Statystyki ładowania w aplikacji Tesla

Bronek

Pionier e-mobilności
Liczona jest Energia jaką auto przyjeło podczas ładowania. trrzeba by porównać np dając licznik przed evse ile faktycznie dostarczył np dom.
Ja jestem niemal 100% ladowaczem domowym więc u mnie bilans jest korzystny. Tym bardziej, że moje panele wyprodukowały w ciągu ok 2,5 roku ponad 16 MWh prądu
 
Last edited:

newbe

Posiadacz elektryka
To wszystko pi razy drzwi...
Tesla coś tam przyjęła ile porównywalny samochód spalinowy zżera paliwa i wszędzie to stosuje, na stronie tym chwałą ile oszczędzisz kasy na paliwie kupując Tesle...
Ja sobie porównuję do poprzedniego zagazowanego Tuscona, który mi spalał średnio 14.5 l gazu na 100km. I na 30.5 tys.km za rok wychodzi sporo...
4422 litry LPG średnio po 2.8? 12381 PLN to by był wydatek tylko na paliwo. Jeszcze 2 wymiany oleju i filtrów, jeszcze płatne autostrady kiedy miałem darmowe kilka miesięcy...
Ale rachunki miesięczne za cały dom mam od 320 do 500 PLN za miesiąc, odpłatnie tylko w dłuższych wyjazdach ładowałem, i to wszystko zostawiło śład w bankowości. Z ciekawości pozbieram dane później.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Liczona jest Energia jaką auto przyjeło podczas ładowania. trrzeba by porównać np dając licznik przed evse ile faktycznie dostarczył np dom.
Ja jestem niemal 100% ladowaczem domowym więc u mnie bilans jest korzystny. Tym bardziej, że moje panele wyprodukowały w ciągu ok 2,5 roku ponad 16 MWh prądu
To już mam pomierzone ;)
Czyli usłyszeli mój głos ;) który zbliżył wyliczenia do tych faktycznych wynikających z dostarczonej energii - chociaż w tym miejscu :)
Myślę, że w takim przypadku można przymknąć oko na te kilka % na stracie z ładowania.
Chociaż w ciągu roku osobiście potrzebuję ok. 10 - 12MWh - to te kilka % robi już jakąś różnicę w wyliczeniach.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Trzeba przestawić myślenie z tankowania paliwem ( tu nie doliczamy olejów filtrow, ale nic nam nie ubywa)
Przestawić na ładowanie gdzie w ramach procesu nie liczy się sam "wskaźnik paliwa" jako jedyny, ale caloksztalt i to bywa inny w każdej marce auta. Inaczej ma Tesla inaczej np Leaf.
W Tesli dochodzą dodatkowe procesy, które w pewnym zakresie można ograniczyć a w pewnym nie. Można nie korzystać ze straznika, przygotowania, kontrolowania /wybudzania aplikacją itd... Ale sa też priorytety na które wpływu nie mamy
Więc czy dbalość o baterie warto mieć i za to płacic? czy jak w Leafie, jest jak jest i kwita.?

Moim zdaniem niektórzy ciągle tkwią w starym myśleniu : nalewam i mam mieć tyle ile nalewam a potem cały czas tyle ile było nalane. A tu jest inaczej i to w zalezności jaki " dystrybutor" czy AC czy DC czy teslowski czy inny czy w domu itd...A do tego prąd tu "paruje"
Jest trudniej. I chyba lepiej mierzyć wydaną kaśe na konkretnie przebyte kilometry sumując wszystkie koszty energii i tyle.I robić to w wiekszym interwale czasowym. To jest inna filozofia
 

Norbert

Posiadacz elektryka
To wszystko pi razy drzwi...
Tesla coś tam przyjęła ile porównywalny samochód spalinowy zżera paliwa i wszędzie to stosuje, na stronie tym chwałą ile oszczędzisz kasy na paliwie kupując Tesle...
Ja sobie porównuję do poprzedniego zagazowanego Tuscona, który mi spalał średnio 14.5 l gazu na 100km. I na 30.5 tys.km za rok wychodzi sporo...
4422 litry LPG średnio po 2.8? 12381 PLN to by był wydatek tylko na paliwo. Jeszcze 2 wymiany oleju i filtrów, jeszcze płatne autostrady kiedy miałem darmowe kilka miesięcy...
Ale rachunki miesięczne za cały dom mam od 320 do 500 PLN za miesiąc, odpłatnie tylko w dłuższych wyjazdach ładowałem, i to wszystko zostawiło śład w bankowości. Z ciekawości pozbieram dane później.
Jak dopracują i pozwolą w pełni na dopasowanie opcji w ICE do swojego profilu to wartości się urealnią.
Dla mnie jest to zbyteczne, bo pytanie brzmi do którego z moich aut mam porównywać koszty związane z teslą? Do podobnego klasą czy do tego którym robiłem najwięcej km?

Na przestrzeni ubiegłego roku wydałem na poruszanie się EV: 24zł niebieski szlag lotusa, 37zł z groszami na GW (tutaj miałem możliwość wydać nic ale leniwy jestem).
Kosztów typu (autostrady, płyn do spryskiwaczy) nie liczę, bo to dotyczy każdego auta - ogólnie.

Inne koszta, serwisy etc, brak.

Koszt używania EV (koszt zakupu "paliwa"): poniżej 70zł/rok :)

Gdyby jednak porównać koszt z ICE to trzeba jeszcze dołożyć /patrząc na ubiegły rok i dystans -po stronie ICE/:

- 4x serwis olej, filtry(kab, pow, olej) przy Audi to coś było koło 2000zł/szt. = 8kPLN (samodzielnie ok. 1600zł w sumie)
- 1x serwis olej skrzyni ( z filtrami itp w serwisie to koło 3000zł )
- paliwo 4000l x 5,6zł - średnia cena - 22 400zł
- 1x klocki hamulcowe ~1000zł

= ~35kPLN, lub deko taniej przy samodzielnych serwisach olejowych.

