a co dopiero rozmawia albo słucha muzyki..
Ale dzięki temu ;) szybciej zjadł baterię :) przecież napisałem, że się poświęciłem ;) a dodatkowo chciałbym nadmienić, że używam także Kony i chciałem mieć taką trochę namiastkę hahaha ;)
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Ale dzięki temu ;) szybciej zjadł baterię :) przecież napisałem, że się poświęciłem ;) a dodatkowo chciałbym nadmienić, że używam także Kony i chciałem mieć taką trochę namiastkę hahaha ;)
A jeśli chodzi o Konę i jej zużycie to: zwykle na trasie którą robię do domu pokazuje ok. 17-18kWh/100 tak przy 0stC - -2stC. Dziś przy -8 do -9 pokazała prawie 21kWh :D
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Dzisiaj było u mnie -5C, a Ty chcesz, żeby auto wiało na max wentylatorem i "przy okazji" podgrzewało to powietrze od -5C do 25C? Dobrze rozumiem?
U mnie -4 w czasie testu. Nie chciałem - wymagałem ;) i chyba dała radę ;) dobrze rozumiesz ;)
Gdybym ją ustawił jak zwykle to nie zrobiłbym trasy w 30 min, tylko musiał bym jechać jeszcze z 10 dobre... i tak musiałem kombinować bo na SuC chciała wrócić na 15%SoC a nie 13...

Właśnie przyczaiłem, że tesla mate wyliczyło zużycie na 298Wh :) czyli +9% od tego co auto pokazało ... całkiem trafnie.
 
Last edited:
Top