To wszystko pi razy drzwi...
Tesla coś tam przyjęła ile porównywalny samochód spalinowy zżera paliwa i wszędzie to stosuje, na stronie tym chwałą ile oszczędzisz kasy na paliwie kupując Tesle...
Ja sobie porównuję do poprzedniego zagazowanego Tuscona, który mi spalał średnio 14.5 l gazu na 100km. I na 30.5 tys.km za rok wychodzi sporo...
4422 litry LPG średnio po 2.8? 12381 PLN to by był wydatek tylko na paliwo. Jeszcze 2 wymiany oleju i filtrów, jeszcze płatne autostrady kiedy miałem darmowe kilka miesięcy...
Ale rachunki miesięczne za cały dom mam od 320 do 500 PLN za miesiąc, odpłatnie tylko w dłuższych wyjazdach ładowałem, i to wszystko zostawiło śład w bankowości. Z ciekawości pozbieram dane później.
Jak dopracują i pozwolą w pełni na dopasowanie opcji w ICE do swojego profilu to wartości się urealnią.
Dla mnie jest to zbyteczne, bo pytanie brzmi do którego z moich aut mam porównywać koszty związane z teslą? Do podobnego klasą czy do tego którym robiłem najwięcej km?
Na przestrzeni ubiegłego roku wydałem na poruszanie się EV: 24zł niebieski szlag lotusa, 37zł z groszami na GW (tutaj miałem możliwość wydać nic ale leniwy jestem).
Kosztów typu (autostrady, płyn do spryskiwaczy) nie liczę, bo to dotyczy każdego auta - ogólnie.
Inne koszta, serwisy etc, brak.
Koszt używania EV (koszt zakupu "paliwa"): poniżej 70zł/rok
Gdyby jednak porównać koszt z ICE to trzeba jeszcze dołożyć /patrząc na ubiegły rok i dystans -po stronie ICE/:
- 4x serwis olej, filtry(kab, pow, olej) przy Audi to coś było koło 2000zł/szt. = 8kPLN (samodzielnie ok. 1600zł w sumie)
- 1x serwis olej skrzyni ( z filtrami itp w serwisie to koło 3000zł )
- paliwo 4000l x 5,6zł - średnia cena - 22 400zł
- 1x klocki hamulcowe ~1000zł
= ~35kPLN, lub deko taniej przy samodzielnych serwisach olejowych.
To też - bajerek w apce, mocno poglądowy bo nie uwzględnia wielu innych czynników