To też - bajerek w apce, mocno poglądowy bo nie uwzględnia wielu innych czynników :)
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Moim zdanie niektórzy ciagle tkwia w starym mysleniu : nalewam i mam miec tyle ile nalewam na lane. A tu jest inaczej i to w zaleznośc jaki " dystrybutor" czy AC czy DC czy teslowski czy inny czy w domu itd...
Jest trudniej. I chyba lepiej mierzyc wydana kaśe na konkretnie przebyte kilometry sumując wszystkie koszty energii i tyle.

Masz rację, dokładnie tak trzeba to robić. Inaczej się nie da, natomiast w domu ciężko oddzielić koszta "bytowe" od kosztów jazdy i tu potrzebujemy podlicznik aby móc to robić.
Prawda w sumie jest taka, że teoretycznie ta wiedza jest nam potrzebna do niczego :) a zbieramy ją chyba tylko po to aby móc komuś pokazać wyższość EV nad ICE?. Szczerze, to dopiero dziś przyłożyłem dystans z ubiegłego roku do jazdy ICE. Wcześniej się nad tym nie zastanawiałem. Do braku serwisów szybko przywykłem, do tego stopnia, że w moich autach przestałem olej wymieniać ;) ale faktem jest, nie są używane. W tym roku się zlituję chyba nad nimi... Może dlatego relatywnie taka opcja w apce jest mi zbyteczna. Do pewnych celów kosztem dla mnie jest ilość zużytych kWh (porównawczych, sprawności), ale nie sam ich koszt w przeliczeniu na PLN, tylko ilość. PLN mało mnie obchodzą bo tutaj mam pełne pole do optymalizacji tego kosztu i nie widzę potrzeby jego dokładnego liczenia, a w przypadku publicznych ładowarek to apki za mnie pamiętają ile zapłaciłem.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem nie powinno być tego porównania do ICE. To woda na młyn tych co :"ja swoim Passatem to...." i to g daje jak ktos ma Lambo i obok Matiza
Powinien być podany przebieg uzyskany w danym czasie ( można go sobie co prawda spisać) i średnia zużycia za np 100km .
Ale jest i te zabawki cieszą bo mamy o czym gadać
Pamietajcie że dzieli mnie z niektórymi epoka, bo prawie 3 lata a cały czas mój stary samochód się łapie na niemal na wszystko co mają nówki. Nikt inny tak nie ma
 

Michal

Moderator
Modliłem się do Elona 3 razy dziennie po każdym posiłki i w końcu usłyszał moje błagania - dostałem aktualizację :D
Dzięki Ci o Elonie i niechaj na Twojej drodze już żądna kobieta tylko żądna potomstwa (i alimentów) się nie pojawi!

Apropo pokazywanych statystyk - muszę to jeszcze trochę po testować ale moim zdaniem całkiem nieźle szacuje te koszty ładowania, bo wydaje się pokazywać je na podstawie opłaconej energii (doładowanej do baterii na SuC i pobranej w pozostałych przypadkach). Głupoty są tylko o kosztach benzyny, ale to mnie interesuje więc...

Sprawdzam dane za ładowanie w domu i mam:
  • 07.02:
    • 2,5 kWh do baterii (TezLab)
    • 4,7 kWh pobrane (TezLab)
    • 4 kWh w aplikacji Tesla
  • 06.02:
    • 31,7 kWh do baterii (TezLab)
    • 33,3 kWh pobrane (TezLab)
    • 35 kWh w aplikacji Tesla
  • 04.02:
    • 12,8 kWh do baterii (TezLab)
    • 13,6 kWh pobrane (TezLab)
    • 13 kWh w aplikacji Tesla
  • 02.02:
    • 7,9 kWh do baterii (TezLab)
    • 10,2 kWh pobrane (TezLab)
    • 9 kWh w aplikacji Tesla
  • Sumarycznie za ostatnie 7 dni (nie mam więcej w darmowym dostępie TezLab)
    • 54,9 kWh do baterii (TezLab)
    • 61,8 kWh pobrane (TezLab)
    • 61 kWh w aplikacji Tesla
Sprawdzając na jednym ładowaniu na Energa/OrlenCharge tutaj widzę większy rozjazd, bo Tesla raportuje ~19,5 kWh (przeliczone z pokazywanej wartości %), a Orlen 21,5 kWh. Ale to tylko jedno ładowanie na AC 11kW i to przy włączonym wartowniku (w garażu jest wyłączony), więc mogło w ten sposób zgubić te 2 kWh. No i ładowanie AC kosztuje tam ~1,5 zł, a DC ~2 zł, a ustawić można tylko jedną cenę, więc ustawiłem sobie 2 zł i w tym przypadku (przy jednym ładowaniu na AC), trochę przekłamuje w kosztach ale to i tak jest w moim przypadku ~7% różnicy więc naprawdę niewiele.
 
Last edited:

chewbacca

Posiadacz elektryka
Czy jest ktoś jeszcze komu nie pojawiły się do tej pory statystyki ładowania w apce? Mam SR+ 2021Q4, iOS 15.3.1, aplikacje Tesla v4.6.0 i soft w aucie 2022.4.5 (generalnie wszystkie najnowsze update'y) i statystyk dalej nie mam... Mimo, że w wersji aplikacji 4.6.0 już oficjalnie jest podane to na liście zmian. Zaczynam się zastanawiać czy może mogę to gdzieś zgłosić jako ticket do programistów Tesli?:) Ktoś wie czy jest jakiś formularz w takich sprawach?
 
Top