Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

Bronek

Pionier e-mobilności
Kurde.. na moto zawsze sprawdzałem jaka będzie temperatura, czy będzie padać i co.. a w elektryku trza będzie dodatkowo sprawdzać, czy będzie wiało 🤣

Pozdrawiam
Poczuj się jakbyś miał jacht żaglowy nie g motorowe w marinie w Monaco. Wtedy ta informacja jest oczywista.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Trochę by mnie wściekła ta przepisowa jazda. Do Płońska obowiązuje 100 km/h, na małym ekspresowym fragmencie 120 km/h, są też liczne kontrole, ale jadąc na yanosiku tudzież znajomości tego gdzie zwykle stoją , a przede wszystkim podpinając się na ogonie pod licznych ścigantów , można tam spokojnie grzać dużo więcej. Od Płońska do Sierpca jest kilka fotoradarów, ale stoją tylko w terenie zabudowanym, a mimo stałego pogarszania się warunków tej trasy (budowa kolejnych wysepek na środku drogi, linii ciągłych, dokładanie świateł na skrzyżowaniach) można tam się miejscami mocno rozpędzić.

Natomiast innego wyboru nie miałeś - w Sierpcu to chyba nie ma nawet ładowarki AC, więc podczas załatwiania sprawy zęby w ścianę , nic się nie dało zrobić. A tak przy okazji, z prostych działań matematycznych wychodzi mi, że nawet bez doładowań w Płońsku mógłbyś ten wypad ogarnąć 'na oparach', pod warunkiem wyjazdu z Warszawy z baterią naładowaną na 100%.
Dla mnie to ściganie przegrywa spokojnej i zrelaksowanej jeździe na Autopilocie. nie więcej niż +10 km/h przeżyję.

Albo lansujemy i pokazujemy przyspieszenie elektryka ścigaczom, albo jedziemy na dłuższą trasę i wtedy spokój jest istotniejszy. Niech jakieś aldi pocieszy że wyprzedziło Teslę…
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Wczorajsza wściekła jazda kontra dzisiejsza końcówka. Wczoraj 3 szybkie ładowania dzisiaj jazda bez ładowania. Start w obu przypadkach od 100%, dzisiaj wiatr zdecydowanie mniejszy ale od Opoczna śnieg z deszczem przechodzący w śnieg. Zdecydowanie bardziej pasuje nam spokojniejsza jazda, tym bardziej że nie mamy tesli, gdzie trzeba to się wyprzedzi całą kolumnę, zostawiając takich co się namęczyli skacząc jak z kwiatka na kwiatek. Prawdę mówiąc liczyłem dzisiaj na ciut mniejsze zużycie, ale nie wyszło. Wczorajsza droga to Smołdzino Sopot, Nieborów po A1. Dzisiaj Nieborów Pacanów najkrótszą drogą. Przed Kielcami brakowało mi 30 km ale nawigacja prowadziła po obwodnicy, przejazd przez centrum Kielc spowodował wyrównanie szansy na dotarcie bez ładowania.
 

Attachments

  • 7D1DDB40-C0AA-4579-9BB7-54FF4EB51F91.jpeg
    7D1DDB40-C0AA-4579-9BB7-54FF4EB51F91.jpeg
    224,4 KB · Liczba wyświetleń: 103
  • E7657828-7A7C-4001-83A3-389CFF78D3DF.jpeg
    E7657828-7A7C-4001-83A3-389CFF78D3DF.jpeg
    247 KB · Liczba wyświetleń: 103
  • D2713C61-2506-4A11-8228-118206F7210F.jpeg
    D2713C61-2506-4A11-8228-118206F7210F.jpeg
    255,3 KB · Liczba wyświetleń: 105
  • 19D0627A-A65E-47F3-A1F2-8A157BB39957.jpeg
    19D0627A-A65E-47F3-A1F2-8A157BB39957.jpeg
    330,1 KB · Liczba wyświetleń: 104

Michal

Moderator
Weekendowy wyjazd Warszawa - Szczecin - Warszawa.
Niestety nie ustawiłem Trip-a, więc nie wiem ile pokazałaby Tesla :(

Bardzo słaba pogoda do jazdy - bardzo mocny wiatr (głównie w maskę), mokro, temperatura 4-10C.

