Po wcisnièciu 'park' samochod przestaje liczyć zużycie w Trip computer.
To co liczy pod czas jazdy - podaję precyzyjnie. Sprawdzone ScanMyTesla.
To co na postoju - raportuje przez API.
Pod czas ładowania co innego podaję aplikacja ładowarki (często to ilość energii pobrana przed konwersją w DC plus zużycie samej ładowarki), co innego API Tesli jako pobrane przez złącze oraz załadowane do baterii. Na ekranie widzimy tylko załadowane do baterii. Straty ładowarki nie są stratami Tesli moim zdaniem. Ogrzewanie baterii - tak, częściowo stratne. Klimatyzacja jak siedzimy i Sentry to już straty, ale w innym niż ładowanie korzystnym celu.
Straty na dogrzewanie baterii to ma być płata za mniejsza degradację, ale między 58 a 30 stopni nawet zimą będzie włączone aktywne chłodzenie baterii, czyli stracimy tą energię... poniżej 30 stopni to już zyskujemy energię na ogrzewanie kabiny...
Generalnie - niema co marwic się. Procenty - nasze wsio.
Jeździłem do Warszawy i z powrotem 14 stycznia. Mam pewny zestaw danych z TeslaFi. W drodze tylko jedno doladowanie (Ionity Kutno w stronę Waw i Ciechocinek z powrotem) w Warszawie AC w Tesli, a potem jeszcze trochę Orlenu na Żoliborzu (człowiek musi jeść), tempomat nie niże 140 km/h. Podawać?
To co liczy pod czas jazdy - podaję precyzyjnie. Sprawdzone ScanMyTesla.
To co na postoju - raportuje przez API.
Pod czas ładowania co innego podaję aplikacja ładowarki (często to ilość energii pobrana przed konwersją w DC plus zużycie samej ładowarki), co innego API Tesli jako pobrane przez złącze oraz załadowane do baterii. Na ekranie widzimy tylko załadowane do baterii. Straty ładowarki nie są stratami Tesli moim zdaniem. Ogrzewanie baterii - tak, częściowo stratne. Klimatyzacja jak siedzimy i Sentry to już straty, ale w innym niż ładowanie korzystnym celu.
Straty na dogrzewanie baterii to ma być płata za mniejsza degradację, ale między 58 a 30 stopni nawet zimą będzie włączone aktywne chłodzenie baterii, czyli stracimy tą energię... poniżej 30 stopni to już zyskujemy energię na ogrzewanie kabiny...
Generalnie - niema co marwic się. Procenty - nasze wsio.
Jeździłem do Warszawy i z powrotem 14 stycznia. Mam pewny zestaw danych z TeslaFi. W drodze tylko jedno doladowanie (Ionity Kutno w stronę Waw i Ciechocinek z powrotem) w Warszawie AC w Tesli, a potem jeszcze trochę Orlenu na Żoliborzu (człowiek musi jeść), tempomat nie niże 140 km/h. Podawać?