[KUPIĘ] Ładowarka do Nissan Leaf 2011-2013 przed lift

kwiatek

Nowy na Forum
Jakiś czas temu padła mi ładowarka w leafie - tzw. krzemowy wafel. (co to jest i jak to wygląda - https://mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=30&t=28009&start=20) Ogólnie część nie do dostania... Czy ktoś z szanownych forumowiczów nie ma przypadkiem całej, sprawnej ładowarki do Leafa? Lub sam moduł krzemowego wafla występował również w trojaczkach przed liftem.

P.S. udało mi się jakiś czas temu kupić ładowarkę, jednak okazała się całkowicie uszkodzona - po zalaniu. Niestety nie mam co marzyć o zwrocie czy wymianie - część została zakupiona na Ukrainie w okolicach Kijowa, także wiecie, rozumiecie.
 
Last edited:

kwiatek

Nowy na Forum
Tak, pisałem. Niestety, nie mają. Na allegro jest też jedna cała ładowarka (https://allegro.pl/oferta/ladowarka-konwerter-nissan-leaf-11440722610) ale uszkodzona i na domiar złego również uszkodzony jest "krzemowy moduł" widać to na zdjęciach w postaci resztek tranzystorów.

Jak zauważyłem to sprzedawcy sami nie wiedzą co sprzedają i nie wiedzą jak to nazwać: inwerter, konwerter, moduł, falownik, invertor, ogólnie twórczość ludzka nie zna granic.
 

Kazikon

Nowy na Forum
Witam też szukam tej ładowarki obc model 296A0 3NA5A 2012,06,18.
W moim nissanie leaf 2013 podczas ładowania z gnazdka 230v orginalnym evse nissana 10A wybiło mi bezpiecznik w domu, po włączeniu bezpiecznika i ponownym podłączeniu evse słychac było przekazniki i pikniecie i wybiło bezpiecznik w domu. Pomyślałem że może popsuł sie evse wiec pojechałem to sprawdzić na greenweya po podłączeniu przez przelotke stacja złapała błąd i niechciała ładowac, chademo ładuje normalnie. Po podłczeniu w domu już nie słychać przekaźników tylko pikniecie i na evse miga czerwona dioda fault. po otwarciu ładowarki w bagażniku zapach spalonej elektroniki i znaczne osmolenie płytki.
wystrzeliło 2 kondensatoy co spowodowało przypalenie górnej płytki do tego spaliło bezpiecznik 31.5a na dolnej płytce oraz bezpiecznik w emi filter.
Wymieniłem te kondensatory i bezpieczniki, ale auto niestety dalej się nie laduje. Po podłączeniu jest tylko piknięcie nie miga żadna dioda na podszybiu ani nie słykać stuku przekążników w baterii. Sprawdziłem dioda jest ok po podłączeniu napiecie na pilocie evse spada do niecałych 9v ale nie przechodzi w 6v ładowanie.
IMG_20220409_153905.jpg
IMG_20220409_153850.jpg


Mam nadzieje że do wymiany jest tylko ta górna płytka ale niestety nigdzie nie idzie dostać.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
W moim nissanie leaf 2013
Jesteś w 100% przekonany, że ten leaf jest z 2013? Z tego co piszesz to przedlift jest. Czyli roczniki 2011-2012. To istotne, bo od modelu 2013 ta ładowarka jest zupełnie inna i zlokalizowana w innym miejscu w aucie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie w Japonii. Polifty były produkowane w Europie. Więc jak najbardziej mogły być wyprodukowane nawet i w 2013.

Mała ciekawostka. Nie wszystkie kraje wpisują w papiery coś takiego jak data pierwszej rejestracji. W takiej sytuacji gdy rejestrujesz takie auto u nas w kraju, to w urzędzie wpiszą Ci jako data pierwszej rejestracji... 1 stycznia roku produkcji. Więc możesz mieć auto które ma wpisaną datę rejestracji przed datą produkcji.
 
Top