Przejechane 1221 km.
Znacząca większość trasy to A1 i S3 - średnia prędkość z całego weekendu 107km/h.
Zużyte (zgodnie ze wskazaniami ładowarek Tesla i GW) 314 kWh ~257 Wh/km (jedno szacowane doładowanie 30-94% żeby zasymulować dobicie do startowej wartości).

Zużycie podaję z całości trasy i weekendu, razem z podgrzewaniami i wartownikiem ale tego ostatniego akurat było niewiele, bo na miejscu miałem 23% baterii i nie ładowałem, więc szybko się wyłączył (przy 20%), a auto stało 2 dni w bezruchu.
 

nabrU

Moderator
Nie wiedziałem, że tu taki temat jest (y)

Poniżej nasze NAPRAWDĘ realne (nie z kompa pokładowego ;)) wskaźniki.

Dla ID.3 od początku eksploatacji (1 kwietnia 2021):

ID.3.jpg


I dla Seata Mii Electric od 1 stycznia 2022 (wcześniej nie notowałem nic, bo ciężko się to robi jak jeździ nim żona):

Mii.jpg

Mii będzie lepszy z ekonomiką w dłuższym okresie czasu, bo zimową porą i bez układu podgrzewania / chłodzenia baterii to ciekawie nie wychodzi w porównaniu z prawie roczną statystyką ID.3.

Ale latem w mieście to bywa i tak:

IMG_20210815_164210.jpg
 

AZz

Zadomawiam się
Trasa wokół Nowego Sącza, Myslenic, Zatora, Oświęcimia w ostatni piątek. Wyjechałem przy 98%. Temperatura 7-16 stopni. I3s 120 Ah (42kWh). 2019 rok. Przebieg 106 kkm

211DEE99-9C7A-4665-9E03-201F706B539E.jpeg
 
Last edited:

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
Parę raportów ze zużycia (wg komputera) dla Hyundai Ioniq 5 RWD 72 kWh:

1. Droga S7
- pomiar na trasie ~Nidzica ~Elbląg
- tryb staram się utrzymywać 120 km/h (jak widać prawie się udało)
- tempomat na 120, ruch niewielki więc udawało się utrzymywać, z rzadka 110-130
- temp 9-11°C, sucho, lekki wiatr w oczy przez cały odcinek
- godzina jazdy, dystans 119 km
- zużycie 24,3 kWh/100 km

20220424_100601.jpg


2. W większości droga S7+Gdańsk
- pomiar na trasie ~Płońsk ~Gdańsk
- wszystkie warunki jak powyżej, obejmuje większy odcinek S7 oraz jazdę miejską w Gdańsku
- 3 godziny jazdy, dystans 287 km
- zużycie 22,8 kWh/100 km

20220424_100758.jpg


3. Jazda miejska
- pomiar na obszarze Gdańska,
- na oko, w 30% godziny szczytu(korki), w 70% poza
- tryb w większości jazda spokojna, czasem dynamiczna
- temp 7-14°C, sucho
- dystans 176 km
- zużycie 13,9 kWh/100 km
- takich pomiarów mam więcej (moje codzienne użytkowanie), w zależności proporcji jazdy spokojdej do dynamicznej oraz warunków mam od 12 do 17 kWh/100 km

20220424_100901.jpg


4. Dane skumulowane
- na oko ok 50% miasto, 30% ekspresówki, 20% jazda podmiejska
- okres marzec/kwiecień
- dystans 3000 km
- zużycie 19,5 kWh/100 km

20220424_100939.jpg
 

pluto

Pionier e-mobilności
5 tygodni od odbioru, ponad 4300 km przebiegu i zużycie z całego okresu 149 Wh/km

20220424_161811.jpg
 
Top